یکشنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۹۴

عسگر اولادی و چین هم از توبره میخورند و هم از آخور !!

    عسگر اولادی و چین هم از توبره میخورند و هم از آخور !!


「‫فاینانس‬‎」の画像検索結果


به گفته عسگراولادی، ما دیگر هیچ پول بلوکه شده‌ای در چین نداریم؟!

یعنی داشتیم , ۱۸ میلیارد یورو معادل ۲۲ میلیارد دلار ما پول بلوکه شده نفت از چین طلبکار بودیم , اما ببنید چه بلائی بر سر آن آمد !


اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اعلام جزئیات جدید قرارداد فروش نفت ایران به چین گفت: براساس این قرارداد بلندمدت، قرار است حدود ۶۵ درصد از پول فروش نفت ایران به صورت کالایی و مابقی نقدی پرداخت شود.

به گزارش مهر، براساس توافقی قبلی که میان ایران و چین صورت گرفته بود، مقرر شد به جای طلب ۱۸ میلیارد یورویی ایران بابت فروش نفت (معادل ۲۲ میلیارددلار) چینی‌ها تا سقف ۷۰ میلیارد دلار فاینانس بازگشایی کنند.

(( فاینانس ؟ =  فاینانس در لغت به معنی  « مالیه » یا تامین مالی می باشد و در بحث سرمایه گذاری به تامین مالی از طریق استفاده از منابع داخلی و یا دریافت و استفاده از وام ارزی اطلاق می گردد .مدت دوره استفاده از تسهیلات فاینانس معمولاً بین 1 تا 3 سال و مدت دوره بازپرداخت بین 5 تا 15 سال در مورد طرحهای مختلف متغیر است.))

فهمیدید چی شد ؟

۲۲ میلیاردی بر نمیگردد !


بجای ۲۲ میلیارد دلار ۷۰ میلیارد تامین ما لی از جانب چین به ایران داده شده که ۶۵ درصد آنرا موظف است  بین ۱ تا ۳ سال از چین جنس و کالا بخرد که تقریبا میشود ۵۰ میلیارد دلار ...!

یعنی برای گرفتن ۲۲ میلیارد دلار باید ۵۰ میلیارد دلار از چینی ها جنس بخریم (( جنس = مهر , سنگ قبر , دمپائی , چوب بستنی , تسبیح , سرنگ آلوده , داروی تقلبی , عروسک , لوازم صوتی و تصویری یکبار مصرف و میخ و دسته بیل و الی ماشالله ....))

「‫رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین‬‎」の画像検索結果「‫رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین‬‎」の画像検索結果

 
اگر سود حاصله از فروش اجناس و کالای فروخته شده به ایران  را ۳۰ درصد حساب کنیم میشود ۱۵ میلیارد دلار که باز در جیب چینی هاست !!

و مطمئن باشید که مابقی آن هم خرج سفرهای دسته جمعی و با ایل و طایفه مسئولین این طرح به چین و خرید سوغات آنها میشود ...

من نمیدانم اینها مغز خر خورده اند , یا برای سود استفاده خودشان آتش به جان نفت و پول نفت این مملکت میزنند ؟!

[[ بر این اساس، منابع لازم برای اجرای تمام این طرح‌ها ۳۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود. در بخش غیردولتی نیز ۷ طرح توسط بخش غیردولتی گشایش اعتبار شده که منابع آن معادل ۵ر۸۱ هزار میلیارد ریال است، بنابراین گشایش اعتبار برای بخش دولتی و غیردولتی در فاینانس چین ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که پرداخت‌های مربوط به آن از سال جاری آغاز می‌شود.
به گفته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، تاکنون بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار فاینانس چینی گشایش شده است.حال از این پس و براساس تازه‌ترین توافق ایران و چین، قرار است که ۶۵ درصد از این رقم به واردات کالا اختصاص یابد و ۳۵ درصد به صورت نقدی در اختیار ایران قرار گیرد.]]


منبع خبر :
http://www.ettelaat.com/etint/?p=35781 


「‫فاینانس‬‎」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: