سه‌شنبه، تیر ۳۰، ۱۳۹۴

آیا ایرانیان علاقه‌ای به نجات سرزمینی که از نسل‌های قبلی تحویل گرفته‌اند، دارند؟

  آیا ایرانیان علاقه‌ای به نجات سرزمینی که از نسل‌های قبلی تحویل گرفته‌اند، دارند؟




 این سوال بسیار جالب و قابل تعمق و قابل تفکری از آقای نیک آهنگ کوثر , روزنامه‌نگار و  کارتونیست و سردبیر وبسایت خودنویس میباشد.

او درست انگشتش را بر روی نقطه ای میگذارد که اینک بسیاری از میهن دوستان و کنشگران و ایران پرستان را بخود مشغول نموده و اشاره به همان نکته ای میکند که  سبب حیرانی و سردرگمی و منفعل شدن  بسیاری از فعالان سیاسی در دنیای حقیقی و مجازی گردیده است و میگردد.


او نیز بدرستی دریافته که  ما ایرانیان بر خلاف ظاهر آنچه که خود را ایراندوست و وطنپرست و دوستدار ادب و تاریخ و فرهنگ این سرزمین نشان میدهیم و در همه جا از آن لاف ها میزنیم و گزافه ها میگوئیم , اما در باطن و در عمل مردمی بی تفاوت نسبت به آنچه بر سر میهن میرود هستیم و نسلی بی مسئولیت در برابر تاریخ و پاسخ به آن میباشیم .


نیک آهنگ نیز به نیکی دریافته که مشکل ما پلیدی آخوندها و طمعکاری آزمندان و بیشعوری برادران و هاری بسیجیان و شقاوت دست اندرکاران و بیسوادی مدیران و بی مسولیتی دولتمردان دزد نیست که چنین میگوید :


[[                 مشکل ایران ما اما ، از آدم‌های بد نیست!


به قول ناپلئون هیل:


          از آدم‌های خوبی است که سکوت می‌کنند...


دنیا پر از پلیدی است
            نه به خاطر وجود آدم‌های بد
                                به خاطر سکوتِ آدم های خوب!
]]


او دست کسانی را که در پشت این بیت حکیم طوس ( چو ایران مباشد , تن من مباد ) پنهان شدند را خوب خوانده و آشکارا میگوید :


[[  اگر مشارکت عمومی برای نجات ایران‌زمین نباشد، دیگر شعار «چو ایران مباشد، تن من مباد» را باید در مدفن خاطره‌ها به خاک سپرد. ]]


و آنها را به زنده نماندن یک کس در این بوم و بر , در صورت روند فعلی آگاه میسازد و به آنها خاطر نشان و با آنها اتمام حجت میکند که :


[[ اگر ایران را ویران نمی‌خواهیم ، باید نجاتش دهیم.]]


و عمق درد او را میتوان از پرسیدن چنین سوالی حس کرد و فهمید :


[[  این قوم یاجوج و ماجوج که هنوز هم از روی بی‌شرمی و شاید هم حماقت، به سدسازی‌های مخرب ده‌های ۷۰ و ۸۰ می‌بالد، شایسته‌ی چیست؟ ]]


 پیداست که آقای نیک آهنگ از مسائل و مشکلات و روند جریانات داخلی ایران کاملا آگاه و مطلع میباشد و با طرح این سوال نیز نشان داده که از ریشه گرفتاری ها نیز باخبر است و بار سنگین مسئولیت را هم بر دوش خود احساس میکند.


درود بر نیک آهنگ و

      درود بر شهامت و درود بر ایراندوستی و
                                             درود بر اندیشه نیک او ...

متن کامل نوشته او را در اینجا میتوانید بخوانید :


https://khodnevis.org/article/65165#.Va3dS3mCjnI   


            

هیچ نظری موجود نیست: