سه‌شنبه، آذر ۲۶، ۱۳۹۲

پروژه میمون هفت میلیارد تومانی و گرگم به هوا و الک دولک

پروژه میمون هفت میلیارد تومانی و گرگم به هوا و الک دولک



 اول این حکایت را بخوانید :

در ایام قدیم مردی به نجوم و ستاره شناسی بسیار علاقه مند بود و هر شبانگاه به بام خانه میرفت و تا سپده دم در احوال کواکب  و گردش ستارگان غور میکرد و آنها را رصد مینمود.

 شبی گذر آشنائی به خانه او افتاد و دید که زن آن مرد با مرد دیگری در خانه مشغول عیش و نوش و مغازله میباشند و مرد بر بالای بام درفضا سیر میکند و
غرق در گردش ستارگان است.

آشنا رو بسوی مرد کرد و بانگ بر آورد که  چه میکنی ؟

مرد از گردش ستارگان و صور فلکی و احوال  کواکب و دانسته های خود همی لاف میزد که آشنا گفت :

تو در اوج افلاک دانی که چیست 
                                       ندانی که اندر سرای تو کیست ؟

این حکایت به بلند پروازی جمهوری اسلامی در پروژه ها و آزمایش هائی ( فرستادن موجود زنده به فضا ) که شوروی در سال ١٩٥٠ و امریکا در سال ١٩٥١ موفق شدند و به تکنولوژی آن دست پیدا کردند ,  میماند و شبیه میباشد!

یعنی جمهوری اسلامی ٦٥ سال از دنیای امروزی عقبتر است و بخاطر دشمنی بیهوده با امریکا و فضولی در مجادله اعراب و اسرائیل و انزوا و تحریم بخاطر سیاستهای نادرست , مجبور به صرف هزینه برای دستیابی به این اقدام نخستین و پیش پا افتاده در علم فضا و فضانوردی که آنها ٦٥ سال پیش در آن موفق شدند میباشد.



و با خزانه خالی و تشدید تحریم ها و بالا رفتن تورم و گرانی و فشار آن بر گرده مردم بینوا در وضعیت امروزی ,هفت میلیارد تومان برای فرستادن یک میمون به فضا انهم بمدت ١٥٠ دقیقه پول بیت المال را خرج کند تا در روزنامه های خارجی از پیشرفت آنها در فضا و فضانوردی البته  با ٦٥ سال تاخیر تعریف و تمجید کند تا آقایان خوش خوشانشان بشود!

تا پس از این همه پیشرفت بزرگ و عظیم علمی و فناوری و فتح  قله های دانش و دستیابی به دانش شصت سال پیش استکبار و کسب افتخارات جهانی و بالا رفتن رتبه در جدول علمی دنیا به بچه هایمان بگویند که بجای استفاده از کامپیوتر و شناختن حال و روز دنیای امروزی  بروند گرگم به هوا و الک دولک و آن چی بود که بر زمین خط میکشند و....آهان ....بله  لی لی بازی کنند!

دستیابی به علوم و تکنولوژی فضائی و فضانوردی برای کشوری که بچه های آن
در مدارس مخروبه و چراغ نفتی های قدیمی فرسوده میمیرند و میسوزند ومیسازند خنده دار و شرم آور است.

  و لابد این هدف و اقدام  جمهوری اسلامی و تحمیل هزینه آن به مردم بخاطر 
کشف کرات و سیاراتی شبیه به زمین در فضا و دیگر منظومه ها وکهکشان ها , 
 فقط  برای برگزاری نماز جماعت و خواندن دعای کمیل در آنجا میباشد؟


    
          

هیچ نظری موجود نیست: