پنجشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۴

یادی از امام راحل در سالگرد پرواز ملکوتی اش

            یادی از امام راحل در سالگرد پرواز ملکوتی اش

  「‫امام راحل‬‎」の画像検索結果

امام خیلی باحال بود .

و وقتی حرف میزد خیلی باحالتر میشد !


اوایل من و ۹۹ درصد مردم نمیفهمیدیم امام چی میگه و الکی براش صحیح است صحیح است میکردیم و بعد ها الله و اکبر میگفتیم و امام کیف میکرد .


امام راحل زبان فارسی اش خوب نبود و اصلا دستور زبان فارسی را رعایت نمیکرد , یعنی دستور زبان مخصوص خودشو داشت .


خوب خدا وکیلی خودتون حساب کنید وقتی یکی هندی زاده باشه و فارسی را با لهجه یاد بگیره و چند وقتی هم بره ترکیه و ترکی بزنه تنگ هندی و فارسی و بعد بره عراق و عربی هم قاطیش کنه و آخر سر از فرانسه دربیاره ...دیگه از این بهتر نمیشه !


البته امام شخصیت در هم پیچیده و گره خورده ای داشت و ما تمام زوایا و چاله و چوله ها و کوچه پس کوچه های او را ندیدیم , اما از برای کسانیکه سخنرانی های او را نشنیدند و مستفیض نشدند من یک قسمت از سخنان ملکوتی قبل از پروازش را
برای شما ترجمه میکنم که امیدوارم حالشو ببرید :

اول بهتر است متن ترجمه نشده آنرا یکبار اگر توانستید بخوانید :

[[ جناب آیت‌الله، نظر شما درباره اعلامیه جهانی حقوق بشر چیست؟
•ما همه بدبختی‌هایى که داشتیم و داریم- و بعد هم خواهیم داشت- از این سران کشورهایى است که این اعلامیه حقوق بشر را امضا کرده‏اند. اعلامیه حقوق بشر را این‌هایى امضا کرده‏اند که  سلب آزادى بشر را در همه دوره هایى که کفیل بودند و دست‌شان به یک چیزى رسیده است، کرده‏اند. سر لوحه اعلامیه آزادى حقوق بشر- سرلوحه‏اش- آزادى افراد است ... این‌ها مى‏گویند آزادند بشر! براى تخدیر توده‏ها، که حالا دیگر نمى‏شود تخدیرش کرد. قضیه این چیزهایى که مى‏گذرانند، که یکى‏اش هم همین اعلامیه حقوق بشر است، این براى اغفال است نه این که یک واقعیتى دارد. (1) حقوق بشر و شوراى امنيت، حربه اى در دست غارت‌گران ملل ضعيف است. حقوق بشر، همه‌اش شعر است. همه اين حرف‌هایى كه اين دولت‌هاى بزرگ مى زنند و جامعه هایى درست كرده اند براى حقوق بشر، براى امنيت، براى چه؛ نه امنيت شان به امنيت آدم مى برد و نه اين حقوق بشرشان به حقوق آدم مى برد. همه اش براى اين است كه اين ملل ضعيف را ببلعند. (2) این غربی‌هایی که دور هم جمع شدند برای منافع ابرقدرت‌ها، این‌ها از انسانیت اصلا اطلاعی ندارند. این‌ها فقط این حیوان یک سر و دو گوش را می‏بینند و این طبیعت و این سطح طبیعت، نه عمق طبیعت. این سطح طبیعت را می‏بینند. این‌ها می‏خواهند «حقوق بشر»! تو چه می‏دانی بشر چه هست تا حق بشر چه باشد! تو انسان را می‏شناسی تا حق انسان را بشناسی؟ تو جامعه را می‏شناسی که حق جامعه را بشناسی؟ همۀ آن‌ها همین طورند. همۀ این حرف‌ها، که می‏شنوید در آن طرف‌ها هست، و این طرف‌ها هم از آن‌ها تقلید می‏کنند، همه برای این است که بچاپند این جامعه را! (3) قدری از این الفاظ فاسد در ایران هم هستش. باز طرف‌دار حقوق این الآن در این جا هم هستش و ما نصیحت به این‌ها کردیم که بابا شما حسابتان را از آن‌ها جدا بکنید. (4)]]


حالا متن ترجمه شده :

 جناب آیت‌الله، نظر شما درباره اعلامیه جهانی حقوق بشر چیست؟

•ما همه بدبختی‌هایى که داشتیم و داریم- و بعد هم خواهیم داشت- از این سران کشورهایى است که این اعلامیه حقوق بشر را امضا کرده‏اند.

(( یعنی همه مشکلات ما از کشورهائی که حقوق بشر را قبول دارند میباشد , حالا چون امام خیلی تیز بود گفت از سران کشورهائی که امضاء کردند !!
حالا آنهائی که جای امضاء انگشت زدند و یا مهر کردند بماند ...))


اعلامیه حقوق بشر را این‌هایى امضا کرده‏اند که  سلب آزادى بشر را در همه دوره هایى که کفیل بودند و دست‌شان به یک چیزى رسیده است، کرده‏اند.

(( امام عادت نداشت بگه آنهائی که ...بلکه میگفت این هائی که ... و در اینجا منظورش این هست که [ لطفا دقت کنید این جمله بالا یکی از شاهکار های امام راحل هست ] آنهائی که کفیل همان حقوق بشری که امضا کرده اند , بودند  همیشه آزادی بشر را سلب کرده اند! یا یه همچین چیزهایی ..
( روایت هست که علامه دهخدا از دست همین امام راحل دق کرد و مرد ...!)


برای شادی روح امام یکبار دیگه جمله بالا( گفته امام ) را بخونید و صلوات بفرستید))


سر لوحه اعلامیه آزادى حقوق بشر- سرلوحه‏اش- آزادى افراد است ... این‌ها مى‏گویند آزادند بشر! براى تخدیر توده‏ها، که حالا دیگر نمى‏شود تخدیرش کرد.

(( قسمت اول این جمله از نوع جمله های تاکیدی بیخودی هست  , یعنی همینجوری بیخودی جمله را تکرار میکنیم  و قسمت دوم جمله را بنابر سفارش آقای رفسنجانی با ناگفته های پذیرش قطعنامه ۵۹۸  برایتان میگوئیم !))

قضیه این چیزهایى که مى‏گذرانند، که یکى‏اش هم همین اعلامیه حقوق بشر است، این براى اغفال است نه این که یک واقعیتى دارد. (1)


(( امام چون از یکی بدو کردن خوشش می آمد اینجا گفته یکی اش ...که هیچی !
اما درست آن : این اعلامیه حقوق بشر واقعیتی در خودش  ندارد و فقط برای اغفال است ))


حقوق بشر و شوراى امنيت، حربه اى در دست غارت‌گران ملل ضعيف است.


(( حقق بشر و شورای امنیت وسیله ای برای غارت ملت های ضعیف است ))

 حقوق بشر، همه‌اش شعر است.

(( همانطور که میدانید امام خیلی ماخوذ به حیا بود و چون در این مصاحبه خانم هائی که این نهضت را بلند کردند هم آنطرف پرده نشسته بودند , امام روش نشد که بگه : حقوق بشر همه اش کس و شعر است  و گفتند شعر است که همه ما هم میدانیم که در منشور حقوق بشر اصلا شعری گفته نشده ...))  

همه اين حرف‌هایى كه اين دولت‌هاى بزرگ مى زنند و جامعه هایى درست كرده اند براى حقوق بشر، براى امنيت، براى چه؛ نه امنيت شان به امنيت آدم مى برد و نه اين حقوق بشرشان به حقوق آدم مى برد.

(( اینجا امام  بوسیله ایجاز و اختصار جوری حرف زدند که حتی خرکچی ها و خود خر ها هم بفهمند منظور امام از حقوق بشر چیست ))

همه اش براى اين است كه اين ملل ضعيف را ببلعند. (2)

(( منظور امام حالت تشبیه آنهائی که امضا کردند به کرکودیل است که میبلعند آنها همه را ....))

این غربی‌هایی که دور هم جمع شدند برای منافع ابرقدرت‌ها، این‌ها از انسانیت اصلا اطلاعی ندارند.

(( ذکاوت امام از این جمله همینجوری شرشر میریزه ... امام اولین کسی بود که اعلام کرد غربی ها برای منافع ابرقدرتها دور هم جمع میشوند و با شهامت اعلام کرد که  ( آنها که همان این های امام باشد) اصلا نمیفهمند انسانیت یعنی چه ؟ حالا در جمله بعدی ببینید امام چقدر قشنگ انسان را تشریح میکند ...))

این‌ها فقط این حیوان یک سر و دو گوش را می‏بینند و این طبیعت و این سطح طبیعت، نه عمق طبیعت. این سطح طبیعت را می‏بینند.

(( انسان از نظر امام یعنی یک حیوان یک سر و دو گوش ( چون غربی ها چنین ادعائی نکردند ) و معتقد است آنها ظاهرش را دیدند ولی امام توش را هم دیده توی توش ...))

این‌ها می‏خواهند «حقوق بشر»! تو چه می‏دانی بشر چه هست تا حق بشر چه باشد! تو انسان را می‏شناسی تا حق انسان را بشناسی؟

(( احمق های بیشعور ...نفهم ها ...شما میدانید یا امام ؟))

تو جامعه را می‏شناسی که حق جامعه را بشناسی؟

(( بدبخت ها صبر کنید  همین امام یه جامعه ای میسازه که هفت تا جامعه از بغلش بزنه بیرون , صبر کنید جنگ تموم شه ....))

همۀ آن‌ها همین طورند.

(( آره به جان امام ...یک آدمهای بیخودی هستن که نگو ...
به جان امام نه به جان احمد بچه هاشون هم همینطوری هستند ... اینقدر بدم میاد ...! حالا شما خودتو ناراحت نکن , همینن دیگه ...))


همۀ این حرف‌ها، که می‏شنوید در آن طرف‌ها هست، و این طرف‌ها هم از آن‌ها تقلید می‏کنند، همه برای این است که بچاپند این جامعه را! (3)

(( قسمت مهمی از روشنگری های امام ...))

قدری از این الفاظ فاسد در ایران هم هستش.

(( بله , پس چی ؟
تو بازار دارند گونی گونی میفروشند ))


باز طرف‌دار حقوق این الآن در این جا هم هستش و ما نصیحت به این‌ها کردیم که بابا شما حسابتان را از آن‌ها جدا بکنید.

(( در اینجا امام یواشکی احمد را صدا کرد و در گوشش گفت : این بابا ها انگار نمیخوان حسابشان را جدا کنند , بپر با موتور برو خلخالی را بردار بیار اینجا ....))

کلیه مطالب نقل شده از امام راحل در بالا بدون هیچگونه تحریفی از  منابع :

1- صحیفه نور، جلد ‏3، صفحه 332
2- سخنرانی عمومی، 21 مردادماه 1357
3- سخنرانی در جمع طلاب، 7 تیرماه 58
4- سخنرانی در جمع اعضای شورای مرکزی آمار ایران، 20 خرداد 1358 
برداشت شده است .


    「‫امام راحل‬‎」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: