سه‌شنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۹۲

آن خط سوم.......


آن خط سوم.....

خط سوم کسی هست که در مقابل  دو خط  خدا ,

یعنی جهنم و بهشت ,

در مدخل ورودی بهشت مقابل خداوند بایستد و بگوید :

تورا از برای بهشتت نخواستم ونپرستیدم ...

مرا با نام خودم به زمین بازگردان ....

          
 


گفتند: ما را تفسیر قرآن بساز.

گفتم: تفسیر ما چنان است که می‌دانید.
نی از محمد! و نی از خدا!

این «من» نیز منکر می‌شود مرا.

می‌گویمش: چون منکری، رها کن، برو.
ما را چه صداع (دردسر) می‌دهی؟

می‌گوید: نی. نروم! سخن من فهم نمی‌کند.

چنان که آن خطاط سه گونه خط نوشتی:

یکی او خواندی، لا غیر ....

یکی را هم او خواندی  , هم غیر  ....

یکی نه او خواندی  , نه غیر.....

آن خط سوم منم .......

که سخن گویم و من دانم ، نه غیر....      

                                           <<  شمس  >>


آن خط سوم کسی هست که در مقابل  دو خط  خدا ,

یعنی جهنم و بهشت , در مدخل بهشت مقابل او بایستد و بگوید :

تورا از برای بهشتت نخواستم ونپرستیدم ...

مرا با نام خودم به زمین بازگردان ....

هیچ نظری موجود نیست: