چهارشنبه، مهر ۲۹، ۱۳۹۴

آیا تابحال دیده اید مسجدی بجای قیمه , کتاب نذری بدهد؟!

       آیا تابحال دیده اید مسجدی بجای قیمه , کتاب نذری بدهد؟!



هر چند که دوستداران حسین بن علی و کربلا و عاشورا بدون کمترین توجه و تفکری در مورد حواشی مراسم دهه محرم میگویند که قیام حسین و بزرگداشت او یک قیام و حرکت تمام معنوی میباشد و نتیجه آن ظلم ستیزی و آزادگی و نمیدانم چه و چه و چه و چه ها میباشد ولی در عمل شاهد آن هستیم که این مراسم و این قیام بیشتر به عوامل مادی تکیه دارد و وابسته است !

و همانطور که نماز ستون دین و اسلام میباشد , نذری هم ستون دهه محرم و عاشورا است و نوع نذری و طرز طبخ و طعم و مقدار گوشت خورشت قیمه هر مجلس عزاداری حسینی  با تعداد و صدای گریه عزاداران و نحوه  و قدرت سینه زدن و زنجیر کوبیدن فعالین تشکل حسینی رابطه صددرصد مستقیم دارد.


 و هیچکس هم نمیتواند منکر چنین حقیقتی شود که هر کجا قیمه اش خوش طعم تر و لذیذ تر باشد , امام حسین اش هم فداکارتر و ظلم ستیزتر و هر کجا کباب و خوراکش پر گوشت تر باشد ابوالفضل اش هم خوش تیپ تر و جوانمرد تر و کار درست تر است!

و نه تنها در مجالس و مکانهای این عزاداری کاملا معنوی و روحانی بلکه در مورد عزاداری های شخصی و خانگی نیز چنین تفکری حاکم و چنین رفتاری مرسوم است.


و مردم دینمدار مومن و اهل بیت دوست نیز در این مراسم معنوی و الهی را با دادن انواع غذاهای چرب و چیلی و خوشمزه و مخلفات و دسرها ی اشتها برانگیز ماکول و نوشیدنی هائی بس گوارا که بر خلاف مراسم های دیگرشان با بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه تهیه شده از شرکت کنندگان و فعالین این مراسم معنوی نذر خود را ادا میکنند و ثواب میبرند !!


باورتان نمیشود و قبول نمیکنید ؟


آیا تابحال دیده اید یا شنیده اید هیئتی شام و ناهار نذری ندهد و عزاداری در آنجا نشسته باشد و عزاداری کند؟


آیا تاکنون دیده اید که تکیه ای بجای بر سر و سینه کوبیدن یک کار هنری , فرهنگی بکند ؟


 آیا تابحال دیده اید که مسجدی بجای قیمه پلو , کتاب نذری بدهد ؟


آیا تابحال دیده اید که دم در هیئتی بجای خرما و حلوا , کتابچه و مجله خیرات کنند ؟


آیا تابحال دیده اید خانه ای بجای قیمه و فسنجان و کباب , کیف و دفتر و مداد نذری بدهد ؟


آیا تابحال دیده اید تکیه و یا مسجدی به جای آبگوشت و عدس پلو , نهال درختی و بوته گلی برای کاشتن نذری بدهد؟


آیا تابحال در ایام دهه محرم مسجد و تکیه و هیئتی دیده اید که عملی برای بالا بردن سطح معنویت جامعه انجام بدهد ؟


و آیا تابحال دوستدار و متوسلین به اهل بیت و فدائی امام حسین و نوکر اباالفضلی را دیده اید که چنین فکری بکند و چنین حرفی بزند ؟


(( دلیل این یکی بسیار ساده و روشن است چون این افراد چنان حالت تقدسی به آن داده اند که فکر کردن در مورد هر چیز دیگر و هر عمل دیگری بغیر از گریه کردن و بر سر زدن و ادا درآوردن و حسین حسین گفتن , در نزد آنها کفر و گناه محسوب میگردد !! ))


فکرش را بکنید که اگر فقط  یکروز از این ایام و دهه ,  با آن جمعیت و آن هزینه ها و آن نیرو و انرژی استفاده شده , صرف کاشتن درخت یا نهال یا بوته گلی بنام درخت حسینی یا گل حسینی میگشت ....


و آنوقت بود که چه میشد و چه تاثیری میگذاشت و دنیا به چه چشمی به این عزاداران معنوی حسینی نگاه میکرد ؟!!

نذرهایتان که خرج پر کردن شکم ها و چاه ها میباشد و میشود قبول نباشد و چنین باد ...


    


 

هیچ نظری موجود نیست: