شنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۹۲

حقیقتی در مورد روبات نماز خوان واظهارات مبتکر و طراح اصلی آن

حقیقتی در مورد روبات نماز خوان واظهارات مبتکر وطراح
اصلی آن

در هفده فوریه امسال لینکی در مورد روبات نماز خوان و وقف آن با تیتر

 [[ مخترع روبات نماز خوان ، با وقف آن حماقتش را تکمیل کرد !  ]]

را در وب خودم نوشتم و در بالاترین هم گذاشتم .//

در منابع اصلی خبر که در لینک مزبور نیز استفاده شده  نام مبتکررا 
جمشید شهرکی  عنوان کردبودند ومن نیزچنین باز نشرکردم  .//

اما آقای جمشید شهرکی مسرور طی تماسی حقایقی را بیان کردند ، که بنظر من نشان از بی توجهی به مبتکرین و رقابت ناسالم بین آنها و 
سواستفاده از افراد با نفوذ دربه ثبت رساندن اختراع و سهل انگاری غیر قابل بخشش و اسفناک خبرنگاران ناشی و غیر مسئول وعدم نظارت 
سردبیران به کار آنها ، میباشد .//

آقای جمشید شهرکی مسرور اصلا ربات نماز خوانی را طراحی نکرده و نساخته اند و اصالتا ، ورامینی هم  نیستند و از هم میهنان سیستانی ما میباشند  !

بهتر است عین نوشته ایشان را ببینید و بخوانیدو خودتان قضاوت کنید  :
  
 
سلام دوست عزیز
نتونستم که بی تفاوت از کنار اینهمه اشتباه و خبری که مستقیم به خودم مربوط میشه بگذرم/
من جمشید شهرکی مسرور مخترع ربات آموزش دهنده نماز هستم.//
شاید چون خبرنگارایی که با من تماس گرفتند و در مورد اختراعم ازمن  اطلاعات میگرفتن مرتکب این اشتباه شدند  و به جای استفاده از لفظ ربات آموزش دهنده نماز از لفظ ربات نماز خوان استفاده کردند وباعث ایجاد این تفکر اشتباه در شما و شاید کسان دیگه هم شده که قراره این ربات به جای انسان های نماز بخونه!
این تفکر کامل اشتباهه و چنین چیزی ممکن نیست چون برای نماز خواندن نفس نیازه که یک ربات به هیچ وجه نمیتونه داشته باشه...//
هدف اصلی ساخت این ربات آموزش نماز به کودکان در مدارس و بهزیستی هاست دوست من/
با چیزهایی که توی خبرت دیدم معلومه که اطلاعاتت رو از سایت های مختلف جمع آوری کردی چون کلی اشتباه توش دیدم:
1. اون عکس هایی که گذاشتی هیچ کدومش من نیستم!
و همچنین هیچ عکسی توی اینترنت از ربات من هنوز منتشر نشده و اون فردی که توی عکس هاست من نیستم و کسیه که از روی ربات بنده کپی زده!
 
 و مدتیه ی که داره با خبر سازی ها و معرفی خودش به عنوان مخترع این ربات برای خودش شهرت و منابع مالی جور میکنه......./
 
در حال حاضر هم من پی گیر مراجع قضایی برای شکایت هستم/

2. بنده هیچ وقت با امام جمعه ورامین دیدار نداشتم/آخه من اهل سیستانم اگر ملاقاتی داشته باشم اول با امام جمعه ی خودمون دارم دیگه،  درسته؟/
3. آخرین مورد هم دوست عزیز این که وقف رباتم یک نیت شخصی و به طور کامل بی ربط نسبت به کاربرد ربات هست همون طوری که شما یک زمین را وقتی میخرید قصدی متفاوت دارید و وقتی بعد از چند سال اون رو وقف مسجد ، مدرسه و ... میکنید نیت متفاوتی نسبت به نیت قبلی خودتون دارید//

سخن آخر دوست عزیز
چرا به جای اینکه تبلیغ مثبت برای یک اختراع اسلامی که فقط و فقط جنبه ی آموزشی داره و توسط یک ایرانی ساخته شده بیایم و اینطور بدون تحقیق و یک طرفه قضاوت کنیم؟
چرا بزاریم چند سال بعد به دلیل بی تفاوت بودن ایرانی ها نسبت به این اختراع یکی دیگه از کشور های اسلامی این اختراع رو در سطح تمام کشور های مسلمان تولید کنه و یا همین کشور چین برای منافع خودش اون رو تولید کنه و به خود ما بفروشدش... اون موقع ست که ما باید به خودمون بیایم؟/
من اینجا ایمیلم رو میذارم تا پاسخگوی شبهات و سوالات شما دوست عزیز و دیگر عزیزان باشم:

با سپاس از شما دوست عزیز
jamshid_shahraki@yahoo.com

 
و من نیز در پاسخ به ایشان نوشتم :


[[  دوست عزیز جناب آقای جمشید مسرور سلام ،

اول از همه از متانت و لحن بیان شما شرمنده و بسیار سپاسگزارم که نشان دهنده شخصیت بردبار و خوب شماست .//
دوم آنکه همانطور که فرمودید بعلت نشر خبر روبات نماز خوان و خواندن این مطلب در جراید آنرا در همه جا دنبال کرده و از منابع گوناگونی مطلبم را نوشتم ، و امیدوارم که از لحن تند نوشته من ، از برداشت و تعجب از ساختن روبات برای نماز خواندن !!
 
حق را به من بدهید،
 
 چرا که واقعا چنین کاری آخر حماقت و بلاهت است .//
سوم آنکه ، اگر اجازه بدهید آنرا در قالب لینکی بنویسم و در دید همگانی بگذارم و مراتب پوزش و عذر خواهی را از شما کرده باشم و همچنین اعتراضی هم به بی توجهی خبرنگارنما ها در نشر اشتباه خبر بکنم و دیگران را هم به از این اشتباه در بیاورم و همچنین نقدی برکار [ ساختن روبات برای آموزش نماز ] از شما بکنم، اگر توهینی به شما شد و جسارتی کردم مرا ببخشید و پوزش میطلبم و آنرا به حساب اشتباه در نشر و پخش نادرست خبر بگذارید ، منتظر پاسخ شما برای رفع اشتباه هستم .، باز هم ببخشید ، و منتظر پاسخ شما میباشم

تندرست و شاد و پایدار و سرافراز باشید
 
دوست عزیز  جمشید جان این تنها کاری بود که برای جبران این اشتباه ،از دست من ساخته بود که امیدوارم سبب رفع کدورت و سوتفاهم گشته باشد .//
 
انتقادی داشتم که با توجه به آزادی عقیده و تفکر و اجباراخلاقی به احترام 
به سلیقه شخصی و عقیدتی دیگران و آزاد بودن هرکس در این مسائل و در داشتن آن ،  از بازگو کردنش خودداری میکنم .//
 
برای شما آرزوی تندرستی و سربلندی و موفقیت دارم      

۲ نظر:

Unknown گفت...

آقا مصطفی عزیز ازت ممنون و سپاسگذارم
امیدورم همیشه موفق و سرافراز باشی
یا حق/

Unknown گفت...

دوست نازنین من از شما سپاسگزارم که من را از این اشتباه آگاه کردید و در آوردید و من تنها انجام وظیفه کردم ، امیدوارم درتمام مراحل زندگی ، شاد و تندرست و پیروز و کامروا باشی .//