یکشنبه، آبان ۲۶، ۱۳۹۲

مشکلات و رنج والدین از تاثیر کارتون های اسلامی بر کودکان

مشکلات و رنج  والدین از تاثیر کارتون های اسلامی بر کودکان




مادری گله کرده و مینویسد :

[[ از دو- سه روز مانده به عاشورا و تاسوعا که دیگر هیچ فیلم یا کارتونی با محتوای غیرمذهبی از این شبکه پخش نشد؛ بدون اغراق، هیچ برنامه کودکی با مفهوم غیرمذهبی! آدم بزرگ هم که باشد می بُرَد.
به اجبار از فرزند پنج ساله خودم مثال می زنم و باز مجبورم اذعان کنم که اتفاقاً از زمره خانواده هایی هستیم که حداقل ماهی یک بار او را در هیئات عزاداری شرکت داده ایم .
روز عاشورا که با فرزندم سوار ماشین شدیم، فوری گفت «مامان، توروخدا رادیو رو خاموش کن. مگه رادیو هم شبکه پویا داره که باز همش عزاداریه؟ من واقعا دیگه از برنامه های گریه ای خسته شدم»!!

دوباره و باز، با ناباوری تماشا کردیم که چگونه صحنه های نبرد را ترسیم کرده بودند. و آنگاه که به شهادت مولا امام حسین(ع) نزدیک می شد، این بار با نگرانی فرزندم را از جلوی تلویزیون بلند کردم؛ هر چند که مطمئن بودم سازندگان و پخش کننده های این برنامه ها، دیگر آنقدر بی فکر نباید باشند!

                

باید اذعان کنم که دلم لرزید آنگاه که دیدم صحنه جدا شدن سر مبارک از بدن، به وضوح برای کودکان ترسیم شده بود و مردی از لشگر دشمن، سر خونین را، خون چکان و واضح، بالا گرفت...

چه می کنیم با دین مان؟
چه می کنیم با دین فرزندانمان؟
چه می کنیم با روان حقیقت جوی کودکان سرزمین مان؟
 
 چندین بار شنیده شده که برخی کودکان از انیمیشن  حضرت موسی(ع) و فرعون و حضرت سلیمان(ع) با جنیان و شیاطینش با عنوان «فرمانروایان مقدس» رسماً هراسیده اند و حتی خودشان تلویزیون را خاموش کرده اند. ]]

                              

این گله و شکایت برحق و کاملا درست مادری از تاثیر تبلیغات تلویزیون بود..... ,

 ولی جالبتر یا در واقع اسفناکتر کامنت های خوانندگان در حمایت از این گفته و نوشته میباشد :


دختر 4 ساله ما هر وقت میبینه آرم شبکه پویا سیاه شده میگه: ای بابا باز شهادته!
واقعا موندم تو کار این صدا و سیمای میلی و این دین گریزی (که به دلیل حضور یک عده افراطی در بدنه مدیریتی این سازمان عریض و طویل) در جامعه ایجاد میکنه. (1776663) (alef-10)
پاسخ به اين اظهار نظر
جمشیدی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۷:۰۸:۳۵
دختر و پسر بنده هم 4 ساله شونه. چند روز پیش دیگه تلویزیون رو رها کرده بودند.
طبق معمول این چندین روز، شبکه پویا داشت یک انیمیشن در مورد زندگی یکی از امامان معصوم (ع) پخش می کرد. دخترم می گفت هر وقت کارتون امام تموم شد صدامون کن. (1777245) (alef-10)
پاسخ به اين اظهار نظر
دختری دارم پنج ساله که با مادر و خاله اش به هیئت و مراسم هم می رود و برخی مفاهیم دینی را هم می داند. امروز صبح که مادرش سر کار بود و من خانه دار، خواستم شبکه پویا بگذارم که بتوانم مشغولش کنم و به کارهایم بپردازم، اما گفت: بابا همه اش مثل هیئت می خونه! (1777425) (alef-10)
پاسخ به اين اظهار نظر
زهره
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۵:۱۰
یک روز پسرم نصف شب با گریه از خواب بیدار شد و من به سختی توانستم آرامش کنم روز بعد فهمیدم که مربی مهد کودک برای بچه ی چهار ساله تعریف کرده که شمر با تیر به گلوی نی نی امام حسین زده است.
یکی از دوستهام تعریف می کرد که متوجه شده که علت گردن درد دخترش این بوده که معلمها توی مراسم مدرسه آنها را واداشته اند که سرشان را پایین بیندازند و موقع نوحه خوانی گریه کنند و....
موضوع فقط صدا و سیما نیست ، مسئله خیلی پیچیده است. (1776687) (alef-10)
پاسخ به اين اظهار نظر
کودکي ما را خراب کردند دست از سر اين نسل جديد هم برنميدارند! (1777470) (alef-10)
پاسخ به اين اظهار نظر
علی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۴:۳۷:۰۷
دوست عزیزم
درود بر شما و دغدغه صحیحی که دارید
من خود طلبه هستم و اکیدا فرزند چهارساله ام را از دیدن انیمیشنهایی که مفاهیم زیبای دینی را به بدترین شکل ممکن مطرح می کنند،باز می دارم. البته با لطایف الحیل و روشهای غیرمستقیم.
شما را بخاطر آنچه مطرح کردید تحسین می کنم و از شما تشکر می کنم. (1776853) (alef-10)
پاسخ به اين اظهار نظر
متاسفانه شما تا حد زیادی درست میگویید. در برنامه های مذهبی متاسفانه کودکان لحاظ نمی شوند. من البته دیگر بچه کم سال ندارم تا شبکه پویا را رصد کرده باشم ولی یادم هست وقتی خیلی خوشحال دخترم را به دیدن فیلم ملک سلیمان -که انصافا فیلم ارزشنمدی بود- بردم همان اول فیلم چنان ترسید که نتوانستیم بقیه اش را در سینما ببینیم. شاید هم ما اشتباه کردیم که فکر میکردیم هرفیلم مذهبی مناسب کودکانمان هم هست (1776908) (alef-10)
پاسخ به اين اظهار نظر
چند سال پیش مربی پیش دبستانی بودم. یک بار یکی از بچه ها به دوستش میگفت امام چشم نداره. دلیلی هم که برای جشم نداشتن امام می اورد کارتون هایی بود که در اونها صورت امام نورانی نمایش داده می شود.
وقتی ساده لوحانه یک عده تصور می کنند نمایش نداده چههره رو میشه این جوری دور زد تصورات بچه ها هم همین طوری می تواند مغشوش شود (1777020) (alef-10)
پاسخ به اين اظهار نظر
کاملا موافقم، تهیه برنامه برای کودکان کار بسیار حساس و علمی و فنی است و باید خیلی خیلی کار بشه.
من سه تا بچه زیر 12 سال دارم و ماهواره را نیز چند وقتی است جمع کرده ام کاملا میفهمم منظور نویسنده چیست و دلش از کجا پر خون است. تولیدات ایرانی را بچه های من دوست ندارند و با اکراه نگاه می کنند. کارتون های خارجی ( سی دی های مجاز ) که برایشان می خرم را بیشتر دوست دارند.
مسولین با این برنامه ها حتی بچه های خودمان را نمی توانند جذب کنند آنوقت چطور می خواهند افکار جهان را معطوف به ایران و ارزشهای مورد ادعای مان کنند؟؟؟؟؟؟ (1777113) (alef-10)
پاسخ به اين اظهار نظر
یه نفر
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۶:۰۳:۵۸
یک بی سلیقگی دیگر به راه انداختن دسته های عزاداری در ساعت یازده و نیم شب است . مگر نه اینکه کودکان باید حداکثر تا ساعت نه شب در رختخواب باشند ؟ به کار بردن این طبلهای عظیم که با ضربه زدن به انها تمام ستون های خانه در ان ساعت شب می لرزد چه پیغامی برای کودک خواب الود و ترسان دارد ؟باور کنید من به این بزرگی از صدای آن طبلها و لرزش شیشه ها وستون خانه دچار تپش قلب شدم . (1777122) (alef-10)
پاسخ به اين اظهار نظر
انگوری
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۸:۳۴:۰۳
بچه های من که همشون کانالای کودک ماهواره رو بلدن و نیازی به شبکه های پویا و مویا ندران صبح که پا میشن مستقیم میرنن سراغ persian toon و خوشحال و خندون کارتونش را میبینن اتفاقا" کارتوناش خیلی هم متعارف و معقوله .. تازه انگلیسی شون هم خوب شده .....دیگه چی میخام (1777394) (alef-13)
پاسخ به اين اظهار نظر
مجتبي
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۲۷:۲۸
خدا خيرشون نده، نميدونم چرا لالايي هاي بسيار خوبه شبكه پويا رو قطع كردند!! اون لالايي ها كه اصلا نه شعر و نه آهنگه شادي دارند. دختره 18 ماهه من هرشب به زور تا 10 بيدار ميمونه تا لالايي هاي شبكه پويا رو ببينه ...باورتون ميشه طفلي چند شبه تا 11 بيداره و با حسرت و با تشويش ميخوابه؟؟ اين ديگه خيلي بي انصافيه!!! كج سليقه گي تا چه حد! (1777705) (alef-13)
پاسخ به اين اظهار نظر
صبر کن بچه ا‌ت بزرگتر بشه اون وقت جز ماهواره هیچی‌ نمیبینه. (1777107) (alef-10)
پاسخ به اين اظهار نظر

هیچ نظری موجود نیست: