یکشنبه، آبان ۲۸، ۱۳۹۱

نسل امروزو انبانی خالی از تجارب پیشینیان و نسل های گذشته

نسل امروزو انبانی خالی از تجارب پیشینیان و نسل های گذشته
 
یکی از آسان ترین و کم هزینه ترین و مطمئن ترین راههای پیشرفت ورسیدن به سعادت و کامیابی استفاده از تجارب پیشینیان و پرداخت نکردن هزینه دوباره ، بابت آن میباشد ./
 
حال برای نسل امروز ایران و گذر از این برهه تاریخی و سرنوشت ساز و عبور از این وضعییت بغرنج و خطرناک و دشوار ، و برای پرداخت نکردن هزینه گزاف از کدام تجارب و اندوخته های فکری نسل های پیشین خود برخوردار است و برای یک انتخاب درست و خردمندانه ازکدام تجارب آنها میتواند بهره وافی ببرد ؟
 
براستی نسل های پیشین ، چه چیزی برای نسل امروزی بجا گذارده اند تا متوقع باشند که جوانان از آن اندوخته ها استفاده کنند و بهره ببرند وانتخابی درست بکنند و سر انجامی نیک و خوش داشته باشند ؟
 
آیا هیچکدام ازمنورالفکرها و آرمانگرایان و دوستداران قدرت و فهمیده های دیروز و منتقدین و ناصحین و دلسوزان و عقل کل های قلم بدست امروز ، حرکت و رفتار و کنش های دیروز خود را منصفانه و عاقلانه و بدون دخول سلیقه و علاقه شخصی خود به آن ، نقد و بررسی کرده و به نکات بد و خوب و مثبت و منفی و درست و اشتباه آن پی برده واعتراف کرده و با شهامت آنرا بیان کرده و یا به نگارش در آورده است ؟
 
آیا مذهبیون ملی گرا که سهم بزرگی در پیدایش و برپائی حکومت اسلامی داشتند و صاحب اولین دولت پس از حکومت شاه شدند و نزدیکترین برخورد ها و مماشات را با سران امروز حاکم بر ایران داشتند ، و دارای
تجارب گرانبهائی در این زمینه میباشند چنین کاری را کردند و چنین میراثی ازتجارب واقعی خود بصورت شفاف وروشن برای نسل بعد بجای گذارده اند ؟
 
آیا چپ های مارکسیستی و مارکسیستی اسلامی اتحاد راه و ستاره سرخ که از همبستگی خلق های تحت ستم و کارگران و برزگران و پیشه وران ، در کوهستانها آتش بر می افروختند و بازوی نظامی و چریکی در براندازی حکومت شاه بودند و بیشترین آمار تلفات و کشته از جوانان همان خلق ها را در کارنامه خود دارند دست به چنین اقدامی برای روشن کردن راه تاریک نسل آینده کرده اند ؟
 
آیا مدعیان سلطنت و دوستداران پادشاهی که رفتار و کردار گذشته آنها و
بی کفایتی در رسیدگی به امور کشور  مسبب اصلی بروز این بلا شدند [[ بغیر از مرحوم شجاع الدین شفا که در کتاب جنایت و مکافات به اشتباه
خود پی برده و معترف شده و از نسل های بعدی پوزش خواسته و طلب بخشش کرده و راهکار خود را ارائه داده است ]] تجارب خود را در اختیار آیندگان قرار داده اند ؟
 
آیا پرچمداران جنبش سبز و اصلاح طلبان بریده از رژیم که اینک خود را اپوزیسیون برحق میدانند که تمام آنها در دامن همین حکومت فعلی رشد پیدا کردند و عمری در تحکیم پایه های آن صرف کردند و دارای مشاغل ومناصب  کلیدی بودند وامروز در خارج از کشور هستند و دارای بهترین و مهمترین اطلاعات مفید میباشند دست به انجام  چنین وظیفه مهمی زده اند و قدمی در راه آن برداشته اندو از تجارب خود گفته اند ؟
 
آیا مستقلین جمهوریخواه که اینک چوب تدوین اولین قانون اساسی حکومت فعلی را که خود نوشتند و ارائه دادند و قبول نشد ولی از آن کپی کردند و با پیشوند اسلامی آنرا اعمال میکنند را میخورند یا در مسائل حقوقی و بین المللی راهگشای آنها بودند و اینک از همه بیشترآزار میبینند ، گوشه ای از کارها و تجارب خود را در اختیار نسل جوان برای تکرار نکردن دوباره ان قرار داده اند ؟
 
تا دوباره در راه جمهوریخواهی به دامن استبداد و دیکتاتوری نیفتند و فریب نخورند !!
 
اگر کرده اید که بجای نوشتن بر علیه یکدیگر به تکرار آن و جلب توجه نسل جوان به آنها بپردازید و اگر نکردید که دیگر چه توقعی از نسل جوان و در بخطر اندختن جانشان در حمایت از خود دارید ؟

هیچ نظری موجود نیست: