سه‌شنبه، مرداد ۰۸، ۱۳۹۲

چهل و هفت ایرانی منتظر اجرای حکم اعدام در اندونزی هستند !

چهل و هفت ایرانی منتظر اجرای حکم اعدام درکشوراندونزی هستند 

!

<<  دیان ویرنجوریت  سفیر اندونزی در ایران >> با بیان اینکه 5 هزار ایرانی در مراکز دارالتأدیب اندونزی هستند و 500 ایرانی در زندان به سر می‌برند و برای 47 نفر نیز به دلیل قاچاق مواد مخدر حکم اعدام صادر شده، افزود:

حضور این افراد در اندونزی هزینه زیادی را به کشورمان تحمیل می‌کند و خود ما نیز مایل نیستیم که آنها در زندان و یا مراکز دارالتأدیب باشند.

آیا چون نگهداری آنها هزینه و خرج زیادی به گردن دولت اندونزی میگذارد  و دولت اندونزی هم دوست ندارد که آنها را در زندانها  نگهدارد ,

میتوانند آن ٤٧ نفر ایرانی را اعدام کنند ؟!

اندونزی پل ارتباطی و سکوی پرش ایرانیان مهاجر به استرالیاست و تعداد زیادی از آن زندانیان , مسافرینی هستند که بطورغیر مجاز وارد خاک اندونزی گشتند  .

اما در مورد ٥٠٠ زندانی و ٤٧ اعدامی ,

هرچند که اتهام آنها قاچاق مواد مخدر هست , 

اما آیا به همین سادگی و بنابر دو دلیل عنوان شده ,
میشود و میتوانند حکم اعدام را برای ٤٧ نفر از آنها را صادر و آنرا اجرا کنند ؟

تا جائی که اطلاع دارم صدور و اجرای حکم , بنابر قوانین همان کشور برای اتباع بیگانه , باید با توافق دو کشور صورت بگیرد .

آیا چنین توافقی مابین دولت جمهوری اسلامی و دولت اندونزی انجام شده ؟

و آیا این توافق با آگاهی از همین  دلایل مورد قبول طرفین قرار گرفته ؟

خبر تکمیلی مربوط به ٤ تیر ماه 

گزارشی تکان دهنده از وضعیت دهها ایرانی زندانی محکوم به اعدام در مالزی

شراره سعیدی:‌ ما داریم در مورد ۴۰۰ نفر صحبت می‌کنیم. ۴۰۰ زندانی هم زن و هم مرد. نمی‌توانم تعداد دقیق‌شان را بگویم. چون به دست آوردن این آمار بسیار کار سختی است.

۶۰ نفر اعدامی داریم .

بیش از هشتاد درصد این تعداد قربانی هستند. یعنی ما دو مدل زندانی اینجا بیشتر نداریم. یا قاچاقچی واقعی یا قربانی. این قربانیان هم خودشان دقیقا دو دسته کاملا متفاوت هستند. کسانی که اصلا در جریان حمل این مواد نبودند و کسانی که بابت هر کیلو یک میلیون تومان گرفتند و این را ترانزیت کردند .

ناظم مدرسه را بچه‌هایی که قبلا شاگردش بودند آمدند مهمان کردند به مالزی. بعد گفتند ما همه وسایل را هم خودمان برایت تهیه می‌کنیم. بلیت، هتل. بعد کیف پیرمرد را دو لایه پر کردند از مواد مخدر. چهار پنج کیلو آمفتامین گذاشتند. پیرمرد را راهی کردند به مالزی. این آمده. ناظم مدرسه اینجا بازداشت شده. خب. دولت مالزی این تصویر را نشان می‌دهد در تلویزیون. ما نمی‌توانیم دولت مالزی را توجیه کنیم که این واقعیت نیست. سوء استفاده است.
تور می‌گذارند توی شهرستان‌ها. این‌ها را می‌فرستند به صورت خیلی ارزان توی هتل‌های پنج ستاره مالزی. بعد به اینها چمدان می‌دهند می‌گویند شما از آنجا قرار است جنس بیاورید. در صورتی که نه، اینها از اینجا قرار نیست جنس بیاورند. قرار است جنس از ایران ببرند. خب این دردناک است. ۴۰۰ نفر انسان که بیش از ۸۰درصدشان این مدلی در زندان افتاده‌اند.
 
اعدامی‌ها در قفس نگهداری می‌شوند و بعضا بیش از ده سال. توی یک قفس که فقط سه تا دیوار دارد. 
 
الان این بچه‌ها دچار بیماری‌های عفونی شدید هستند. بیماری‌های پوستی شدید دارند. ملاقاتی ندارند. ۳۱ نفر از این ۶۰ اعدامی حتی یک بار یک ملاقاتی نداشتند. این خیلی دردناک است. چون اعدامی‌ها در قفس نگهداری می‌شوند و بعضا بیش از ده سال. توی یک قفس که فقط سه تا دیوار دارد. فقط روزی یک ساعت در ۲۴ ساعت یعنی دو تا نیم ساعت صبح و شب اینها اجازه دارند توی یک کریدور با پابند راه بروند....
 
بهترین کاری که می‌شود انجام داد این است که اولا یک وکیل داشته باشند که بتواند از اینها دفاع کند. وکالتی که نمایندگی همه این افراد را بکند. در مورد همه‌شان در مجامع بین‌المللی صحبت کند. خواست اولیه ما این است که اینها به کشور برگردند. برگردند ایران، در ایران مجازات شوند. ما ارجاع این مجرمین را می‌خواهیم.
 
 

 

هیچ نظری موجود نیست: