پنجشنبه، بهمن ۰۲، ۱۳۹۳

پاسخ یکی از جوانان اروپا و آمریکا به نامه اخیر رهبر ایران

پاسخ یکی از جوانان اروپا و آمریکا به نامه اخیر رهبر ایران





متن نامه و پاسخ یکی از مخاطبین نامه اخیر رهبر جمهوری اسلامی ایران به جوانان اروپا و امریکا

(( متن نامه سید علی خامنه ای :
http://www.mehrnews.com/news/2471325/پیام-مهم-حضرت-آیت-الله-خامنه-ای-به-جوانان-اروپا-و-آمریکا ))


و پاسخ آن ؛

پس از سلام و عرض ادب و احترام خدمت سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران

فرمودید حادثه اخیر فرانسه شما را متقاعد به نوشتن این نامه کرده !


ولی آیا این حادثه ها شما را متقاعد به محکوم کردن این قبیل کارهای تروریستی و یک همدردی کوچک با خانواده قربانیان در قالب یک بیانیه نکرده ؟

شما معتقدید که پدران و مادران و دولتمردان ما آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند!


آیا دولتمردان شما در مسیر صداقت و درستی گام برمیدارند؟

آیا خود شما در مسیر رهبری خودتان به اندازه کافی صداقت دارید و درستی به خرج میدهید ؟

شما که چنین توصیه ای به ما میکنید در قضیه اختلاس ها و دزدی ها جز فتیله ها را پائین کشیدن و کش ندادن مطلب آیا صداقت دیگری بخرج دادید و فکر میکنید کار درستی کردید ؟

           


 

ما چهره خاص اسلام شما را نه پس از فروپاشی شوروی در دو دهه قبل  بلکه ده سال قبل از آن و پس  انقلاب اسلامی سال ١٩٧٩ در ایران و در خیل مهاجران و از زبان آنها شنیدیم و به چشم خود دیدیم و شاهد بودیم که آنها چگونه بخاطر اعمال احکام همان اسلام مورد نظر شما با بخطر انداختن جان خود و زن و فرزندانشان از مسیرهائی که حتی برای حیوانات قابل تردد نیست گذر کردند و خود را به کشور ما رساندند و به چشم دیدیم که چگونه ترس از بازگشت به میهن اسلامی در چهره آنها موج میزد ...

این که گفتم نه در مورد ده نفر و یا صد نفر و یا یک خانواده و ده خانواده باشد , نه ... بلکه صحبت از ٥ میلیون ایرانی هست که ترس اسلام شما به کشورهای اروپائی و امریکا و دیگر نقاط جهان گریخته اند .

آیا وجدان شما و دیگر دولتمردان نظام شما از رکورد زدن در فرار مغز ها و روشنفکران خودتان بیدار و آگاه شده است که از تاخیر بیداری روشنفکران ما گله گزار هستید ؟!

آیا اسلام شما برای فرار نکردن مغزها و زندانی کردن روشنفکران خودتان راه حلی ارائه  نکرده و احکامی در چنته ندارد ؟ 

و آیا بالاخره از این فرار جمعی جلوگیری نمیشود ؟

آیا منظور شما از گفتن :

[[ شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ی مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است]]

و مخصوصا از گفتن  «دیگری» , همان "دشمنی " نیست که شما در هر جمله چند بار آنرا استفاده میکنید و فقط از دشمن و دشمنان میگوئید ؟

سودجوئی عادلانه شما از ترس موهوم (( دشمن و دشمنان سگ هار و نادان  )) و گفتن و گفتن و تکرار مکرر آن در چیست ؟


ولی اجازه بدهید قبل از درخواست پرسش و کاووش شما درباره انگیزه‌های سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام توسط ما ...,

ما کاووش در کار قبلی خودمان را در مورد تحت فشار قرار دادن اقلیت مذهبی " بهائی " و ممانعت از تحصیل فرزندانشان و تخریب و بی احترامی به قبرستان ها و اموات آنها و ممانعت از دفن آنها در قبرستان و آزار  و اذیت و تهدید و دستگیری و اعدام آنها در حکومت اسلامی تحت رهبری شما را به پایان برسانیم و دلایل آنرا از روشنائی انوار اسلامی حکومتتان ببینیم و بدانیم  , سپس راجع به انگیزه سیاهنمائی گسترده علیه اسلام که درخواست اول شماست  بپردازیم...  

                

 و در مورد خواسته دوم شما خیالتان راحت راحت باشد که ما کاملا مستقیم و بدون واسطه و امام و نایب امام و ولی فقیه  و چوپان و آقا بالا سر در مورد دین اسلام تحقیق و شناخت پیدا میکنیم !

و ما نیز مایل هستیم که بدانیم , آیا شما هرگز از خود پرسیده اید که چرا برترین دانشمندان و متفکران اسلامی شما که همانا پور سینا و زکریا رازی و حکیم عمر خیام نیشابوری و ابوریحان بیرونی باشند که ما به احترام آنها تندیس شان  را در کنار هم ساخته و در مقابل یکی از ورودیهای سازمان ملل قرار داده ایم , چندان با همین اسلام شما رابطه ای نداشتند و از بیم جانشان از آن فراری بودند و سخنها بر علیه آن و اشکالات آن گفتند وشعرها در مورد بدی ها و کمبود های آن سروده اند ؟ 

 

و مطمئن باشید که آزادی در استفاده از اینترنت پر سرعت کشورمان به ما اجازه
نمی دهد که با چهره‌پردازی‌های موهن و سخیف، بین ما و واقعیّت ، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از ما سلب کنند.

 ولی  بهتر است که شما هم فکری به حال این ابزارهای ارتباطاتی که مرزهای جغرافیایی را شکسته است بکنید ، و اجازه ندهید که جوانان شما بعلت عدم دسرسی آزاد به آن  در مرزهای ساختگی و ذهنی کوته اندیشان دینی محصور شوند .

از اینکه چنین فرصتی را به ما یادآور شدید سپاسگزاریم ,


ولی شما هم بدانید که با نوشتن این نامه ما را نسبت به اخبار و وقایع ایران و حکومت تحت رهبری خودتان و سرنوشت مردم و جوانان تحت رهبری شما بیش از پیش حساس کردید و ما را بر آن داشتید که آنرا با دقت و حساسیت بیشتری دنبال کنیم تا ببینیم آیا خود شما چه چهره ای از اسلام به ما نشان میدهید و چقدر به حرفهای خودتان پایبند هستید .

رهبر انقلاب













یکی از همان جوانان اروپا و آمریکای مخاطب شما

٢٠١٥/١/٢٢

(( نوشته فوق بنابر برداشت خودم ازسالها  گفتگو با بسیاری از جوانان اروپائی و آمریکائی مخاطب نامه رهبر جمهوری اسلامی و اظهار نظر های آنها در مورد ایران و اسلام میباشد که من نتیجه و چکیده مجموع آنرا در قالب پاسخی به نامه ایشان نوشته و ویرایش کردم  ))

هیچ نظری موجود نیست: