یکشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۹۴

این یکی دیگه خیال همه رو راحت کرد !

                        این یکی دیگه خیال همه رو راحت کرد !

   「‫غلام‌رضا میثاقیان مدیر کل حفظ و احیا بناها، بافت‌ها و محوطه های تاریخی سازمان میراث فرهنگی‬‎」の画像検索結果

نشستیم و دلمون خوشه که بالاخره یه طوری میشه ...!!

این جواب یکی از مسئول ترین مسئولان ماست , جواب  کسی که مسئولیت حفاظت و نگهداری فرهنگ و تاریخ ما را بعهده داره ...


این جواب را بخوانید و ببینید چه کسانی با چه احساس مسئولیتی و چه افکاری دارند کشور را اداره میکنند !

جواب غلام‌رضا میثاقیان مدیر کل حفظ و احیا بناها، بافت‌ها و محوطه های تاریخی سازمان میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران !

(( اثر تاریخی را ثبت نمی‌کنیم تا مسئولیتی در برابر حفاظتش نداشته‌ باشیم ))

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غلام‌رضا میثاقیان مدیر کل حفظ و احیا بناها، بافت‌ها و محوطه های تاریخی سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه این آثار و بناها را خود مردم ایجاد کرده‌اند و امروزه نیز خود مردم باید به عنوان یک مطالبه اجتماعی آن را حفظ کنند، افزود:

 مگر یگان حفاظت ما چقدر نیرو دارد که بتواند از این همه اثر حفاظت کند؟

زمانی می‌توانیم به حفظ آثار امیدوار باشیم که مردم واقعا حفظ آن را از مسئولان رده بالا کشور درخواست کنند واین امر یک مطالبه واقعی برای آنها باشد، و گرنه ثبت همه آثار بسیار زمان خواهد برد، زیرا حدود یک میلیون اثر تاریخی در کشور داریم که ثبت آن ده‌ها سال طول می‌کشد.

وی در پاسخ به اینکه اگر ثبت کردن اثر امر موثری نیست و مردم نیز خودشان باید از آثار حفاظت کنند، پس چه نیازی به وجود سازمان میراث فرهنگی در کشور است، گفت:

ما اگر منصف باشیم، می‌بینیم که بودجه میراث فرهنگی حتی یک درصد میزان مورد نیازش نیست، شما می‌گویید؛ چرا یک اثر ارزشمند را ثبت نمی‌کنید؟

 ما اگر یک اثر را ثبت کنیم، وظیفه سنگین‌تری در حفاظتش نیز خواهیم داشت، در حالی که بودجه ما کفاف همین اثرهای ثبت‌شده را نیز نمی‌دهد و آن وقت بودجه ما به جای یک درصد، یک هزارم نیاز ما خواهد بود.

واقعیت این است؛ اگر مردم مطالبه اجتماعی نداشته باشند و خودشان برای حفاظت پا پیش نگذارند، حفاظت از آثار تارخی امکانپذیر نخواهد بود.

http://www.entekhab.ir/fa/news/209792 

 「‫غلام‌رضا میثاقیان مدیر کل حفظ و احیا بناها، بافت‌ها و محوطه های تاریخی سازمان میراث فرهنگی‬‎」の画像検索結果             「‫غلام‌رضا میثاقیان مدیر کل حفظ و احیا بناها، بافت‌ها و محوطه های تاریخی سازمان میراث فرهنگی‬‎」の画像検索結果

「‫غلام‌رضا میثاقیان مدیر کل حفظ و احیا بناها، بافت‌ها و محوطه های تاریخی سازمان میراث فرهنگی‬‎」の画像検索結果           「‫غلام‌رضا میثاقیان مدیر کل حفظ و احیا بناها، بافت‌ها و محوطه های تاریخی سازمان میراث فرهنگی‬‎」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: