سه‌شنبه، دی ۱۶، ۱۳۹۳

رفراندوم با چه تضمینی ؟

                                             رفراندوم با چه تضمینی ؟

   

جناب آقای روحانی پیشنهاد  بسیار خوبی (( یا یادآوری یکی از مفاد قانون اساسی ))در مورد برپائی رفراندوم و همه پرسی در مورد مسائل ملی با حضور تمام مردم دادند و اینک گفتگو و مجادله در مورد این پیشنهاد در تمام رسانه ها و سایت ها و بین همه گروه های مختلف در جریان است .

البته باید توجه داشته باشیم که  رئیس جمهور سابق هم (( که نظرش به نظری که نظر مخالف را برنمیتابد خیلی نزدیک بود )) برای طرح یارانه ها چنین پیشنهادی داد ولی  مورد قبول واقع نشد ,  دیگر چه رسد به رئیس جمهور فعلی که دیگر کم مانده دربان مجلس و راننده مسول خرید جهاد سازندگی گل آباد هم برای ایشان خط و نشان بکشند و به او چنگ و دندان نشان دهند !


اما این حسن آقا پنداری یادش رفته و یا حرفهای خودشان در مورد سلامت همه پرسی و رفراندم در نظام مقدس جمهوری اسلامی را باورش شده که چنین مطمئن از برگزاری یک رفراندم نا مطمئن سخن میگویند ...!


بنظر من حتی اگر این پیشنهاد مورد قبول قرار بگیرد هم , تا تضمینی برای سلامت همه پرسی و صحت شمارش آراء و حضور ناظران مورد اطمینان مردم در مورد برگزاری آن اتخاذ نشود , رفتن به این همه پرسی خطای بزرگی خواهد بود.


چرا که از همین حالا میتوان حضور پر شور  ٥٠ میلیونی واجدین شرایط رای دادن  که نشانه وفاداری امت به ولایت فقیه و مقبولیت جمهوری اسلامی هست و نتیجه ٩٨/٢ درصدی آنرا بسود جناح آنطرف که طرف مردم نیست و اعلام پیروزی دوباره مردم (( حکومت )) در رسانه های حکومتی را بروشنی حدس زد و اعلام کرد .


و بدانید مشکل اصلی در  اینجاست که ؛


پس از این رفراندم دیگر کسی جرات نمیکند در مورد مساله به همه پرسی گذاشته شده , حتی اظهار نظری بکند و دیگر آن خط قرمز محسوب میگردد و به امنیت ملی مربوط میشود و هر حرفی در مورد آن توهین مستقیم به خدا و پیامبر و امام زمان و ولایت فقیه و روحانیت مبارز و خون شهدا و سپاه پاسداران و بسیج و ارزشها قلمداد میگردد .

البته اگر کسانی هنوز هستند که عشق به رای دادن یقه آنها را گرفته و باز هم فکر میکنند این رفراندوم با انتخابات گذشته فرق میکند و حسن آقا پای آن ایستاده و اگر نروند همین امید هم از دست میرود و جناح انحصار طلب آنرا مال خود میکنند , بفرمایید و این گوی و این رفراندم ...
    

                        

هیچ نظری موجود نیست: