سه‌شنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۹۴

با لودر پلمب گمرک را شکستند و ۸۰۰ تن پرتقال مصری وارد کردند !

 با لودر پلمب گمرک را شکستند و ۸۰۰ تن پرتقال مصری وارد کردند !

        از استاندار تا فرمانده نیروی انتظامی در عملیات شبانه واردات


تاریخ شاهد است که ما چنین اتفاقاتی حتی در دوره شاه سلطان حسین و مظفرالدین شاه هم نداشتیم!

[[ دوستان قبل از خواندن خبر لطفا به این نکات توجه داشته باشند که الان خرداد ماه میباشد , سردشت شهری مرزی در استان آذربایجان غربی است , پرتقال میوه ای زمستانی هست و مصر در شمال آفریقا میباشد و ورود میوه به کشور تحت هیچ عنوانی نداریم و نباید مجوزی باید برای آن صادر شود!! ]] 

 
به گفته تابناک , ماجرا از این قرار است که ‌حدود دو هفته قبل، شخصی با یک برگ کاغذ مجوز واردات 2000 تن پرتقال مصری به گمرک سردشت مراجعه می‌کند و در حالی که با ممانعت کارمندان و بازرسان گمرک برای عملیات واردات مواجه می‌شود، ماجرا به نقطه اوج خود می‌رسد.

یکی از منابع اطلاعاتی که در جریان جزئیات دقیق ماجرا قرار داشته است، با شرح این جزئیات گفت:

استانداری آذربایجان غربی اقدام به دادن مجوز واردات پرتقال به یکی از شرکت های وارداتی کرده است تا 2000 تن پرتقال مصری از مرز سردشت وارد کشور کند.

 در صورتی که ورود میوه تحت هیچ عنوانی نداریم و نباید مجوزی باید برای آن صادر شود.

اما این افراد با‌ داشتن یک مجوز از یکی از نهادهای دولتی به گمرک مراجعه کردند ‌ولی گمرک به دلیل عدم طی مراحل قانونی از جمله قرنطینه و بارزسی بهداشتی و همچنین به دلیل منع قانونی از این واردات جلوگیری کرد.

در این حال، کارمندان گمرک اقدام به پلمب درب ‌گمرک بر اساس اسنادی که در اختیار هست، کردند و مراحل قانونی پلمب از جمله فیلمبرداری نیز طی شد.

اما بعد از این اقدام، وارد کنندگان شبانه به گمرک مراجعه کردند به حریم گمرک تجاوز کردن، فنس کشی های دور بازارچه گمرک را برداشته و با لودر جاده را مسطح کرده و با بردن تریلی ها به داخل در ‌سه شب پیاپی، رقم 800 تن پرتقال مصری را که نه مجوزی برای واردات داشته و نه مراحل قانونی واردات از گمرک را طی کرده بود، به ‌کشور وارد کردند!!

منبع خبر :
http://www.tabnak.ir/fa/news/507369/ماجرای-اسفناک-واردات-شبانه-800-تن-پرتقال-مصری

توجه فرمودید !!


حالا بگردید و پیدا کنید پرتقال فروش را ...!!

「‫پرتقال مصری‬‎」の画像検索結果

اما یکی از نکات بسیار جالب این خبر آن است که :


این خبر به تنهائی نشانگر بسیاری از معضلات اساسی در کشور بر اثر بی لیاقتی و بی کفایتی ها است و فقط با خواندن همین خبر میتوانیم به :

 فساد سیستم اداری , هیچکاره بودن نیروی انتظامی و امنیتی , رانت خوا ری و فساد در مدریت و  بازرسی کشور , بی قانونی و گستاخی و پررویی وحشتناک قانون شکنان , وجود پارتی بازی و رابطه های پنهانی در ادارات و وزارت خانه ها , بی توجهی به سلامت و امنیت مواد غذائی مردم , بی بزرگتری و بی صاحب بودن مملکت و وقاحت و بیشرمی سران حکومت از دیدن و شنیدن چنین فجایعی و نادیده گرفتن آن و بی توجهی عمدی نسبت به آن پی برد ...

واقعا که باید گفت : خاک بر سرتان با این مملکت داری تان... 


                    「‫800 تن پرتقال مصری‬‎」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: