چهارشنبه، آذر ۲۰، ۱۳۹۲

یک پیشنهاد معقول و کارآمد و کم هزینه و کاملا علمی و عملی

یک پیشنهاد معقول و کارآمد و کم هزینه و کاملا علمی و عملی




میدانید که طرح هائی  برای تمرکز زدائی از ابر شهر تهران تحت بررسی و بازبینی میباشد و همچنین صحبت هائی از انتقال پایتخت به شهر دیگری نیز به گوش میرسد .

 استان تهران به مرکزیت شهرتهران ، با وسعتی حدود ۱۲٬۹۸۱ کیلومتر مربّع از نظر مساحتی در میان ٣١ استان رتبه ٢٩ را دارد و با بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت، ۱۷/۵ درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده‌است.

که همچنان  سیل مهاجرت از استان های دیگر به استان تهران کماکان ادامه دارد .

خودتان تصور کنید که تمرکز یک پنجم جمعیت کشور در یک استان که از نظر مساحت رتبه ٢٩ را دارد , چه معضلات و مشکلاتی درکوتاه مدت و بلند مدت برای کشور در پی خواهد داشت ...... 

که در حال حاضر مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا و عدم امنیت کافی ( زورگیری و تجاوز در روز روشن ) و آمار بالای اعتیاد و .......غیره را اجبارا , تا انفجارحتمی و ناگریز از مشکلات آنرا  ,  مشاهده و تجربه و تحمل میکنیم .

و همه میدانند که تنها راه نجات و فرار از این فاجعه , تخلیه بار انسانی و جمعیتی  اضافه و تحمیل شده بر این استان میباشد .

ولی با وجود این همه مشکلات , ساکنین آن حتی بقیمت از دست دادن جانشان  بعلت آلودگی هوا و آلودگی صوتی و آلودگی اجتماعی نیز  نه مایل به ترک آن میباشند و نه به سادگی میتوانند که آنجا را ترک کنند و به استان دیگری بروند .

همچنین تا کنون تمامی طرح ها و برنامه ها برای حل این مشکل بزرگ به بن بست خورده ویا با شکست مواجه شده است .

اما یک پیشنهاد و طرح بسیار کم هزینه و کارامد و عملی و بسیار معقول برای حل این معضل بزرگ و این مشکل بظاهر لاینحل وجود دارد که نه تنها میتواند سبب نجات استان تهران از این بار اضافه و وحشتناک شود بلکه میتواند از بزرگترین و محرومترین استانهای ایران مانند کرمان و سیستان و بلوچستان نیز محرومیت زدائی و فقر زدائی کند و سبب آبادی و پیشرفت آنها گردد........



آن پیشنهاد و راه نجات این است :

استانهای محروم  کرمان  و سیستان و بلوچستان از نظر مساحت بترتیب بزرگترین استانهای ایران میباشند ,  

اول یکی از این دو استان را برای اجرای این طرح انتخاب کنند .

 وبعد برای بوجود نیامدن هرج و مرج و بی نظمی ,
سیستم و قوانین بسیار ساده و ابتدائی یک کشور جهان اولی را برگزینند....

 سپس اعلام کنند که دراین استان قوانین جمهوری اسلامی حاکم و لازم الاجرا نیست و نمیباشدو نخواهد بود  وبجای آن فلان قانون گزیده شده حاکم خواهد بود و باید آنرا اطاعت و از آن پیروی کنند....

 وبرای اطمینان مهاجرین ,  باید کلیه آخوند ها و مداحان و بسیجی ها و آمرین به معروف را از آن استان خارج کرده
و ورود آنها به آن استان کاملا ممنوع شود واز آن  جلوگیری کنند.

و همچنین هیچ گشت ارشادی هم در آن استان تردد نکند ولی نیروی انتظامی ( پلیس  ) با اختیارات قانون جدید و با اقتدار تمام در آن استان حضور داشته باشند .

و باید برای مهاجرین به آن استان هیچگونه محدودیت و شرایطی در نظر نگیرند و قائل نشوند و رفت آمد برای مهاجرین  , کاملا آزاد و با اختیار خودشان باشد.

ودر قبال آن  دولت هم  اعلام بکند که هیچ کمک و هزینه و مساعدتی هم به مهاجران نخواهد کرد وتعلق نخواهد گرفت......

من مطمئنم که با رعایت کامل همین چند نکته کم خرج و ساده ,  درظرف  کمتر از پنج سال آن استان تبدیل به بزرگترین و پر جمعیت ترین و آباد ترین و پیشرفته ترین استان کشور خواهد شد . 

قبول ندارید ؟

ریگ مفت و گنجشک هم مفت , این گوی و این میدان , بسم الله.............

کسانیکه این طرح را عملی نمیدانند ,
تنها به این فکر کنند و توجه داشته باشند که جوانان ایرانی  خطرو ریسک کشته شدن در دریا  بخاطر مهاجرت به استرالیا ونیوزلند را به جان میخرند و برای آن هزینه هم میکنند.

                

هیچ نظری موجود نیست: