دوشنبه، دی ۰۸، ۱۳۹۳

هر چه که بود , فتنه نبود ...

                                      هر چه که بود , فتنه نبود ...

    

               توهم و تلقین ( فتنه ) به خودشان و به مردم !

امروز به هر رسانه و یا سایت وابسته به جمهوری اسلامی سر میزدی و نگاه میکردی حرف از فتنه و فتنه گری و فتنه گران بود و دوباره برای جیره خواران و عمال و مزدوران و پاچه خواران رژیم فرصتی پیش آمد که  مسابقه ای  در دروغ گفتن و قرقره کردن و تهمت زدن و چاپلوسی و پاچه خواری با یکدیگر بدهند و میزان حقارت و سرسپردگی خودشان را فریاد بزنند و نشان دهند ...


زیرا هم خودشان و هم همه ما میدانیم که خیزش و اعتراضات سال ٨٨ هر چه بود , فتنه نبود !


   

 
اعتراضات سال ٨٨  میتواند بخاطر آمادگی  و آماده باش عجیب نیروهای مسلح و و نیروهای سرکوب و فشار یک برنامه از پیش تعیین شده وزارت اطلاعات باشد , اما فتنه نبود .

خیزش سال ٨٨ مردم بخاطر آماده بودن زندان ها و مکانها و بازجو برای بازجوئی از همه دستگیر شدگان و نگهبان برای نگهبانی برای آن همه و تعداد بسیار زیاد دستگیر شدگان و معترضان میتواند یک دسیسه برای شناسائی مخالفان و سرکوب بیشتر و بیمه کردن رژیم بوده باشد , اما فتنه نبود .

انتخابات و پیشبینی اعتراضات و گول زدن مردم میتواند یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده برای تحلیل بردن فشار متراکم شده و نیروی مردم و بریدن صداها و کشیدن خایه معترضان برای مطمئن شدن از وجود هیچگونه اعتراضی در آینده بخاطر اختلاس های بعدی و بالا کشیدن هشتصد میلیارد دلار پول فروش نفت و اختلاس ها و دزدی های میلیاردی دیگر پس از انتخابات باشد , اما فتنه نبود .

    


حرکتهای مردمی سال ٨٨ میتواند یک فریب جمعی دیگر و یا کاریکاتوری از انقلاب ٥٧ و یا امداد غیبی و یا درایت رهبری به کمک انگلیس ( بخاطر  رفت و آمد های مشکوک به سفارتش ) و امریکا ( بخاطر خروج بی سر وصدای  ٣٠ هزار نیروی خود در عراق درست وسط بحبوحه اعتراضات و در حالیکه مردم ایران فریاد میزدند : اوباما , با اونائی یا با ما ؟ ) و اسرائیل ( بخاطر هیچگونه حرکتی  و گفتن عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشور ها , با آنهمه ژست دشمنی و خط و نشان کشیدن ها ) باشد , اما فتنه نبود .

درگیری ها و مخالفتهای سال ٨٨ میتواند یک بازی سیاسی برای گول زدن مردم و کشاندن آنها به خیابانها و سرکوب و قلع و قمع آنها بخاطر فقیر تر کردن و دادن بهانه بیشتری برای اعمال تحریم های بیشتر  و اعمال گرانی و تورم  برای  شکستن کمر مردم باشد , اما یک فتنه نبود.

آن خیزش میتواند یک جنبش سبز بی سر و بی رهبر و بی یار و بی یاور و بی سر وته از بی عرضگی و ترسو بودن کسانیکه راست یا دروغ اول ادعای رهبری کردند و بعد غیبشان زد و یا از بی لیاقتی و پوشالی بودن و بیان و نشان فقط حرف زدن

اپوزیسیونی بی برنامه و بی عمل در  خارج از کشور باشد , اما فتنه نبود .

   

آن حرکت مردمی و آن برخوردهای حکومتی با برنامه و بدون برنامه ریسکی بود که اگر نمیگرفت الان جمهوری اسلامی هم نبود...

       اما هر چه هم که بود , فتنه نبود , نه  فتنه نبود ... 

    

هیچ نظری موجود نیست: