دوشنبه، آذر ۲۰، ۱۳۹۱

بیا و یکبارهم که شده با خودت روراست باش و قبول کن که حقیقت این هست که .....

بیا و یکبارهم که شده با خودت روراست باش و قبول کن که حقیقت این هست که .....

 
برای یک جماعتی که کارشون شده شیون کشیدن و مرثیه سرائی و
مرده پرستی و در ریش کردن دل همدیگه مسابقه دادن و برای خودنمائی بیشتر و امتیاز گرفتن و داغ شدن پست ش ، چنون ننه من غریبمی راه میندازه و درمیاره که آخونده بالا منبر برای علی اصغر حسین نمیکنه و درعکس دقت میکنه که فجیع ترین احساس برانگیزترین عکس رو انتخاب بکنه تا توجه بیشتری جلب بشه و اینکارش رو که هیچ نکته آموزنده و مثبتی هم نداره را خبررسانی وآگاهسازی و مبارزه توهم و تصور میکنه ...
 
شنیدن این حقیقت تلخ و باور آن این هست که :
 
خودت تابحال رفتی مدرسه بچه ات یا خواهر و برادر کوچکترت ، تا ببینی چه جوری و توسط چی در کلاس گرم میشن و ضریب امنیتی دستگاهش چقدر هست ؟
 
تابحال رفتی که بدونی و ببینی که آیا دستگاه و لوازم های ضروری و کمکهای اولیه مدرسه درست و کافی و به اندازه هست تا در مواقع ضروری از جان بچه خودت حفاظت و نگهداری بکنه ؟
 
تا بحال داخل کلاسی که بچه ات در آنجا درس میخونه رفتی و پا گذاشتی ؟
 
تابحال پشت همون نیمکتی که میشینه نشستی تا ببینی ، تخته و معلم و کلاس رو از چه زاویه ای میبینه و نگاه میکنه ؟
 
تا بحال به امنیت کلاس بچه ات ،راههای خروجی ،تعداد پنجره ها و مقاومت و نوع شیشه ها در برابر باد و زلزله و فضای کافی برای آن دقت کردی ؟
 
تا بحال با معلمش در اینباره حرف زدی تا بدونی که چقدر آمادگی و آگاهی و توانائی برای برخورد با چنین مواقعی و نگهداری و محافظت از جان بچه ات رو داره ؟
 
تابحال با مدیر مدرسه در مورد این کمبودها و خطرات ناشی از آن حرف زدی و این نکات مهم رو بهش گوشزد کردی و ازش پرسیدی و توضیح خواستی ؟
 
تا بحال به مسولین و مدیریت مدرسه بچه ات در رابطه با شغلت یا ارتباط با افراد بالاترو استفاده از آن برای بهتر شدن و بالا رفتن امنیت جان بچه ها ، پیشنهادی دادی ؟
 
تا بحال از خود بچه ات پرسیدی که اگر چنین موقعیتی شد و چیکار میکنه و یا یادش دادی  که چیکار باید بکنه ؟
 
تابحال ،این مطالب رو قبل از اینکه اتفاق بیفته تا شیون سر بدی و مدیران رو به صلابه بکشی و از بی لیاقتی و بی کفایتی واقعی و غیر قبل انکار آنها بنالی ،با پدر و مادر دیگری بیان کردی ویا در رسانه ای انعکاس دادی ؟
 
تا بحال فکر کردی که در نفهمی و نا آ گاهی و بی مسولیتی و بیشرفی و بی وجدانی اکثرمدیران و مسئولین و دولتمردان آنها نباید شک داشته باشی و نباید به آنها اطمینان بکنی وخودت باید برای جان فرزندت که گرانبهاترین و با ارزشترین و امید زندگیت هست باید فکری بکنی و قدمی برداری ؟
 
تا بحال نفهمیدی و ندیدی و تجربه نکردی که بیشتر این آقایان دروغ میگویند و فقط بلدند مثل میمون برن پشت بلند گو ادا در بیارن و آمار و ارقام دروغ بدهند و از پیشرفت ها و کارهای نکرده خودشون تعریف کنند و تو نباید اونها رو باور کنی و بهشون اطمینان بکنی و و ندونی که اونها اصلا نمیفهمند وظیفه یعنی چی که تو خودت را با گفتن این وظیفه آنهاست گول بزنی وریسک بکنی وجون بچه ات را به این از خدا بیخبران بسپاری ؟
 
و آیا تابحال نشستی و فکر کردی که واقعا و در حقیقت اینجا سوئد ویا سوئیس و یا ژاپن نیست واینجا ایران هست ،جائی که هر غیر ممکنی ، ممکن هست و هر اتفاقی باور نکردنی هم مثل آب خوردن میافته و تنها جائی هست که تاوان حماقت دیگران را هم تو مجبوری بدهی و تو در اونجا ( اروپا و جهان اول ) نیستی و در همین کشور با این مسائلش دا ری زندگی میکنی و حقیقت همین هست و باید اینهارو باور بکنی ؟

هیچ نظری موجود نیست: