چهارشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۹۱

بیماران ایرانی همچنان قربانی کشمکش های سیاسی میشوند

بیماران ایرانی همچنان قربانی کشمکش های  سیاسی میشوند



قانون منع دریافت و پرداخت و انتقال پول از طریق بانکهای بین المللی ، یکی از مواد تحریم ها ، در قبال سیاست جمهوری اسلامی در برنامه های هسته ای اش از جانب غرب بود ، که این تحریم سبب عدم پرداخت وجه ، در قبال خرید دارو برای ایران شده و بیمارانی که جانشان بسته به دارو های وارداتی و مصرف آن بود ، دچار کمبودو مشکل و خطر جانی گردیدند و خانواده های آنها بعلت گران شدن وحشتناک آن ، دچار مضیقه مالی شدیدی شدند .//



از درایت و آینده نگری مسئولین خودمان که نباید حرفی زد ، چرا که وجود نداشت و ندارد ، فقط نمیدانم که برای بیماران آنها هم همین مشکل پدید آمده یا از طریق ارتباطات و رفیق بازی برایشان بطریقه دستی و چمدانی وارد میکنند ، یا از جاساز های انبار هلال احمر کمک میگیرند ؟



و چون معتقدند که همه چیز بسته به مصالح اسلام عزیز است ، جان دادن بیماران برایشان اهمیت ندارد ، یا شاید در صورت فوت بیمار اورا شهید هسته ای اعلام میکنند و عذاب و زجر خانواده آنها را مجاهدت اتمی در راه خدا محسوب میکنند !!

اما دنیای غرب که بهانه تحریم هایش دفاع وحفظ جان افراد بشرهست ، چرا ؟

چرا تحریمهای کشورهای مدعی حقوق بشر و دمکراسی ، جان بیماران و روان خانواده های ایرانی را نشانه گرفته ؟



آیا آنها نمیدانند که با بستن و منع معاملات بانکی ، ایران قا در به پرداخت پول ، برای خرید و تهیه دارو نیست ؟

و آیا هدف آنها ، با قربانی کردن بیماران ایرانی ، وارد کردن فشار از طریق نارضایتی ، برای به زانو درآوردن رژیم جمهوری اسلامی و عقب نشینی از مواضع اش ، در نشست ها هست ؟


که اگر چنین باشد  در عمل  ، روشی بسیار غیر انسانی و پلیدانه و ضد بشری میباشد ./

چگونه آنها از ترس دستیابی ایران به سلاح اتمی ، نگران جان انسانها هستند ، ولی جان بیماران ایرانی و زجر و عذاب خانواده های آنها برای تهیه دارو را نمیبینند و نمیخواهند بفهمند و به حساب نمی آورند ؟

آیا زمان تصویب این تحریم ها ، به این نکته وا قف بودند و آگاهانه اینکار را کردند و یا بدون در نظر گرفتن عواقب و نتایج آن ، نابخردانه و از سر لجبازی آن را وضع کردند ؟



که در هر دو صورت کاری زشت و مستوجب ، سرزنش و شماتت و توبیخ میباشد .//

آیا آنها با آنهمه ادعا ، چنان در مقابل جمهوری اسلامی کم آوردند که از سر بیچارگی و استیصال و اجبار دست به چنین کاری زدند ، یا اهداف دیگری را دنبال میکنند ؟

آیا بازهم انسانیت را قربانی سیاست کرده اند ؟

حتی در بحبوحه جنگ و ریختن گلوله و بمب و آتش هم ، طرفین از ضربه زدن و تعرض به وسایل نقلیه و افراد و تیم های امدادی و پزشکی
جدا خودداری میکنند و اگر کمکی هم نتوانند بکنند مزاحم کار آنها هرگز نخواهند شد و این یکی از قدیمی ترین قوانین بشری هست که تقریبا تمام دولتها و حکومتها نیز بدان پایبند هستند و آنرا رعایت میکنند .//

پس چطور ، جان بیماران نیازمند به دارو در ایران ، و مشقت و عذاب خانواده های آنها ،برای حقوق بشر و صلح جهانی و صلیب سرخ و دیگر نهاد ها و مدعیان بشردوستی ، مهم نیست ؟



آیا نمیتوانیم با اعتراض و شکایت به مجامع بین المللی ، این مورد را فقط برای دارو لغو کنیم و ازجان دادن دیگر بیماران جلوگیری کنیم ؟

هیچ نظری موجود نیست: