سه‌شنبه، آذر ۱۷، ۱۳۹۴

برادران شیعه , چرا بهائی ها " تقیه " نمیکنند ؟!

                    برادران شیعه , چرا بهائی ها  " تقیه " نمیکنند ؟!


 دیروز با یکی از هم میهنان بهائی که پستی در مورد علت مدارای بهاییان [[ در مقابل اذیت و آزار روحانیت شیعه و رفتار غیر انسانی پیروانشان با اقلیت بهائی ]] گذاشته بود , گفتگوئی داشتم .

(( جالب است بدانید من بنابر عادت در همان اول گفتگو اعلام کردم که یک فرد دین گریز و خرافه ستیز هستم و هیچ دینی را باور ندارم و حتی بزرگترین مقام دینی آنها را فردی با اشتباهاتی بزرگ خواندم , که ایشان برعکس برادران شیعه که در مقابل این حرف آنی به خواهر و مادر بنده گیر میدهند و هر چه فحش است نثار من و آنها میکنند و من را مزدور استکبار مینامند و میدانند , هیچ عکس العملی نشان نداد و در کمال متانت و بزرگواری سوالات من را پاسخ داد و منابعی را برای آگاهی بیشتر نیز معرفی کرد !!))

 
به هر حال من به منابع مذکور رفتم و تقریبا پاسخ را پیدا کردم , ولی در حین گشتن متوجه شدم که دین بهائی از بدو پیدایش با همه سختی ها و اذیت و آزارها و خطرات جانی که برای پیروانش وجود داشته و دارد ,حکم و فتوائی همانند (( تقیه )) اسلامی شیعیان را ندارد !

و پس از دانستن این مطلب از اینکه ترس و زبونی را یکی از دلائل سکوت و تحمل و مدارای بهائیان تصور میکردم پیش خودم بسیار شرمنده شدم ....


 ولی این سوال برای من پیش آمد که این برادران غیور شیعه که ادعای آنها فیل را میترکاند و پالان خر را پاره میکند با چه روئی به اذیت و آزار این اقلیت دینی میپردازند و چه جوابی در مقابل این خفت که مذهب شان برای ترس از مرگ و آزار و اذیت دیگر ادیان , آنها را وادار به دروغ گفتن میکند و خیلی راحت میتوانند در مقطعی منکر تمام اعتقاداتشان بشوند, در مقابل این شهامت بهائی ها دارند که حتی با وجود خطر جانی و آتش زدن خانه و زندگی و تخریب قبور اموات تن به چنین خفتی نمیدهند و اعتقاد خودشان را منکر نمیشوند !!


و همین یکساعت پیش در سایت پارسینه پستی دیدم که حیفم آمد برادران شیعه با آن شور حسینی شان از دیدن و خواندن آن محروم شوند !


       حدّ تقیّه چیست؟
 

 تقیّه در حقیقت به این منظور است که خون (شیعه) محفوظ بماند،
 پس هرگاه کار به خونریزی رسید، دیگر جایی برای تقیّه نیست!
 (در سوء استفاده از تقیّه فرمودند): والله اگر به یاری ما دعوت شوید،
 (بهانه آورده و) ما را یاری نمی کنید و خواهید گفت، تقیّه میکنیم!
 (رفع تکلیف در قالب)

تقیّه از پدر و مادرتان برای شما محبوب تر است!
√ منابع روایت؛

الوافی، ج ۱۵، ص ۱۹۷.
تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۱۷۲.
قواعد الفقهیه، ج ۱، ص ۳۹۳.
منتهی المطلب، ج ۲، ص ۹۹۷.
میزان الحکمة، ج ١٣، ص ٤٤٤.
جواهر الكـلام، ج ۲۱، ص ۳۹۲.
وسایل الشیعه، ج ۱۶، ص ۲۳۵.
فقه الصادق (ع)، ج ۱۱، ص ٤٠٦.
منتخب ميزان الحكمة، ج ١٠، ص ٦٦٦.
معجم احادیث الامام المهدی (ع)، ج ٤، ص ٤٢.
المواهب فی تحریر احکام المکاسب، ج ۱، ص ۸۰۹ . 128 ح ب
   
 بهتر است که این برادران شیعه که ادعا و گنده گوزی شجاعت و شهامت و آزادگی آنها دیگر تکراری و چندش آور شده برای حفظ آبرو هم که شده , یا فکری به حال این اعتقاد ( خفت تقیه ) خودشان بکنند یا لااقل به خاطر حرمت شهامت و شجاعت و شرافت , در رفتار ناجوانمردانه و غیر انسانی خودشان با هموطنان بهائی تجدید نظری بکنند... 


           

 

هیچ نظری موجود نیست: