پنجشنبه، مرداد ۱۰، ۱۳۹۲

درسهائی که ازهشت سال ریاست جمهوری احمدی نژاد گرفتم

درسهائی که ازهشت سال ریاست جمهوری  احمدی نژاد گرفتم 
 

    

چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه خوشمان بیاید و چه نیاید , نام او در کتاب تاریخ این کهن دیار در کنار نام شاه سلطان حسین ها و ناصرالدین شاه ها و رجائی ها ثبت و ماندگار شد ...
بناچار قضاوت در مورد اورا به تاریخ میسپارم و فقط میتوانم  نظرات و برداشت های شخصی خودم را از دوران ریاست جمهوری او بیان کنم و بنویسم .

در یک جمعبندی کلی دوران او تکراری و خسته کننده نبود و هرگاه او بر صفحه تلویزیون ظاهر میشد و حرف میزد مجبور نبودم که برخلاف همیشه و دیگر رئیس جمهورهای قبلی به دنبال کنترل تلویزیون بگردم تا کانال عوض کنم و اجبارا به دیدن  راز بقاء راضی شوم و جک و جانور تماشا کنم.

در این هشت سال , فهمیدم که در ایران هرکسی میتواند رییس جمهور شود ورییس جمهور شدن در ایران هیچ شرایط و حساب و کتابی ندارد . 

در این هشت سال به شنیدن دروغ و وعده های  توخالی و سرکاری عادت کردم .

در این هشت سال , گاهی از ته دل به گفته ها و رفتار های او خندیدم و ریسه رفتم .

در این هشت سال , دانستم که غیر ممکن ها هم ممکن هست و نباید از هیچ چیزی تعجب بکنم و شوکه شوم .

در این هشت سال , برای  بعضی از کارهایش سرم از درد میترکید و جگرم خون میشد .

در این هشت سال , همیشه نگران رفتار های غیر منتظره و عواقب آنها بودم .

در این هشت سال , به شنیدن خبر های بد و نا امید کننده عادت کردم و خبر گران شدن دلار و اجناس دیگر برایم عادی شده بود .

در این هشت سال , فهمیدم که قانون کشک است و  خرافات و جادو و جنبل و توهم  در شرایطی میتوانند نقش قانون را بازی کنند و جز قوانین لازم الاجرا در جامعه پیاده و اجرا شود .

و در این هشت سال همیشه در سفرهای خارجی او از رفتنش تا برگشتنش , دلهره داشتم و همیشه منتظر دسته گل به آب دادنش بودم , از آبروریزی های او در عرصه های جهانی  مضطرب بودم و حرص خوردم.   

در این هشت سال به من ثابت شد که میتوان کسی را بر خلاف خواست  ملت  و حتی با اعتراض کردن مردم به آنها تحمیل کرد .

در این هشت سال , فهمیدم که دزدی و اختلاس چقدر آسان است و راه های قانونی فرار از بازخواست و مجازات از آن چیست  .

دراین هشت سال یاد گرفتم که تنها مقاومت و ایستادگی و پشتکار سبب بودن در مقام و ماندن بر پست  در مقام نیست و پرروئی و وقاحت از تمام این گزینه ها کارسازتر و سریعتر و بهتر و  مطمئن تر ست . 

در این هشت سال دیدم که دروغ گفتن به مردم و قسم خوردن الکی ,از پشت دوربین و در تلویزیون چقدر راحت است و حضرت عباس و خدا هم کاری به کار آنها ندارد و بر کمرشان نمیزند .

در این هشت سال فهمیدم که چقدر راحت میتوان یک کشور و سرمایه هایش را آتش زد و بر باد داد و تاراج کرد و از بین برد .

در این هشت سال , آخرین راه ها و روش های سیاه نمائی و  سیاه بازی و سیاه کاری و حقه بازی را یاد گرفتم .

و به من ثابت شد که مردم هیچکاره هستند و هیچ قدرتی ندارند و گردانندگان و تصمیم گیرندگان اصلی هرکاری که دلشان بخواهد بدون تعارف و با قدرت و آسوده خاطر میکنند و چقدر ساده و آسان میتوانند که مردم را فریب بدهند و سرکار بگذارند و شیره جانشان را بکشند و آخ کسی هم درنیاید و هیچ حساب و کتابی هم پس ندهند و طلبکار هم باشند .

و پس از این هشت سال , فهمیدم که اشتباه میکردم و واقعا احمدی نژاد پدیده حقیقی هزاره سوم بود.

و تنها ملتی , مثل ایرانیان و مردم ایران فعلی میتوانند هشت سال چنین پدیده ای را حتی  با تحمل رنج و عذاب و از دست دادن همه چیزشان تحمل کنند و با این همه تخلف و دزدی و اختلاس و قانون شکنی و جرائم مختلف و بدون بازخواست و حساب و کتاب و دروغ گفتن و ویرانی و فقر و تحقیر شدن از این پدیده و بدون
درخواست محاکمه اش , منتظر پایان وقت قانونی و اتمام دوره ریاست و رفتنش باشند . 
 
   

هیچ نظری موجود نیست: