دوشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۴

مذاکرات هسته ای و خاطرات رفسنجانی بهانه ای برای فرار از حل بحران آب

      مذاکرات هسته ای و خاطرات رفسنجانی بهانه ای برای فرار از حل بحران آب
「‫اصفهان وارد مرحله بحران آب شد‬‎」の画像検索結果

هر روز خبرهائی اسفناک در مورد بحران آب و کم آبی در شهر ها و روستاهای کشور در اخبار جراید و رسانه های داخلی میبینیم و میخوانیم ,  امروز هم این دو خبر در مورد بحران آب و مشکلات مربوط به کم آبی دو استان اصفهان و خراسان شمالی در لیست اخبار داخلی کشور قرار دارد  و نشر گردیده است :

۱- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس استانداردهای تعریف شده امروز، کشور به مرحله تنش آبی وارد شده است، گفت: سرانه آب تجدید پذیر در اصفهان به رقم 900 مترمکعب رسیده است به این معنی که وارد
مرحله بحران شده‌ایم.در تنش آبی سرانه آب تجدید پذیر در سال برای هر نفر 1700 مترمکعب است و اگر این سرانه به کمتر از 1000 متر مکعب برسد وارد مرحله بحران می‌شود که متاسفانه این رقم در اصفهان به 900 متر مکعب رسیده است و وارد مرحله بحران شده‌ایم ( ایسنا )


۲- به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، 193 روستای استان با تنش آبی مواجه شده‌اند و فرسودگی 33 درصد شبکه آبرسانی روستایی نیز مزید بر علت شده و سبب شده آب روستاهای استان با دشواری تامین شود.روستای گرمخان در ۲۴ ساعت تنها ۲۰ دقیقه آب دارد .و بدتر آنکه مردم روستای دنگل در بخش گرمخان 10 کیلومتر راه طی می‌کنند تا به روستای اخلی برسند، آن هم برای اینکه آب بیاشامند و از مردم این منطقه آب قرض بگیرند و دردآور آنکه مردم این روستا برای استحمام هر چند روز یکبار به بجنورد می‌روند.( پارسینه )

میدانیم در هرکجای دنیا زمانیکه چنین خبرهائی تیتر اخبار رسانه های یک کشور شود , دولتمردان و مسئولین حکومتی آن کشور را اگر نیمه در کنار همسرش در خواب ناز هم که باشند از تختخواب بیرون میکشند و بر سر کار احضارش میکنند و تا پایان و رفع بحران برایش روز و شب و خواب و خوراک نمیگذارند .

(( البته استارت این حرکت و پیگیری آن  توسط خبرنگاران شجاع و سمج و رسانه های پایبند به اصول خبر رسانی و دارای شرافت انجام میگیرد و هدایت میشود ))


 حالا نگاهی به کشور خودمان که سالهاست با بحران آب و خشکسالی و کم آبی مواجه است بیاندازیم و عملکرد نمایندگان و مسئولان و دولتمردان را در مورد آن ببینیم و رصد کنیم !

 در حالیکه همچنان اخبار کم آبی و خشکسالی را در جراید میخوانیم و و تبعات آنرا در تلویزیون میبینیم  با این حال  ما شاهد آن هستیم  که :


نمایندگان مجلس برای رو نشدن دستشان در اختلاس ها و رانت خواری ها و رشوه گرفتن ها مشغول سنگ اندازی و موش دوانی و استیضاح وزرای دولت هستند تا این چند ماه باقیمانده دوره نمایندگی آنها به پایان برسد و فلنگ را ببندند و از هر گونه مسولیتی سرباز بزنند !


مسئولین خودشان را مشغول و گرفتار نشست ها و روند مذاکرات هسته ای نشان میدهند و برای سیاهبازی دو دسته تشکیل دادند و مانند سگ و گربه به جان هم افتادند و مشغول خبر سازی و جنجال رسانه ای میباشند تا تمام خبرهای مربوط به بحران آب و مشکلات مردم بر اثر کم آبی تحت الشعاع اخبار جنقولک بازی آنها قرار بگیرد !


دولتمردان خودشان را درگیر رفع مشکلات معیشتی مردم نشان میدهند و به بهانه رفع این مشکلات جلسات گوناگونی میگذارند تا  در حین صرف  میوه و شیرینی و یا خبر گیری و خبر رسانی از منوی آنروز مراسم افطار به نتیجه بالا بردن و گران کردن قیمت آب و برق و گاز و بنزین برسند و آنرا اعمال بکنند و احیانا اگر وقتی داشتند آنرا به بیان مصیبت ها و بلایا و اختلاس های دولت گذشته اختصاص دهند و به آن میپردازند و ننه من غریبم بازی در میاورند.

آیات عظام و مراجع گرانقدر! و علمای اسلام مانند گذشته همچنان چهار دست وپا در حجاب و چهار تا تار موی از زیر روسری زده بیرون زنان و دختران گیر کرده اند و و به الطاف الحیل خورجین رفتن زنان به ورزشگاه را هم بر روی کول خود گذاشتند تا تمام وقت به دادن فتوی در مورد آن مشغول باشند.


مقام عظما هم شدیدا مشغول شناسائی دشمنان جدید و دشمن سازی و نامگذاری برای آنها و تشبیه آنها به سگ و وحشی و دراکولا و ...میباشند و با سیاست یکی به میخ دوتا به نعل و مشغول ایجاد توازن در جناح ها برای خوش رقصی بیشتر هستند و اگر وقت اضافه ای پیدا کردند یا شب شعر می گذارند و یا مداحان را دعوت میکنند تا دور هم دو قطره اشکی بریزند و استخوانی سبک بکنند !


و مابقی آنها هم در زیر دست پا یا مشغول افتتاح طرح های خیالی هستند و یا مشغول رفع و رجوع گند زدنهای بالا دستی ها میباشند و یا گرفتار ضبط و ربط حسابها و حسابرسی به پولهای بالا کشیده و فرستاده شده در بانکهای خارجی هستند و بقیه وقت خود را هم به زیرآب زنی و پاچه خواری میگذرانند ...


و تنها مدیران وزارت نیرو و آب و فاضلاب استانها هستند که اجبارا بخاطر ارتباط پست خودشان با آب , هر از گاهی با مصاحبه با رسانه ها و خبرگزاری ها همان حرفهائی را میزنند که وزیران  و مدیران  و مسئولین  وزارت نیرو و سازمان آب و فاضلاب شهری در دولت های قبلی میزدند و همچنان در مورد کمبود آب و قدیمی بودن لوله ها و سیستم آبرسانی و غلط بودن طرز استفاده از آب شرب و دادن هشدار به مردم مشغول گفتگو و خبررسانی بودند و هستند و میباشند...

آیا تصور میکنید آنها نمیدانند که بحران آب مهمتر است یا قدم زدن ظریف با جان کری ؟

آیا خیال میکنید آنها نمیدانند که کشور بدون آب نیازی به نیروگاه اتمی و موشک و ماهواره ندارد ؟

آیا فکر میکنید آنها نمیفهمند که بدون آب حتی نمیتوانند طهارت بگیرند چه رسد به آنکه ستاد امر بمعروف تشکیل دهند ؟

آیا گمان میکنید که آنها نمیدانند بحران آب در اولویت است و باید نگران آن باشند ؟

آیا فکر میکنید آنها نمی فهمند خشک شدن رودها و رودخانه ها یعنی چه ؟

آیا خیال میکنید آنها از مهاجرت و خالی شدن روستاها بخاطر بی آبی مطلع نیستند ؟

آیا تصور میکنید آنها نمیفهمند ادامه این روند یعنی چه و چه فاجعه ای رخ خواهد داد ؟

لابد با دیدن این وضعیت پیش خودتان فکر میکنید که حتما آنها نمیفهمند و نمیدانند , چرا که اگر عمق مطلب و فاجعه را درک میکردند و  میدانستند حتما تکانی میخوردند و دست روی دست نمیگذاشتند و بخاطر خودشان هم که شده کاری میکردند ...

ولی باور کنید اینطور نیست و آنها خیلی خیلی بهتر از من و شما و هر کس دیگری میدانند که چه کردند و چه گندی زدند و تا کجا در این بحران فرو رفته ایم و خطر اصلی چیست؟

 و این بدبختی تا کجا نفوذ کرده و تا کنون چه بلائی سرمان آورده و از این پس چه خواهد شد و چه مصیبتی بر ما نازل خواهد گشت...؟

و تمام شواهد و قرائن نشان میدهد که آنها بهتر از همه میدانند که در حال شمارش معکوس میباشیم و آنها خیلی خوب میدانند که چقدر فرصت و زمان باقی مانده ...!

پس آنها در نهایت جدیت و تلاش مشغول چاپیدن و غارت بیشتر و پر کردن جیب خودشان و فرستادن اموال منقول و غیر منقول و نقدینگی های خود به خارج از کشور و به فکر تهیه مخفی گاه و رزرو برای مقدمات جراحی های پلاستیک برای تغییر قیافه خودشان در این فرصت باقیمانده میباشند.

 و با وقوع اولین جرقه ها و اعتراضات مردمی که اینبار نه بخاطر آزادی و نه بخاطر دموکراسی و نه برای مردمسالاری دینی و نه برای تقلب در انتخابات و پس گرفتن رای خود و نه برای آزادی های اجتماعی , بلکه از فرط تشنگی و گرسنگی و بخاطر زنده ماندن خشمگین و آشفته به خیابانها ریخته اند... , 


و آنجاست که با دیدن آن صحنه همه این آقایان به همراه باقیمانده اعضای خانواده خود سوار هواپیماها و یا زیر دریائی های آماده میشوند و در حین فرار با موبایل و تبلت های خود مشغول گفتگو و رایزنی و مشورت با اربابان و شرکای اجنبی خود در مورد سرمایه گزاری و خریدن سهام های رو به رشد بازار بورس خواهند بود...

 و مطمئن  باشید بغیر از یک گزینه وحشتناک تر و غیر انسانی تر یعنی دامن زدن و شروع یک جنگ خانمانسوز دیگر ,
اگر... ,

مطمئنا اگر , گزینه دیگری بغیر از آنچه گفته شد وجود داشت و بود , اینک این آقایان بخاطر خودشان و خانواده ها و اقوام و خویشان خودشان هم که شده اینطور راحت در صندلی های خود فرو نمیرفتند و یا در مورد روابط با امریکا و تعداد سانتریفیوژ ها و رفتن زنان به ورزشگاه ها و حفظ ارزش های دفاع مقدس و تفسیر دستاورد های انقلاب نبودند و افاضات نمیکردند و فقط دل نگرانی آنها ایجاد رابطه با غرب و یا ذکر خاطرات رفسنجانی از امام راحل جانگداز نبود و در باره آن حرف نمیزدند و جار و جنجال راه نمی انداختند.

بلکه همه آنها مشغول یافتن راه حلی برای مبارزه با کم آبی و پیدا کردن راهکاری برای تهیه آب برای مردم بودند و جز در مورد آب و بحران آب هیچ حرف دیگری نمیزدند و فکر دیگری نداشتند و حرکت دیگری نمیکردند ...


و ما هم مانند همیشه فقط با نازل شدن بلا و دیدن آن به چشم خودمان باور خواهیم کرد که آن یک شایعه ویک خبر خشک و خالی نبود و نیست و فقط درهمانزمان وبا دیدن سیل مهاجران و مواجه شدن با لوله های بی آب و سد های خشک و خالی  میفهمیم که این دیگر یک شوخی نیست و تازه آنوقت هست که بفکر دزدیدن دبه آب همسایه ها و تهیه آب می افتیم و برای یک گالن آب به جان هم خواهیم افتاد و ....
 

           「‫بحران آب‬‎」の画像検索結果                      「‫بحران آب‬‎」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: