سه‌شنبه، بهمن ۱۷، ۱۳۹۱

بزرگنمائی خبری نتیجه عدم آگاهی و شناخت درست از رژیم جمهوری اسلامی است

بزرگنمائی خبری نتیجه عدم آگاهی و شناخت درست از رژیم جمهوری اسلامی است
 

اصلا ما ایرانی ها عادت کردیم و دوست داریم که همه چیز را بزرگتر از آنچه که هست نشان دهیم و یا بقول معروف از کا ه ، کوه بسازیم و یک کلاغ و چهل کلاغ بکنیم !

احمدی نژاد در مجلس یکی از خبرهای دست چندمی که پارسال مردم در صف اتوبوس برای هم میگفتند را فیلم کرد و آورد مجلس و با آن قشقرق راه انداخت و علی لاریجانی هم با حفظ ظاهر ،گفت :
 آقا وقت شما تمام هست بفرمایید بیرون و بسلامت ........


بعد تیترهای خبری در این مورد را در رسانه های خارج از کشور که نگاه میکنیم ؛

ثانیه شماری در فروپاشی حکومت آخوندی .....

رژیم به آخرین لحظات عمر خود نزدیک میشود .......

جنگ بین جناح های رژیم به اوج خود رسید ......

فروپاشی جناح اصولگرا در یکشنبه سیاه مجلس ......

گرگها همدیگر را میدرند و پاره میکنند .......و الی ماشالله ......

در حالیکه اگر کمی واقعی و با تعقل به مطلب نگاه کنیم این حرکت برای دولت و حکومتی که از آبرو بوئی نبرده اند ،اصلا سبب سرشکستگی و شرمساری نبوده و نخواهد بود.!

 و تمام دعوا بر سر جوانک جلمبر خودفروخته ای که برای کشتن جوانان مردم در کهریزک و اوین و دانستن مگوهای بسیار مجبور به ریختن قاقا لی لی به دامنش توسط مناصب و مشاغل دهان پرکنی هستند که بتوانند اورا دم دست داشته باشند تا از او در دیگر جنایات نیز بهره ببرند ، بود و بس ،نه بیشتر و نه کمتر .//

آیا استیضاح یک وزیر در کمی بیشتر از سه ماه عمر باقیمانده دولتی که ایران را به خاک سیاه نشاند و بیشترین پول و دلار حاصله از فروش نفت را داشت و معلوم نیست که با آن پولها چه کرده و کجا رفته و حساب و کتابش دست کیست ، دستاورد بزرگ و پیروزی چشمگیری محسوب میشود ؟

و یا از دزدی ها و اختلاس های دوران سیاه این دولت که رکورد های جهانی بجا گذاشته مهمتر و واجبتر است ؟

آیا هزار و یک بلا و بدبختی دیگری که از صدقه سر این دولت ، گریبان این مردم را گرفته را به یک استیضاح و یک جنگ لفظی زرگری که فردا با یک اخم مقام عظما به احمدی و یک حکم حکومتی به مجلس رقاص لاریجانی ، سر و ته آن هم می آید را ندیده میگیریم و از یاد میبریم ، ویا آن را نشانه سقوط قریب الوقوع حکمتی که مانند سرطان درگوشت و استخوان این مملکت ریشه کرده ، باید بدانیم ؟

خودمان را گول میزنیم یا دوست داریم که الکی خوش باشیم ؟

احمدی نژاد اگر واقعا سر جنگ و افشاگری دا شت ، اسامی آن سیصد نفری که خرخره اقتصاد مملکت را گرفتند را افشا میکرد و پرده از رخ مفسدین واقعی اقتصادی بر میداشت !!!

لاریجانی اگر سعی در استیضاح دا شت ،یقه وزیر دارائی را میگرفت و خشتک اختلاس ها را بر سرش میکشید !!

مجلس اگر پاسخی از دولت میخواست میبایستی که پرسش هایی در مورد گرانی و تورم و فقر و برنج آلوده و کمبود دارو و ..... مطرح میکرد و از احمدی نژاد برای آنها پاسخ میخواست و برای آن باید بر سرش فریاد میکشیدند , نه به خاطر قاضی جعلقی چون مرتضوی ...........

مخالفانی که دلشان به یک بسلامت و آقا حرف نزن ......خوش باشد و آنرا نشانه اضمحلال و نابودی و فروپاشی حکومتی پیچیده همچون حکومت آخوندی ایران بدانند ، نه میدانند مخالفت کردن یعنی چه و سبک و شیوه صحیح مخالفت کردن چیست ، و نه از دشمن خودشان تصویری واقعی و
شناخت و آگاهی درستی دارند ...... .//
 


 

۸ نظر:

پرگار گفت...

این جنگ و دعواهای محفلی به معنای سقوط بلاواسطۀ نظام نیستند، اما به عنوان شاخص انشقاق و درهم ریختگی رژیم سرتا پا متناقض ولایت وقیح، جز هموار کردن راه اضمحلال و سقوط رژیم نقش دیگری بازی نمی کنند. به هر صورت این رژیم آنقدرها هم که ادعا می کند قدر قدرت نیست و بارها کم و بیش تا مقطع سقوط پیش رفته است.
در تأثیر و اهمیت کوتاه مدت اینگونه رویدادها نباید مبالغه کرد. اما در مقیاس میان یا دراز مدت، چنین معرکه گیریهایی ضربات مهلکی بر پیکر رژیم وارد می کنند. در صورت بروز و سازماندهی خیزشی مردمی، چنین رژیمهای خودکامه ای سریعتر از آنچه که انتظار می رود متلاشی می شوند.

Unknown گفت...

با سلام ، دوست عزیز جناب پرگار

آیا از بدو پیدایش این حکومت ما دلخوش به این دعواهای محفلی نبودیم ؟

این رژیم کی دارای نظم و انضباط و سرو سامان بود ؟

انقدر هم پخمه و شل و ول نیست که با ٣٥ سال مخالفت داخلی و خارجی همچنان پابرجاست بدی ما اینجاست که از اول آنها را جاهل و احمق و نادان فرض کردیم در حالیکه ٣٥ سال همه مرا تشنه بر لب چشمه بردند و باز گرداندند و برعکس شما من فکر میکنم چنین معرکه های با همراهی خارج نشینان سبب تقویت و استحکام و واکسینه شدن حکومت میشود ، برادر من بفرمایید اگر بتوانیم اول شورا و گروهی برای سازماندهی بوجود بیاوریم و ایجاد کنیم که ٣٥ سال است که نتوانستیم ،چراکه ما نه میدانیم مخالفت کردن صحیح و درست چگونه است و یک مخالف دارای چه ویژگی و خصوصیات و خط و مشی مخالفت برای مبارزه میباشد !! ما هنوز به آن درک و بلوغ فکری نرسیدیم که از تجارب دیگران استفاده کنیم و نه خودمان توانائی ساختن روشی برای تشکل و مخالفت و مبارزه پیدا کردیم ، از اظهار نظر شما بسیار سپاسگزارم

ناشناس گفت...

تو چرا دردت میاد افشاگری میشه ؟؟؟ نکنه بابک زنجانی با تو هم بعله ؟؟

ناشناس گفت...

اکر شما معتقدی که: "ما هنوز به آن درک و بلوغ فکری نرسیدیم که از تجارب دیگران استفاده کنیم و نه خودمان توانائی ساختن روشی برای تشکل و مخالفت و مبارزه پیدا کردیم" پس چی می گی الان؟ وقتی توانائی نداری خوب چیزی هم نگو آقاجان! مجبوری پرت و پلا بنویسی! ایجاد تغییر در یک جامعه ی پیچیده و عظیم نه بدان سادگیست که شما خیال می کنی با همون اولین صدای اعتراضی که اولین نفر در 34 سال قبل بلند کرد رخ می دهد! اما همان چیزهایی که شما بر شمردین امروزه شرایط رابه سمتی برده است که می توان به تغییری عظیم امید داشت! صبر داشته باش!

پرگار گفت...

درود بر شما دوست عزیز
بالأخره باید به این تضاد پاسخ داد که چگونه است رژیمی که نظم و انضباط و سر و سامانی ندارد، ولی پخمه و شل و ول هم نیست و همچنان پابر جاست.
در مورد استمرار و تداوم 35 سالۀ رژیم، اما حق با شماست. هیچ رژیمی تنها به صرف عدم نظم و انظباط درونی سقوط نکرده است. همین رژیم متزلزل و بحران زدۀ ولایت وقیح نیز اگر معضل کنونی را کم و بیش بی دردسر و با موفقیت پشت سر بگذارد تا بروز و تشدید مقطع اجتناب ناپذیر بحران بعدی که ممکن است سالها بطول انجامد به حیات خود ادامه خواهد داد. بدون اپوزیسیون با پشتوانۀ مردمی،اگر اختلافات درونی رژیم از همین که هست نیز شدید تر شود، رژیم به خودی خود و بدست خود ساقط نخواهد شد!
اما همۀ نارسائی ها را نیز نمی توان به گردن اپوزیسیون انداخت. در چارچوب نظامی توتالیتر، از عدم وجود اپوزیسیونی کارآمد گله کردن شاید زیاد منصفانه نباشد. اما آن سوی دیگر قضیه را نیز باید دید.
صرف وجود اپوزیسیون قوی به مثابۀ دشمنی مشترک، خود باعث اتحاد و تشدید صفوف دستگاه حاکمه می شود. عدم وجود اپوزیسیون، اما زمینۀ درگیری های درونی رژیم را بیش ار پیش مساعد می کند. ارکان رژیم با فراغ بال و بدون ترس از دشمن مشترک، راحتتر بجان هم می افتند و همدیگر را لت و پار می کنند.
در مجموع اوضاع فعلی از هر نظر با آنچه وجه غالب سی و چند سال گذشته بوده، تفاوت بنیادین کرده، طوری که به هیچ عنوان نمی توان ادعا کرد که رژیم همانطور که در 35 سال گذشته هر بحرانی را پس از دیگری با تحمل ضایعات مختصری پشت سر گذاشته، اکنون نیز به همین منوال عمل کرده و گلیم خود را سالم از آب بیرون خواهد کشید. اختلافات و درگیریهای درونی نظام ج.ا. طی چند ماه آتی بی شک تشدید خواهد شد. این فرصتی است برای من و شما و دیگران که مانع از تکرار تاریخ و استمرار خط تبعیض و شکنجه و اعدام و سرکوب شویم.


Unknown گفت...

دوست خوب من ،جناب پرگار

تیز بازی و پستی و رذالت و شقاوت ،احتیاجی به نظم و انضباط و سر وسامان ندارد و شما میتوانید در افراد وابسته بوضوح آنرا مشاهده کنید ،

دلیل پابرجا بودن آنها هم شناخت بسیار دقیق و عمیق از ما و رفتار ها و واکنش های ماست .//

و مهمترین معضل و اشتباه ما دست کم گرفتن آنهاست و همین سبب میشود که هر بار شدیدتر سرکوب شویم ، شما به آرایش نظامی و افراد گرد و پوشش آنها در طی اعتراضات سال ٨٨ دقت کردید ؟ آیا میدانید هر فرد دستگیر شده چندین بار بازجوئی شده بود ؟ ( آمادگی نیروها )

بهرحال دوست محترم چون ما مرکز و نهادی که بتواند از این اختلافات استفا ده بکند نداشتیم و نداریم ،همچنان کاری جز مسخره کردن رسانه ای از ما بر نمی اید و ساخته نیست .//

Unknown گفت...

ناشناس اول عزیز ،درد نمیکنه ...میسوزه ......پما دی ، مرهمی از آقا بابک میتونی بگیری ؟

Unknown گفت...

ناشناس دوم خوش بیان کج پندار ، چیزی نگو که نشد حرف آقاجون و اینا ......

تو چه بنده خدائی هستی که نشستی داری پرت و پلا میخونی و وقت براش میزاری !!!

این حرف هم که تغییر به این سادگی نیست قبول ندارم از رو دست من نوشتی ...به آقا میگم !

دوست خوب من صبر و گذشت ...فراموش نکن که فرمودند : صبر و گذشت داشته باشید .!!