جمعه، اسفند ۲۸، ۱۳۹۴

" داعش " چوب دوسر طلا

                            " داعش " چوب دوسر طلا



فیلم جدیدی در مورد وضعیت مردم و زنان در " رقه " پایتخت داعش را میدیدم که برای چندمین بار به خودم گفتم چطور ممکن است یک گروه ده پانزده هزار نفره ( نه , پنجاه هزار نفره ) به این راحتی دو کشور را که یکی چهارمین تولید کننده نفت جهان و دیگری کشوری سوق الجیشی و باستانی که هر دو از اعضای سازمان ملل متحد و دارای دولت و ارتش بودند را تصرف کنند؟!

 و بیایند برای خودشان حکومتی راه بیاندازند و پایتختی بسازند و بر جان و مال و ناموس مردم دست پیدا کنند و هر چند وقت یکبار هم از صحنه های تکان دهنده ای از کشتار و مجازات انسان ها , آنهم به طرق مختلف و کاملا ابتکاری فیلم بسازند و در فضای مجازی پخش کنند و به ریش پدر تمام کارکنان و اعضای سازمان حقوق بشر بخندند و هر کاری که دلشان خواست بکنند ؟!

و از این مهمتر چرا هیچ اراده ای برای برچیدن این بساط و این وحشیگری و این ننگ جامعه جهانی و مایه شرمساری انسان ها نیست و وجود ندارد؟


واقعا کدام منافع سبب شده که تمام حکومتهای دنیا و اعضای سازمان ملل بر روی این جنایات چشم ببندند و برای مبارزه با آن دفع الوقت کنند و بهانه بیاورند یا ادای مبارزه کردن با آنها را دربیاورند؟


و یا مثل پوتین رئیس جمهور روسیه با وقاحت و بیشرمی تمام بیایند بگویند که ما به اهداف و خواسته های خود رسیدیم و دیگر گور پدر داعش و مردم و بشر و حقوق بشر هم کردند !


در یک حالت کلی میتوان این واکنش سرسری از جانب غرب را در "منفعت" آنها از نشان دادن چهره زشت و غیر انسانی و خطرناک اسلام که جنایات داعشی ها  و فیلم ها و کلیپ های آن بر آن صحه میگذارد و آنرا تائید میکند در جلوگیری از گسترش اسلام و اسلام گرائی در کشورهای خودشان دانست.


که الحق والانصاف نه تنها هیچ نوشته و کتاب و فیلم هالیوودی نمیتوانست برای این کار به اندازه آن کلیپ ها و رفتار داعشی ها به آنها کمک کند و این خواسته آنها را برآورده سازد بلکه نمیتوانست در شناسائی گروهک اسلامی و خطر افرادی ( جنایتکارانی ) با این تفکر که از مردم خودشان بودند و کم کم به داعش پیوستند و شرشان از سر دولتها و مردمشان کنده شد , به این سرعت و با دادن کمترین هزینه یاری برساند.


که صحت این گفتار را میتوان از تشدید فعالیت های مسیونرهای مذهبی و رشد گرایش مسلمانان و گرویدن آنها به مسیحیت دریافت .


اما منافع حکومت های مسلمان منطقه در چیست و آنها چگونه از این داعش سود میبرند ؟


کمترین استفاده آنها از داعش و داعشی ها و رفتار آنها میتواند این باشد که مردم خودشان را به داشتن همان حکومت راضی و دلخوش کنند و این ترس را در دل مردم خودشان بوجود بیاورند که اگر ما برویم و از ما حمایت نکنید داعشی ها می آیند و این حربه را همانند شمشیر داموکلس بر بالای سر آنها نگهدارند .


برای مثال در همین ایران خودمان , جمهوری اسلامی و آخوند ها توانستند با پخش مکرر جنایات داعش و بی ثباتی و وضعیت اسفبار زندگی مردم آنجا , مردم جان بر لب رسیده از تورم و تبعیض و فقر و گرانی را وادار به سکوت و حتی وادار به تشکر و شکرگزاری از خودشان بخاطر تأمین امنیت و داشتن یک امنیت نسبی بکنند و راه براه و وقت و بی وقت این امنیت که در اصل وظیفه اولیه و اصلی هر حکومتی برای ملتش هست را مانند چماقی بر سر مردم بکوبند و منت آنرا بر سرشان بگذارند و مردم را به همین نکبت و فلاکت قانع کنند!


که تاثیر و درستی این حرف را میتوانید از سخنرانی های مهم و طلبکارانه مسئولین نظام تا کامنت های درپیتی ارزشی ها در فضای مجازی مشاهده کنید و ببینید .


 و با علم کردن یکی از سرداران خودش که تابحال ما هیچ چیز جز چند عکس با لباس خاکی و محاصره در میان بادیگارد ها در مناطقی امن و بدون درگیری از ایشان ندیدیم و و تا حالا هیچ حرکت و فیلمی از او در حین مبارزه و جنگیدن و عملیات تابحال پخش و مشاهده نشده , ادای مبارزه با داعش را درمیآورند که میدانیم حضور نیروهای ایرانی نه برای مبارزه با داعشی ها بلکه در اصل برای محافظت از حکومت بشار اسد میباشد .


و کشورهای عربی هم که از صدقه سر همین داعشی ها و آن رفتار ها و این کلیپ ها و فیلمها , بهار عربی را تبدیل به پاییز خزان و در حال حاضر تبدیل به زمستان و خواب زمستانی برای مردمشان کردند ...


که با این وصف میبینیم که داعش و داعشی ها نه تنها نعمت و برکتی برای همه آنها محسوب میگردد , بلکه نقش چوب دوسر طلا را هم برای آنها بازی میکند و میتوانند از هر دو سر آن برای هم زدن این پاتیل گ ... استفاده کنند. 


اما یک نکته قابل تامل در این است که اگر این فیلم ها و کلیپ ها که داعشی ها از جنایت های خودشان میگیرند و پخش میکنند , منبع درآمدی برای آنها نباشند و از فروش آنها سودهای کلان نبرند پس به چه دلیلی و برای چیست ؟


بنظر شما کدام حکومت و یا حتی دارودسته احمقی راضی میشود که با نمایش این جنایات مخوف , چنین چهره غیرانسانی و وحشتناکی از خودشان نشان بدهند و همه دنیا را از خودشان بیزار کنند؟؟


و بازهم آیا بنظر شما دینی که هر کس و ناکسی بتواند از آن برداشت خودش را بکند و چهار نفر را دور خودش را جمع کند و حکومت برپا سازد و چنین جنایتی را انجام دهند و الله و اکبر هم بگویند و مدعیان راستین آنهم دست روی دست بگذارند و تماشا کنند , دین هست و از طرف خداوند نازل شده ...؟!!

        
 

هیچ نظری موجود نیست: