شنبه، آبان ۲۴، ۱۳۹۳

حرف اصلی را هنری کیسینجر زد و درست گفت !

حرف اصلی را هنری کیسینجر زد و درست گفت !

پیرمرد سیاستمدار ٩١ ساله ایالات متحده هنری کیسینجر در گفتگو با هفته نامه آلمانی اشپیگل گفت :

 " اسد باید برود " از آغاز اشتباه بود !

     

اختلافات ما با روسیه بر سر مناقشه سوریه، حل و فصل برنامه اتمی ایران را سخت تر کرد.

نمیدانم شما یادتان هست که این بازی و شوی  (( ظریف -اشتون - کری )) در قالب مذاکرات هسته ای و نشست ١+٥ از چه زمانی و در چه وضعیتی و به چه دلیلی  سرتیتر اخبار ایران و جهان  شد ؟

درست زمانی که در سوریه اسد یا مخالفانش از بمب شیمیائی استفاده کردند و جهان را در بهت و حیرت و وحشت فرو بردند .

و جامعه جهانی به این أدمکشی اعتراض کرد و از امریکا خواست که واکنش نشان دهد .

که فرستادن ناو آمریکائی همان و فریاد جمهوری اسلامی که کاملا نقش او در جنگ سوریه آشکار شده بود همانا ...

و روسیه که در اینجور مرده خوری ها تبحر خاصی دارد از موضع جمهوری اسلامی حمایت کرد و واکنش شدیدی به امریکا نشان داد تا بتواند چندی بعد مناطق و راههای مرسلاتی لوله های گاز پروژه (  پایپ لاین ) که گلوگاه گاز صادراتی به اروپا میباشد را در کریمه اوکراین تصرف کند واوکراین را از درآمد ترانزیت گاز محروم و آنرا مال خود بنماید !

در ظاهر اول کار قرار شد ایران و امریکا برای جلوگیری از استفاده گازها و مواد شیمیائی در جنگ سوریه با هم گفتگو و توافق کنند.

       

اما اولین نشست آنها تبدیل به مراسم آشتی کنانی شد که تمام رسانه های جهان به آن پرداختند و اخبار سوریه تحت الشعاع آن قرار گرفت و به حاشیه برده شد تا داعشی ها فرصت برای اعلام موجودیت پیدا کنند و وقت کافی برای تصرف عراق را بدست بیاورند .

و دیدیم که  ناگهان گفتگو در مورد جنگ سوریه ونسل کشی در آنجا تبدیل به نشست های پر سر و صدا و جنجالی ١+٥ و مذاکرات هسته ای شد و بعد از چند ماه هم امریکا  مدعی شد که نیمی از مواد شیمیائی در سوریه را وسط اقیانوس منهدم کرده و جمهوری اسلامی هم امریکا را وادار به قبول و اعلام  بر سر قدرت  ماندن بشار اسد کرد.

همچنین جمهوری اسلامی به اعراب منطقه و دنیا  با قاطعیت گفت که بشار اسد بر سر قدرت هست وبا یک انتخابات مسخره در بحبوحه جنگ و خونریزی همچنان  رئیس جمهور  میماند و خواهد ماند ...

و خوب است  بدانید که , سیاه بازی و مخالفت عجیب و جنجالی و پر هیاهوی برادران و ارزشی ها و دل نگران های قرشمال  و خط دادن کیهان در اعتراض بیمورد و بسیار مشکوک به مذاکرات که همه میدانند مستقیما تحت نظر رهبری انجام میشد و میشود هم فقط بخاطر پوشاندن و انحراف افکار عمومی از بازی  و باخت جمهوری اسلامی با کارت نیروگاه های هسته ای و غنی سازی اورانیوم  و آن فناوری پر هزینه هسته ای ...
 بر سر میز قمار مذاکرات که فقط بخاطر حفظ و بر سر قدرت ماندن بشار اسد و معامله آنها  با قبول شرایط امریکا در تعلیق غنی سازی و بستن نیروگاه ها بود , که اطاعت و  اجرا شد !

((  بدبخت مردم بیخبر در صف سبد.کالا... ))

حالا  طرف مذاکره کننده جمهوری اسلامی که آقایان را در معرض دید تمام جهان در مقابل یک عمل انجام شده قرار داده  , خرش از پل گذشته و با صراحت میگوید :

  

از اول و در همان آغاز مذاکرات هم اشتباه کردیم که جمهوری اسلامی و فعالیت های مشکوک هسته ای اش را  آنطور سخت و مشکل دیدیم و طرف هالوی خودمان  را آنقدر دست بالا گرفتیم ...!

             حالا بشار اسد باید برود !! 

و این یعنی آنکه  جمهوری اسلامی دوباره از گلوی مردمش بزند و آخرین ته مانده های ارزی به اضافه آن  دلار ها و پولهائی را که امریکا آزاد کرده  را هم خرج جنگیدن و جنگ در سوریه بکند

                              تا بشار اسدش بماند و نرود ...! 
 

                      

هیچ نظری موجود نیست: