پنجشنبه، آذر ۰۶، ۱۳۹۳

نارسائی و ناتوانی فرهنگ و الگوی اسلامی در مورد طلاق

نارسائی و ناتوانی فرهنگ و الگوی اسلامی در مورد طلاق

قضات ناتوان و مسئولین بی کفایت جمهوری اسلامی میخواهند تمام دلایل طلاق را در جمهوری اسلامی به ماهواره و دیدن فیلم ها و سریال های  آن ارتباط بدهند .

چرا هیچگونه مقایسه و نسبتی بین تاثیر دیدن ماهواره با تاثیر دلائل دیگر ( اعتیاد و فقر و بیکاری ) برای این معضل اجتماعی در مستند فوق وجود ندارد ؟

پاسخ بسیار ساده است .

چون فقر و اعتیاد و بیکاری به کارکرد مسولین وناتوانی حکومت و بی کفایتی و ناکارآمدی آنها بر میگردد ولی دیدن ماهواره یک امر شخصی هست که تقصیرات را فقط به گردن بیننده آن می اندازد !

مدیران و مسئولین حکومتی که ادعای غنی بودن و مکفی بودن فرهنگ اسلامی را دارند به این سوال که پس چرا در جامعه امروزی ما نقش ماهواره از فرهنگ غنی اسلامی بیشتر و پررنگ تر و تاثیر گذارتر است پاسخی نمیدهند ؟!

وانها تنها برای الگو سازی و معرفی زوجی بعنوان مدل و الگوی اسلامی میتوانند از زندگی علی و فاطمه در هزار و چهارصد سال پیش حرف بزنند و آنرا در مقابل الگوی زندگی امروزی که در فیلم های ماهواره دیده میشود قرار بدهند !

مسلم است فیلم ها ی امروزی بسیار جذاب تر و تاثیر گذارتر از زندگی مشترک دونفر که با فروختن زره ای آنهم در چهارده قرن پیش تشکیل شده  هست و برای بیننده بسیار قابل فهم تر از شنیدن مزخرفات یک آخوند در بالای منبر میباشد.

آیا تابحال آقایان رفته اند تحقیق کنند که این فیلم و سریالها در کشورهای سازنده هم همین تاثیر را بر روابط خانوادگی مردمش میگذارد ؟

آیا میدانند که بنیان خانواده مردم همان کشورها چقدر تحت تاثیر اینگونه فیلم ها قرار میگیرد ؟

و آیا راهکار حکومت و دولتهای آنها هم جمع کردن ماهواره ها و شکستن آنتن ها میباشد ؟

و آخرین سوال آنکه :

آیا اعتراف به تاثیر دیدن ماهواره بر معضل طلاق در اصل همان ضعف و ناتوانی و نارسائی فرهنگ اسلامی خودشان در جامعه امروزی ما نیست ؟

در فیلم زیر شما هیچ مورد و یا حرفی در نقش بیکاری , اعتیاد , فقر را در آمار طلاق و جدائی نمیبینید و نمیشنوید !

به فیلم توجه کنید :





                    

هیچ نظری موجود نیست: