سه‌شنبه، آبان ۱۴، ۱۳۹۲

برگزاری جشنواره شاپرک های شهر بدون همه بچه های ما

برگزاری جشنواره شاپرک های شهر بدون همه بچه های ما




در حالیکه  همه بر این باور هستند که جشنواره فیلم شاپرک های شهر مربوط به کودکان کار و در راستای حمایت و  رسیدگی به این کودکان ومشکلات آنها میباشد و تنها  برای رفع این معضل اجتماعی ساخته و پرداخته شده , و حضور چهره های مشهورسینما و تلویزیون  در خیابانها واینبار هنرنمائی  در مقام و مکان این کودکان و ایفای نقش آنها نیز بر این حدس صحه گذاشت.

                

 ولی در کمال شگفتی و حیرت در اهداف دهگانه این حرکت و برنامه هیچ اسمی از کودکان کار برده نشده و هیچ برنامه خاصی برای رسیدگی و یا برای حل مشکلات آنها  در نظر نگرفته شده است! 

اهداف:

1-

  ارائه مولفه‌های صحیح زندگی به خانواده ها بر اساس آموزه‌های دینی  و الگو بخشی به خانواده های ایرانی برای تربیت کودکان ایرانی.
 
2-   ایجاد امید و نشاط به خانواده ها  و معرفی خانه ایرانی به عنوان قابل اعتماد ترین، امن ترین، شادترین و سرزنده ترین محیط برای کودکان. محیطی که عاری از اضطراب خاطر و نگرانی برای بچه ها است.
 
3-   فرهنگسازی برای تقویت روابط اعضای خانواده ایرانی بر اساس عاطفه ، صمیمیت و یکرنگی و رفاقت متقابل.
 
4-   تقویت روحیه تقدم مصلحت جمعی بر مصلحت فردی در کودکان
 
5-   پایبندی به اصل گفت و گو در خانواده ایرانی و تبادل افکار میان اعضا و عقلانیت روح
 
6-   تحلیل تاثیر کار و فعالیت و روحیه همکاری جمعی، مشورت و نظر جمعی در تصمیم گیری ها، دور اندیشی و مثبت گرایی
 
7-   تاکید بر تقویت توانمدی های فردی و جمعی، سازگاری در برابر سختی ها، گذشت و مسئولیت پذیری در کودکان
 
8-    ایجاد سرزندگی، نشاط، پویایی، غلبه بر مشکلات و ناملایمات زندگی، شکوفایی، نوآوری و تشویق کودکان برای انجام کارهای بزرگ
 
9-  شناخت  و بررسی نیاز های روز نسل چهارم که امید ایران اسلامی است در کنار توجه و پاسخ به نیازهای رسانه ای دو نسل دیگر.
 
10-  پیوند رسانه ای میان نسل اول  ، نسل دوم، نسل سوم و نسل چهارم که با خود همنوایی پیامگیران را به همراه خواهد داشت. 
منبع :
 
 
 
همانطور که میبینیم  , اهداف قید شده هیچ ربطی به کودکان کار ندارد و این اهداف از واقعیت زندگی آنها چنان  دور است که کاملا پیداست در این اهداف جائی برای کودکانی که نه خانواده دارند و نه در موقعیت فعلی آنه میتوان ایجاد سرزندگی و نشاط در آنها کرد و نه آنها را میتوان در نسل چهارم و چهلم امید ایران اسلامی محسوب کرد و هیچ رسانه ای برای پیوند آنها به دیگرنسلها ندارند , در نظر گرفته نشده است .

  پس نمیتوان به آنها ,  مولفه‌های صحیح زندگی به خانواده ها بر اساس آموزه‌های دینی  و الگو بخشی به خانواده های ایرانی برای تربیت ارائه  کنیم.! 
و اگر : 
[[ رویکرد: همگرایی جامعه و هنر؛ برگزاری جشنواره ای هنری با رویکرد اجتماعی در حوزه کودک و نوجوان با انگیزه طرح مسائل موجود در این حوزه و ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات احتمالی (( مشکلات احتمالی ؟؟))
 
نکته: با توجه به مرجعیت سینمای ایران در کشور ترکیه این جشنواره می تواند فرصتی مناسبی برای طرح گفتمان جمهوری اسلامی در این کشور باشد.]]
 
باید مردد شویم که اینبارو باز هم : به نام کودکان کار و به کام .........؟

نکته بسیار عجیب و قابل تامل در این جشنواره عدم حضورتاجبخش فدائیان    و امیر آقائی و ستاره اسکندری و همه بچه های ما که در حال حاضر از تلویزیون پخش میگردد در این جشنواره میباشد !

  سریالی که کاملا  و صددرصد در مورد کودکان کار و مشکلات آنها میباشد و با  زیبائی و گیرائی و هنرمندی هر چه تمام  راهکاری برای حل این معضل ارائه میدهد.


                   

که  بی تردید نشانگر شناخت بهتر و واقعی وعمیق کارگردان و سازندگان و دست دراندرکارانش با کوله باری از  تجربیات ارزنده و گرانبهائی که در طی ساخت و تهیه آن  از کودکان کار و مشکلات آنها  بدست آوردند میباشد.

اما غیبت و عدم حضورشان در این جشنواره غیر قابل تصور و باور نکردنی بنظر میرسد , که امیدوارم وجود مسائلی یا اختلاف عقیده و سلیقه ای سبب به حاشیه رفتن حل مشکل کودکان کار و رسیدگی به امور  شاپرک ها نباشد و نشود .           

هیچ نظری موجود نیست: