سه‌شنبه، دی ۰۲، ۱۳۹۳

بیست سال حبس و زندان برای یک جوان بیست و یکساله

      بیست سال حبس و زندان برای یک جوان بیست و یکساله



واقعا برخی از احکام قضات جمهوری اسلامی را باید بعنوان ابلهانه ترین و ظالمانه ترین حکم و قضاوت در تاریخ ثبت کرد.

اخیرا قاضی محمد مقیسه ای با افزودن اتهام “توهین به مقدسات” به اتهامات قبلی یک فعال فیسبوکی ٢١ ساله بنام مسعود سید طالبی  , این جوان را به پنج سال زندان دیگر و در مجموع به “۲۰ سال زندان” محکوم کرد.

وکلای آقای سیدطالبی امیدوار بودند که در بررسی دوباره، حکم او “کمتر” شود اما «قاضی مقیسه که خودش متهم را از اتهام توهین به مقدسات تبرئه کرده بود این اتهام را دوباره به حکم اضافه کرد».

مسعود سیدطالبی، متولد سال ۱۳۷۲، اهل تهران و دانشجوی رشته مهندسی برق-قدرت “دانشگاه آزاد اسلامی تهران” است. او روز یکم مهرماه سال گذشته در منزل شخصی‌اش توسط ماموران “قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران” دستگیر شد.


آقای سیدطالبی و هفت متهم دیگر این پرونده به دلیل نوشته‌ها و عکس‌هایی که در صفحه‌های فیسبوکی‌شان منتشر می‌کردند، به “توهین به مقدسات”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “توهین به رهبر و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “توهین به سران سه قوه جمهوری اسلامی” و “انتشار تصاویر مبتذل از طریق اینترنت” متهم شده شده بودند.

این حکم و احکامی از این قبیل مصداق بارز شکست حکومت دینی حاکم بر ایران میباشد , چرا که وقتی جوان ٢١ ساله ای که در نظام اسلامی و در دوران حکومت جمهوری اسلامی بدنیا آمده و از وقتی که چشم باز کرده آخوند و منبر و روزه و روضه و عزاداری و سینه زنی دیده و بمباران اسلامی شده و در مدرسه و خانه و تلویزیون و اخبار فقط ادا بازی های اسلامی دیده و تعریف آخوندها را از اسلام شنیده است , زبان به نقد و توهین به ائمه و رهبران حکومت و سران سه قوه بگشاید و به مقدسات توهین بکند  , باید فاتحه جمهوری اسلامی را خواند که پس از ٣٥ سال و با در دست داشتن تمام امکانات هنوز نتوانسته جوانان را به راهی که دلخواه و مطلب است بکشاند و هدایت کند .


اما من فکر میکنم و مطمئن هستم که مسعود سید طالبی در مدت خیلی کمتر از بیست سال از زندان آزاد خواهد شد و در نقش یک شاکی در دادگاه محمد مقیسه ای و بعنوان یک شاهد حضور پیدا خواهد کرد و شاهد مجازات مقیسه ای و دیگر قضات فعلی جمهوری اسلامی خواهد بود .


                       

هیچ نظری موجود نیست: