پنجشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۹۳

این یورش و جنایت مخوف چیزی فراتر از حرکت یک گروه افراطی میباشد

این یورش و جنایت مخوف چیزی فراتر از حرکت یک گروه افراطی  میباشد



از هر زاویه ای و از هر منظری به ترکتازی و حمله گروه داعش به  شهرهای عراق  و کشتار و نسل کشی آنها نگاه کنیم , متوجه میشویم با چیزی فراتر از خواسته یک گروهک اسلامی تندرو برای برپائی دارالخلافه در شام و عراق مواجه هستیم.

و سکوت دهشتناک کشورهای منطقه و جهان غرب در مقابل جنایتی که هر لحظه از این آدمخواران اسلامی به تمام جهان مخابره میگردد و قابل مشاهده هست  , نیز به این حدس که همه با هم هستند , دامن میزند و آنرا تقویت میکند.

و گمان اینکه یا  دست آنها هم در کار هست و یا با سکوت و باز گذاشتن دست

جنایتکاران نظاره گر آن هستند نشانگر آنست که  این جنایت ها با تبانی آنها صورت میگیرد .



 

کمی فکر کنید گروهکی که نیروی آنرا ده تا پانزده هزار نفر تخمین میزنند دو کشور را مورد حمله قرار دهد و نیمی از خاک آنها را به تصرف خود دربیاورد !

باید قبول کنیم که در مسابقات رالی نیز نمیتوانند در ظرف ٤٨ ساعت و دو روزه از مرز سوریه تا پنجاه کیلومتری مرز ایران  انهم در آن جاده ها  تخته گاز حرکت کنند و برسند  , چه رسد به گروهی با جنگ افزار و تجهیزات نظامی که بعنوان مهاجم وارد خاک کشور دیگری میشوند و در هر نقطه درگیری نیز دارند و باید معطل  شوند!

و حرکت آنها درست برعکس ریزش بهمن خواهد بود , اگر بهمن از حرکت  تکه و گلوله برف کوچکی آغازمیشود و هر لحظه به آن افزوده میشود , این نیروها باید در حین حرکت برای کنترل مناطق گرفته شده نیرو در آنجا باقی بگذارد , حال خودتان حساب کنید که اگر نیروی اولیه داعش ده هزار نفر هم بوده باشند با آمار تلفات و مجروحین و باقیمانده در دهات ها و شهرهای تصرف شده , چند نفر آنها به  جلولا در پنجاه کیلومتری مرز ایران خواهند رسید ؟


 
آنهم در مقابل دولتی که دارای ارتش است و چند روز قبل از حمله آنها تجهیزات جنگی جدیدی از امریکا گرفه بود ت و سفارش اف - ٣٥ را داده بود !! 

دقت کنید , جنگ مابین دو قبیله آفریقائی و یا دو محله شهری نیست , بلکه جنگ با دو کشور که دارای نیروی نظامی و تجهیزات و تسلیحات پیشرفته نظامی بودند و هستند میباشد !


دو کشوری که دارای ارتش و نیروی زمینی و دریائی و هوائی  بودند و میباشند!!

حتی با وجود هماهنگی و خیانت افسران عراقی حزب بعث هم بعید است که با وجود شیعیانی که هم همکار و همرزم آنها میباشند  و هم هدف آدمخواران هستند و بخاطر حفظ جان خودشان و خانواده شان مجبور به دفاع هستند هیچ واکنشی نشان ندهند و مقاومت نکنند که در اینصورت  باز هم  این پیشروی سریع بسیار عجیب و دور از عقل میباشد !

و دستگیری ١٧٠٠ دقت کنید ١٧٠٠ نفر از نیروی تربیت شده نظامی انهم در پادگان خودشان و بدون هیچ زد و خوردی آنها را دستگیرکنند و به  و اسارت درآورند و براحتی قتل عام کنند واین دور از هرگونه منطق و عقل نظامی و حتی عادی میباشد , چرا که گوسپند را نیز نمیتوانند به این راحتی و آسانی دستگیر بکنند بکشند !  


      
 

و میدانیم که در هر دوکشور  جنگ برقرار بوده و باید مردم و نیروی نظامی آن در آماده باش کامل بسر ببرند پس , از منظر غافلگیری نیز این یورش و پیشروی قابل قبول نیست .

و باز از زاویه دید همه طرفین درگیر در عراق (( امریکا و ایران و عربستان وترکیه و اردن و  ...))  اگر به این یورش نگاه کنیم برای همه آنها حتی سوریه این یورش  دارای سود و استفاده سیاسی و یا اقتصادی کوتاه و بلند مدت هست و برای آنها خواهد داشت .

و  فقط در این بین مردم و زنان و کودکان عراقی هستند که قربانی این تبانی جهانی و جنایت بر علیه خودشان و بشریت هستند.

و نکته بسیار مشکوک و شک برانگیز سکوت و آرامش نسبی در سوریه هست !!

چرا بشار اسد از این فرصت طلائی که نیروی متجاوز و دشمن  در سوریه به نیم تقلیل یافته و کم شده استفاده نمیکند و به آنها  یورش نمیبرد و با ارتش کار ته مانده و باقیمانده داعش در سوریه  را یکسره نمیکند ؟!

آیا درطی این چند روز هیچ خبری از درگیری در سوریه شنیده اید و یا مشاهده شده است ؟

آیا بشار اسد منتظر بازگشت آدمخواران داعش به سوریه هست که زمانی که آنها برگشتند و برای جنگ آماده شدند , سپس دستور حمله را بدهد ؟

            یا     
 
آیا امریکا و دیگر متحدانش دیگر در عراق هیچ منافعی از نظر نظامی و اقتصادی ندارند که فقط نظاره گر این یورش هستند ؟

آیا بغیر از منافع از نظر انسانی هم این جنایات هیچ تاثیری در آنها که صاحب سازمان ملل و حقوق بشر هستند نگذاشته و ندارد ؟


آیا  ترکیه که با شلیک تفنگ بادی یک بچه کرد , نیرو به مرز میفرستاد این یورش را بیخ گوش خود ندیده؟ و چرا اهمیتی به آن نمیدهد ؟

یا همچنان عراق باید در آتش جنگ بسوزد تا بهانه برای حضوردیگران  پیدا شود؟


آیا تاریخ مصرف این گروه آدمخواران سر آمده و در یک دام حساب شده افتادند و دارند بهانه لازم را برای نابودی خودشان میسازند ؟


آیا کردها هم باید دوباره در این بازی دچار تنش و درگیری و قتل عام و تضعیف دولتش  بخاطر سه کشور دیگر بشوند ؟

آیا طبق توافقات پشت پرده این جنگ و خونریزی به هر بهائی فقط باید از سوریه خارج  و دور گردد ؟

آیا اینکار تحریک جمهوری اسلامی و تحت نظر گرفتن آنها برای دانستن و آشکار شدن از چند و چون نیروهای پنهانی اش در عراق و سوریه نیست ؟

آیا هدف , کشاندن تنها کشور شیعه و آلوده کردن آن در این جنایت وسوختن در این  نفرت مذهبی نیست ؟

آیا این بازی تلخ فقط تا بر روی کار آمدن یک دولت سنی در عراق ادامه دارد و خواهد داشت؟

آیا ادامه این نبرد و رنگ مذهبی به آن زدن سبب تخلیه و گسیل نیروهای معترض و  متراکم و آماده به انفجار شیعیان در بحرین و عربستان به قتلگاه نخواهد شد؟

و آیا این انسانیت امروزه بشر است که بخاطر اهداف سیاسی و منافع اقتصادی و بازی های سیاسی این چنین نظاره گر درد و رنج و قتل همنوعان خودش باشد ؟  

هیچ نظری موجود نیست: