شنبه، دی ۲۷، ۱۳۹۳

مکارم شیرازی از خرید سوخت هسته ای تا خرید و فروش قبر !

مکارم شیرازی از خرید سوخت هسته ای تا خرید و فروش قبر!

 

چطور میشود شخصی امروز در مخالفت با خرید سوخت هسته ای برای نیروگاه های اتمی سخن بگوید و فردا در مورد خرید و فروش قبر اظهار نظر کند و فتوی بدهد .؟!

یعنی این شخص هم در مسائل و فناوری هسته ای و خرید سوخت آن در سطح یک کارشناس و متخصص صلاحیت و آگاهی دارد که اظهار نظر کند و سخنانش در رسانه ها نشر و پخش شود ؟

 و فردای آنروز هم  میتواند و صلاحیت آنرا دارد که در مورد خرید و فروش قبر در قبرستان اظهار نظر کند و فتوا بدهد و باز هم حرفش را در نشریات و رسانه ها منعکس کنند!!

البته ایشان همزمان هم در مورد سوخت نیروگاه های اتمی و هم درباره اینترنت و آسیب  شناسی جوانان  در گردهمائی دیروز حرف زدند و فرمودند :

[[   وی افزود: این گردهمایی‌ها آثار بسیار مثبتی در مسائل مختلف مذهبی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهد داشت.]]
منبع خبر  http://www.asriran.com/fa/news/376680/مخالفت-آیت‌الله-مکارم-شیرازی-با-خرید-سوخت-هسته-ای

 و امروز :

[[ آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره خرید و فروش قبر بیان کرد:  
« پرسش: خرید و فروش قبر چه حکمی دارد؟
پاسخ: خرید و فروش قبور در قبرستان‌هایی که وقف عام است به هیچ وجه جایز
نیست تنها می‌توانند هزینه‌های مربوط به دفن، نگهبانی، نگهداری و نظارت و خدمات قبرستان را ]]
منبع خبر : http://www.asriran.com/fa/news/376877/نظر-آیت‌الله-مکارم‌-درباره-خرید-و-فروش-قبر

آیا نشریات و رسانه هائی که چنین روزانه و مرتب اظهار نظر های ایشان را نشر و پخش میکنند بنابر اصول حرفه ای کار خودشان رفته اند ببینند که نظرات و گفتار ایشان  آثار بسیار مثبتی در مسائل مختلف مذهبی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته است ؟

آیا اربابان رسانه ها بنابر شرافت شغلی و مسولیت خودشان رفته اند از کارشناسان و متخصصان نظرشان را در مورد درست بودن نظرات و گفتار ایشان جویا شوند ؟

آیا میتوانند چند نمونه از آثار مثبت گفتار و نظرات ایشان را در زمینه فرهنگی و سیاسی و اقتصادی با مدرک و سند و مستدل به ما نشان بدهند؟

اگر نمیتوانند , لطفا با شهامت تمام بگویند که از دفتر وی ماهانه چقدر بابت نشر نظرات و سخنان ایشان وجوه و کمک دریافت میکنند ؟

و اگر چنین  ادعائی را رد میکنند میتوانند در یکی از کتابهائی که در عکس زیر در پشت سر ایشان است یک صفحه و نه یک سطر  مطلب در مورد انرژی اتمی  و سوخت نیروگاه های هسته ای  پیدا کنند و به ما نشان بدهند ؟؟

 

هیچ نظری موجود نیست: