شنبه، تیر ۲۷، ۱۳۹۴

یک نکته جالب در مفاد توافق نامه جدید !

                         یک نکته جالب در مفاد توافق نامه جدید !


 

در بند ۱۰ این پیروزی بزرگ هسته ای نظام و دستاورد بزرگ حکومت جمهوری اسلامی چنین آمده است :


10 -.به مدت 15 سال، راکتور آب سنگین دیگر یا انباشت آب سنگین در ایران نخواهد بود. همه آب سنگین اضافی برای صادرات در بازارهای بین‏ المللی عرضه خواهد شد.


توجه فرمودید ؟

باور کنید اگر تمام بندهای این توافق نامه به ضرر ما باشد , این بند توافق نامه یک لطف بسیار بزرگ در حق سرزمین خشک ما و مردم بیخبر از خشکسالی و کمبود آب کشور ما میباشد !


برای آنکه باور کنید این مورد بسیار به نفع ما و کشور است باید بدانید که :


اولا , هم اکنون قیمت هر کیلوگرم آب سنگین با خلوص ۹۸/۹۹درصد حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار است.


یعنی اینکه جمهوری اسلامی میتواند هر کیلو آب سنگین اضافی راکتور سایت اراک را کیلویی ۶۰۰ ~۷۰۰ دلار ( یعنی کیلوئی ۱۹۰۰۰۰۰ ~ ۲۲۰۰۰۰۰ هزار تومان ) بفروشد و پول آنرا یا خرج حزب الله و حماس و بچه های غزه و ساخت ضریح برای برای فک و فامیل ها و همسایه های ائمه اطهار بکند و یا آنرا به حاج قاسم سلمیانی بدهد که پول آنرا به برادران مظلوم عراقی بدهد تا خرج مبارزه با داعشی ها بکند که نیایند و به خواهر و مادران برادران تجاوز بکنند و آنها را بجای کنیز بفروشند !! 


پس دیدید که این توافق نامه نه تنها بد نبود بلکه سبب درآمدزائی هم برای نظام مقدس شد!


اما دوم ,  نکته مهمتر این است که , در طبیعت از هر ۳۲۰۰ مولکول آب یکی آب نیمه سنگین HDO است.


(( البته باور کنید من سواد هسته ای ندارم ولی فکر میکنم که اگر از ۳۲۰۰ مولکول یکی مولکول آب سنگین باشد یعنی از هر ۳۲۰۰ لیتر آب یک لیتر یا یک کیلو آب سنگین در می آید و تولید میشود وگرنه کیلویی ۲ میلیون تومان نبود , البته ...))


آب نیمه سنگین را می‌توان با استفاده از روش‌هایی مانند تقطیر یا الکترولیز یا دیگر فرایندهای شیمیایی از آب معمولی تهیه کرد. هنگامی که مقدار HDO در آب زیاد شد، میزان آب سنگین نیز بیشتر می‌شود زیرا مولکول‌های آب هیدروژن‌های خود را با یکدیگر عوض می‌کنند و احتمال دارد که از دو مولکول HDO یک مولکول H۲O آب معمولی و یک مولکول D۲O آب سنگین به وجود آید. برای تولید آب سنگین خالص با استفاده از روش‌های تقطیر یا الکترولیز به دستگاه‌های پیچیده تقطیر و الکترولیز و همچنین مقدار زیادی انرژی نیاز است، به همین دلیل بیشتر از روش‌های شیمیایی برای تهیه آب سنگین استفاده می‌کنند.(  ویکیپدیا )


و بازهم من نمیدانم که چند درصد از خشکسالی و پدیده بحران آب ! که اینک ما با آن درگیر و دست به گریبان هستیم تقصیر این سنگین کردن آب راکتور اراک و خنک کردن راکتورهای حق مسلم ما در فردو و نطنز و بوشهر میباشد ؟


اما میتوان حدس زد که فقط برای آب و جارو کردن و شستن گندهای خودشان در محوطه و مناطق هنگام بازدیدهای ماموران آژانس , کم کم نصف آب سد کرج مورد نیاز میباشد...!


حالا این آقایان اگر میتوانند بیایند همین آب سنگین را نفروشند و به بچه های غزه و حسن نصرالله و اینا کمی سخت بگیرند و این آب سنگین را به همان آب عادی خودمان برگردانند و تبدیل کنند  تا لااقل بتوانید با این توافق نامه یکی از مشکلات خودمان را حل کرده باشید و دهان چند نفر حرف مفت زن را هم ببندید !!


به هر حال من فکر میکنم حتی خود رهبر عظما با جنتی و خاتمی و صدیقی و علم الهدی و نگران ها و دلواپس ها و دلشوره دار ها و مضطرب ها و ناراحت ها و مردم آزار ها و کرمکی ها و مشوش ها هم بدانند  و میدانند که حق زندگی ( آب ) از انرژی هسته ای بیشتر حق مسلم ماست !


چون بدون انرژی هسته ای میتوان زنده بود ولی بدون  آب نمیتوان زنده بود و زندگی کرد... 


 میگم باز خدا پدرشونو بیامرزه که ۱۵ سال وقت به ما دادند که در طی این مدت بشینیم و یه فکری به حال بحران آب کرده تا ببینیم چه خاکی باید بر سرمان بکنیم ؟!!
 



 

هیچ نظری موجود نیست: