سه‌شنبه، آذر ۱۱، ۱۳۹۳

سینمای التماسی !

                                         سینمای التماسی !



برای من خیلی عجیب هست که چرا هنوز فکر میکنند مشکل مردم با سینما فقط مشکل مالی است؟

و با کدام دلیل تصور میکنند که اگر قیمت بلیت سینما را ارزان کنند ملت به سینما میروند و روزی دوتا فیلم تماشا میکنند !

اگر گول هجوم  مردم را در سال گذشته به سینمای مفتکی و مجانی را هم خوردند , باید بگویم که مطمئن باشید که مردم برای دیدن فیلم به سینماها هجوم نبردند و این مطلب را میتوان از پوست تخمه ها و آشغالها و صندلی های پاره شده سینماها بوضوح دریافت !

کدام فیلم های سینما قادر است با بدترین فیلم های ماهواره برابری کند ؟
در حال حاضر فیلم های سینمای ایران به دو قسمت تقسیم میشوند  :

یک : فیلم های مبتذل و بی معنی و تکراری ,

با بازیگرانی که خستگی و دلزدگی از سوژه های جلف و آبکی و تکراری سینما در چهره های خودشان هم  دیده میشود و به همین دلیل هیچ هنری نمیتوانند از خودشان نشان بدهند و فقط سعی میکنند به هر نحوی که شده تماشاگر را بخندانند!

و یا با جمع کردن بازیگران صاحب نام و نشاندن آنها بدور یک میز یا یک سفره , فیلمی بی سر و ته درست میکنند و میخواهند آنرا به ضرب و زور نام و شهرت به خورد مخاطب بدهند.

    

دو : فیلم های بی سر و ته وغیر قابل فهم و وحشتناک

 فیلمهائی هست که یا فیلمنامه و دایالوگ های آن بقدری سنگین و پیچیده و مبهم است که بدون فرهنگ لغات دهخدا و معین چیزی از آن نمیشود فهمید و بیننده به  فهم و درک و آگاهی خودش شک میکند و پس از دیدنش احساس میکند که فیلم قصد تحقیر اورا داشته که از این حالت  دچار وحشت میشود! 

یا فیلمهائی که تیغ سانسور چنان بلائی بر سرش آورده که بدون خواندن فیلمنامه هرگز فیلم را نمیتوان فهمید  و با آن ارتباط برقرار کرد!




و فیلمهائی که مجوز پخش نگرفتند و در مورد آنها جنجال خبری شده را هم که پشت میدان توپخانه نشان میدهند (( میفروشند )) نه در سینماها ...

در یک کلام باید گفت سینمای ما دچار چنان انحطاطی  شده که جدیدا شاهد آن هستیم که بسیاری رو به کپی کردن از فیلمهای دسته دوم هندی و ترکی آوردند و همان فیلمنامه را با هنرپیشه هائی که فارسی حرف میزنند به تصویر میکشند و فیلم میسازند!

بعد توقع دارند که مردم از دیدن فیلم های ماهواره دست بکشند و برای دیدن چنین فیلم هائی به سینما بروند و سه یا پنج هزار تومان هم پول بلیت بدهند : ))))


   

هیچ نظری موجود نیست: