یکشنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۹۴

این که چیزی نیست ...!

                                        این که چیزی نیست ...!



باید خدمت جناب گاردین عرض کنم که :  کجاشو دیدی ؟

این که چیزی نیست !

همین رسانه ها و سایت های وابسته به جمهوری اسلامی هم بیشتر اوقات برای بالا بردن آمار تعداد بینندگان و رهائی از خطر سقوط و نداشتن بازدید کننده عکس های شاه و یا خانواده سلطنتی را چاپ و نشر میکنند که بدون اغراق تمامی آنها آمار بالاترین بازدید کننده را پیدا میکنند و جز خبرهای داغ و یا پر بازدید کننده ترین اخبار میشوند ...

اینطور که پیداست , حتی آنها با وجود مخالفت ظاهری هنوز هم از برکت وجود آنها بهره میبرند و استفاده میکنند...!

به گزارش گاردین توجه کنید :


[[         گاردین: ایرانیان با اشتیاق از خاطرات شاه حرف می‌زنند
تقاطع: روزنامه گاردین چاپ بریتانیا، روز چهارشنبه (۱۷ ژوئن-۲۷ خرداد)، در گزارشی به دلایل افزایش علاقه‌ی ایرانیان به خاطرات عصر پهلوی پرداخته است.
خبرنگار این روزنامه در تهران با اشاره به مشاهدات خود از “بازار بزرگ” پایتخت و نیز “بازار وکیل” در شیراز می‌‌نویسد که تقریبا در هر غرفه‌ و مغازه‌ای، خاطره و نشانی مرتبط با محمدرضا پهلوی، شاه سابق ایران را دیده است؛ از اسکناس‌ها و تمبرهایی که چهره‌ی وی روی آن‌ها نقش بسته‌ تا کتاب‌ها و مجلات روی میزی با عکس‌های تمام‌رنگی خانواده سلطنتی، و آویزها و حلقه‌هایی با نماد شیر و خورشید که بعضی‌شان به تازگی در تیراژ بالا تولید شده‌اند.


نمادی که اگرچه فروش و نمایش آن غیرقانونی است اما آن‌گونه که خیلی از فروشندگان به خبرنگار “گاردین” گفته‌اند، پلیس در این خصوص مانند گذشته سخت‌گیری نمی‌کند. هرچند که به گفته‌ی یک فروشنده، «آن‌طور هم نیست که بشود پرچم شیروخورشید بر روی میز مغازه گذاشت».


نویسنده‌ی گزارش، در ادامه می‌نویسد که بعد از خریدن یک سکه‌ی پنج ریالی با عکس شاه و انداختن آن در داخل گردن‌بند نقره‌اش، با واکنش‌های جالب مسافران مترو روبه‌رو شده است.


از جمله مردی که در قطار، جوراب می‌فروخت، به او گفته: «خدا بیامرزدش. وقتی که رفت ۱۱ سالم بود؛ یادم می‌آید که ۱۱ سال اول زندگی‌ام عالی بود. ما خوب غذا می‌خوردیم. و بعد از آن وحشتناک شد. خدا بیامرزدش. سکه‌ات را گم نکن.»


و در تجربه‌ای مشابه، راننده‌ی اتوبوسی در شیراز، در یک سخنرانی پر آب و تاب و احساسی، این‌گونه از پهلوی‌ها تمجید کرده است:


«آن‌ها قدرتمند بودند؛ از خون و تبار پاک بودند؛ آن‌ها از عهده‌ی کارها بر می‌آمدند.»]]

منبع :
http://taghato.net/article/11663
 

「‫محمدرضا پهلوی،‬‎」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: