سه‌شنبه، آذر ۲۸، ۱۳۹۱

در اسلام تمام انسانها باهم برابرند ،اما بعضی ها برابرترند

در اسلام تمام انسانها باهم برابرند ،اما بعضی ها برابرترند
 
یکی از سوالاتی که از بچگی ذهن مرا بخود مشغول داشته و هنوز هم جز پرسشهای بی پاسخ بایگانی مغز من ثبت و ضبط شده ، این است که چطور در اسلام و در قرآن به روشنی گفته شده که همه انسانها مخلوقات الله هستند و در نزد وی یکسانند و فقط از نظر تقوی بر یکدیگر ارجحیت دارند و هیچ برتری نسبت به هم ندارند و همه آنها آزاد خلق شدند و در قیامت هم تمام حسابها از هم جدا و شخصا رسیدگی میگردد و ........الی ماشالله ،
 
اما چطور پیامبر و جانشینانش که مروج دین اسلام بودند در این راه زجر ها کشیدند و جنگیدند و رشادت ها کردند تا دین بر حق خودشان را به جهانیان ارائه کنند ، همگی دارای کنیز و غلام و بنده و برده بودند و گاهی پولی و یا دیناری میدادند و انسانی میخریدند و تا ان انسان را در راه الله آزاد کنند و صواب ببرند .!!
 
 
و آیا همین کار در تایید و به رسمیت شناختن شغل کثیف و غیر انسانی برده فروشی و برده دا ری نبود ؟
 
و چطور کسیکه خورشید و ماه را در ازای دست برداشتن از رسالتش پس میزند و تمام گفتارش بمنزله وحی از طریق جبرئیل از جانب الله بدو نازل شده را درقرآن ، بنام کتابی الهی ارائه داده را خود نقض کرده و قبول ندارد و بر خلاف محتوی آن رفتار میکند ؟
 
و چطور است که هم در زمان خودش و هم بعد از تسلط اسلام بر نیمی از جهان آنروز بازار برده [[ انسان ]] فروشی روزبروز رونق بیشتری پیدا کرده و با چه منطق و برهان و دلیلی ،هیچ مخالفتی با آن نکردند و درست بر خلاف نص قرآن رفتار کردند و خود صاحب کنیز و غلام و بنده بودند و در مورد جماع با زنان آنها و یا تنبیه و رفتار با مردان آنها روایات و احادیث و نقل قولهای بسیاری بر جا مانده و موجود است ؟
 
جابربن عبد الله انصاری روایت می کند که رسول اکرم (ص) در رابطه با غلامان و کنیزان توصیه به نیکی می کرد و می فرمود: اطعموهم کما تاکلون و البسوهم من لبوسکم و لاتغذبوا خلق الله عز و جل از آن چه می خورید به آنان بخورانید و از آن چه می پوشید آنان را نیزبپوشانید و خلق خدا را شکنجه ندهید. !!
 
آیا شکنجه ای بدتر از فروخته شدن انسانی به انسان دیگر و بندگی و در اختیار او قرار دادن ، داریم ؟
 
تلک ملائکه السماء، نزلت لتتبرک بهذا المولود، و هى انصار اذا خرج باءمر الله عزوجل :
((اینها فرشتگان آسمانند، که براى تبرک جستن از این مولود فرخنده فرود آمده اند، و چون به امر پروردگار ظهور کند، اینها یاورانش ‍خواهند بود.(180)
چنانچه دیدیم امام کنیزان وغلامانی داشته که حتی شاهد ولادت هم بوده اندذکر این نکته ضروری است که یکی از برنامه‌های زندگی اهل بیت عصمت و طهارت این بود که برده‌ای را می‌خریدند و او را مدت‌ها تربیت می‌کردند و بعد آزادش می‌کردند. یعنی بهترین کلاس تربیتی خاندان عصمت و طهارت این بود که بردگانی را شایسته و لایق بودند می‌خریدند و وقتی کاملاً آن‌ها را تربیت می‌کردند، آزادشان می‌کردند و آنها سخن‌گوی خاندان عصمت و طهارت در میان طایفه و خویشان خودشان بودندو اسلام راترویج میدادند .به همین دلیل برای هر کدام از ائمه‌ی ما تعداد زیادی از غلامان و کنیزان مطرح است.//
 
پول میدادند و میخریدند ؟؟
 
برنامه زندگی آنها این بود که برده میخریدند؟ انسان را پول میدادند و میخریدند ؟
 
همانند لباس و کفش و مسواک و زردچوبه و آفتابه و تنقلات میرفتند بازار گشتی میزدند و انسانی را با چانه و چونه زدن میخریدند و فروشنده هم او را لای ردائی رنگی کادو میکرد و روبان فکلی قرمز هم رویش میزد به اهل بیت عصمت ،میفروخت و به آنها تخفیف هم میداد و آنها هم فقط شایستگان و لایقان را میخریدند که هم رخت و لباس آنها را بشوید و خانه را ترتمیز کند و آب بیاورد و هم تربیت کنند و بعد از مستعمل شدن آنها را آزاد کنند !!
 
یعنی تا آن وقت آن مخلوق آزاد ساخته الله در قرآن ، آزاد نبودند و آنها اورا آزاد میکردند ؟ فتبارک الله .......به این بنده نوازی !!
 
-از امام صادق روایت است که بردگان پس از هفت سال خودبخود آزاد می شوند!
 
و این هم از مهر تاکید صادقترین و راستگو ترین آنها !!!
 
 
و از خدا میخواهم که کسانیکه خود را با مایل بودن بندگان در بندگی برای آنها ، گول میزند و برده داری را توجیه میکند را یکبار در آنزمان بدنیا بیاورد ولی اورا بنده و برده ابوجهل و یا ابی لهب بکند تا بفهمد بنده بودن یعنی چی !!!!

هیچ نظری موجود نیست: