یکشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۳

ما گذشتیم ز بوسه شوکت , خانه دل شود خراب !

ما گذشتیم  ز بوسه  شوکت , خانه دل شود خراب !

  

بعضی از دوستان گفتند که تو در مورد همه چیز مینویسی وپست میگذاری , اما راجع به فوتبال  و جام جهانی حتی یک پست هم نگذاشتی و یک کلمه هم ننوشتی ؟

خدمت ایندسته از دوستان و دیگر عزیزانی که ممکنه که  این سؤال براشون پیش آمده باشه , باید عرض  کنم که من خودم فوتبالی بودم هم کوچیک که در بیشتر کاپ های محلی  شرکت داشتیم و هم زمین بزرگ
و در دوران خدمت هم بازیکن بودم و مقام دوم را در ارتش داشتیم  و همچنین  یک بیننده دو آتیشه هم بودم .

اما در مورد بایکوت فوتبال  ,

من  دوسال قبل پستی در اینمورد نوشتم و هست , ولی یکبار بطور خلاصه تکرار میکنم ؛

من بعد از بازی ایران و بحرین برای مقدماتی جام جهانی  چند سال پیش بود که ایران سه بر صفر شکست خورد و بحرینی ها پرچم عربستان را دور زمین گرداندند , من حالم خیلی بد شد , واقعا بد شد , نفسم در نمیومد , چشمهام سیاهی میرفت , قلبم به شدت میزد و فشارم رفت بالا و کم مونده بود بیمارستانی بشم , که نمیدونم بخیر گذشت یا شانس نیاوردیم !

بعد  از آن بخاطر سلامتیم  و بخاطر آنکه فوتبال ایران شدیدا مادی و سیاسی  و مبتذل شده و همیشه سرنوشتش به بازی آخر و دقیقه آخر و التماس میکشه  تصمیم گرفتم دیگه بازیهای ایران را نبینم .

که  پس از چندی گفتم  وقتی مال ایران را نمیبینم , مرده شور بقیه را هم ببرند ....

اما تنها این دلیل نیست.

همانطور که میدانید جمهوری اسلامی از  این ورزش سواستفاده شدیدی میکنه و فوتبال تبدیل به یکی از ابزارهای موثر مهار و تخلیه انرژی جوانان و آمار گرفتن از میزان توجه مردم و وسیله ای برای انحراف افکار عمومی شده و حتی در مسائل دیپلماتیک و بین المللی هم از آن سود میبره و سواستفاده میکنه ...

و همانطور که میدونید ,  حتی از ورود به ورزشگاه و استادیوم ها هم برای سرکوب و تحقیر و مهار زنان بهره میبره!  

دقت کنید ,  شما نمیتوانید در هیچ موردی , سیاسی , اجتماعی , فرهنگی و ... حتی ده نفر ایرانی را که  با هم متفق القول و و همصدا و همدل و همبسته باشند , در یکجا پیدا کنید !

 و تنها چیزی که مردم ایران را در مقاطعی بهم پیوند میده و یکدل و یکصدا و و هم رای و هم نظر میکنه  بازیهای ملی فوتبال ایران هست که متاسفانه تمام سرنخ های انهم در دست سپاه و اطلاعات هست.

پس هر نوع مطلب و نوشته ای  درباره فوتبال بنویسیم به نفع آنهاست و هیچ فایده ای جز اتلاف وقت برای من ندارد و متاسفانه نمیشود این مطلب پیچیده را برای عموم  گفت و حتی  پیشنهادی راجع به آن داد و ارائه کرد  .//   

هیچ نظری موجود نیست: