شنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۳

اشاره قرآن به چادر مشکی و نوع جنس و مغازه فروشنده آن

اشاره قرآن به چادر مشکی و نوع جنس و مغازه فروشنده آن


احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران گفت :  همه جا حجاب برتر و سنتی و ملی ما یعنی چادر برقرار است چرا که در قرآن هم به چادر مشکی به عنوان حجاب برتر اشاره شده است.

ایشان چادر را پوشش ملی ایرانیان دانستند و ما پس از جستجوی فراوان و گفتگو های زیاد با ایشان فهمیدیم که منظورشان از چادر به استناد  این عکس از نگاره های تخت جمشید است !  عکس زیر :




و میگویند نفر چهارم و آخری یک چادر نماز گل گلی برای آتوسا زن داریوش به رسم هدیه آورده است و این نشاندهنده استفاده چادر در زنان هخامنشی میباشد !

و هر چه ما گفتم که در نگاره آن لباس دارای آستین هست ایشان قبول نکردند و و معتقدند که بادهای تند سبب چین خوردن نمای چادر شده که به شکل آستین درآمده !!

و ایشان با ارائه عکسهای زیر گفتند که در این عکس ها نفر چهارم یک زن چادر بسر را برسم هدیه تقدیم داریوش میکند , فقط برای راحتی کار گوشه های چادر را گرفته و بر دوش خود انداخته است ...
 

 
ودر عکس زیر یکی از زنان داریوش که با او دعوا کرده و با چادر مشکی دارد از تخت جمشید فرار میکند  


و در عکس دیگر ایشان فرمودند که اصلا مردان هم در آن زمان چادر سرشان میکردند فقط مدل آن منگوله دار بوده و لباس سربازان هخامنشی هم همان چادر بوده که بخاطر راحتی در شمشیر زدن آنرا بر دوش خود می انداختند نه بر سرشان ....



و همچنین در مورد اشاره قرآن به چادر مشکی این ایه را :

  قرآن می‌فرماید: «و َقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ»؛


بعنوان سند آوردند که قل اول آن بدین معنی هست که چادر را از مغازه قلی نامی بخرید و تنها چادر مشکی که مقبول الله است.

و من [ ابصارهن ] در اینجا یعنی چشمانتان راببندید ...

خوب وقتی ببندید همه جا تاریک و سیاه میشود , بنابر این رنگ چادر هم که باید مشکی و سیاه باشد هم توسط  این آیه به مومنین ابلاغ شده است!!
   
و در این آیه :  «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا»
آقا جلال و آقا غفور و آقا رحیم را هم به جمع فروشندگان چادر مشکی اضافه کرده است ...و بهترین جنس آنرا هم کرپ ژرژت مشکی از کارخانه میتسوبیشی ژاپن اعلام فرمودند.

هیچ نظری موجود نیست: