پنجشنبه، دی ۰۴، ۱۳۹۳

دیگر هنرنمائی های کمال خرازی درزمان تصدی وزارت امور خارجه

دیگر هنرنمائی های کمال خرازی درزمان تصدی وزارت امور خارجه

    

پس از شنیدن ماجرای پس گردنی زدن کمال خرازی وزیر امور خارجه دولت محمد خاتمی به جک استراوا وزیر امور خارجه انگلستان در برنامه دیشب شب آفتابی

[[ http://www.tabnak.ir/fa/news/460916/ماجرای-پس-گردنی-کمال-خرازی-به-جک-استراو ]]

خبرنگار کردار نیک مصاحبه ای خواندنی با جناب کمال خرازی کردند که بشرح ذیل میباشد و امیدواریم از خواندن آن لذت ببرید :

خ. ک . ن : آقای خرازی میشه یکبار دیگه ماجرای پس گردنی زدن به جک استراوا وزیر امور خارجه وقت انگلیس را برای خوانندگان ما هم تعریف کنید .

ک . خ  : بسم الله الرحمن الرحیم , درود به همه و اینا ...رهبر فرزانه و آقا امام , و شهیدان و بقیه ...بله ...در کاخ سعدآباد نشسته بودیم و داشتیم با هیئت انگلیسی چای میخوردیم و مذاکره میکردیم که  در حین مذاکرات که بعد ها به مذاکرات سعدآباد معروف شد , تعدادی از بسیجیان در جلوی کاخ سعدآباد جمع شده بودند و علیه مذاکرات شعار می‌دادند؛ جک استراو در خصوص این تجمع گفت، شما صحنه آرایی کردید...

 و بنده هم در جواب یک پس‌گردنی به او زدم که ابتدا بسیار تعجب کرد، ولی بعد متوجه شد که شوخی کردم!

 اما به او گفتم که این صحنه آرایی‌ها را فقط شما بلدید.

خ . ک . ن : چرا اینکار را کردید و دلیلش چه بود ؟

ک . خ  : خیلی سوال خوبی کردید , این پس گردنی تلافی اون اردنگی بود که پرنس چارلز بی هوا تو مهمونی ملکه به من زد البته من هم دنبالش کردم و کلی فحش خوار مادر بهش دادم , خدا بیامرزدش , نور به قبرش بباره اگه اون شب دایانا زنش که بعدا دیگه زنش نبود و جای خواهری چقدر نازو خانم بود و چه پر و پاچه سفیدی هم داشت , وساطت نمیکرد , میخواستم موقع  شام خوردن از بالای بالکن بشاشم رو سرش که دایانا ارواح خاک بابامو قسم داد که من بیخیال شدم , والا بد خوابی براش دیده بودم ...

خ . ک . ن  : پرنس چارلز شما را زد به جک استراوا چه ربطی داره ؟

ک . خ  : آهان ... شما نگاه به قیافه مظلوم این استراوا نکنید , یک مارمولکیه که نگو !

بعدها خود ملکه الیزابت به من گفت که این نقشه کار خود همین جک بوده و همان شب من خودم حس کردم که داره منو به حرف میگیره و یه کاسه ای زیر نیم کاسه اش هست ...



 
خ . ک . ن : آیا این جور شوخی ها در بین تمام وزرای خارجه مرسوم هست ؟

ک . خ : تا قبل از انقلاب اسلامی در بین وزرای خارجه دنیا فقط شوخی لفظی مد بود و بیشتر تیکه بار هم میکردند و یا همدیگر را سر کار میگذاشتند , ولی شوخی دستی که یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی در روابط بین الملل هست اولین بار توسط آقای علی اکبر ولایتی آغاز شد و بدعت گذاشتند و خیلی زود این نوع شوخی جای خودشو  در روابط بین الملل باز کرد و استقبال خوبی از اون به عمل اومد و این یکی از بزرگترین افتخارات ماست که در تاریخ به نام ما ثبت شده ...

خ . ک . ن : میشه بفرمائید شوخی آقای ولایتی با چه کسی و در کجا بود ؟

ک . خ : نه خواهش میکنم اینو از خود ایشان بپرسید , میدونید که الان محافظه کارها برای انتخابات مجلس و رد صلاحیت اصلاح طلبان دربدر دنبال بهانه و سوژه میگردند و یه وقت خدائی نکرده من یه چیز میگم ... و میندازن گردن آقای خاتمی و باز بهش میگن باید نمیدونم پابوسی کنه و زمین لیس بزنه و کاندیداهای آنها رو هم رد صلاحیت میکنند , نه , نه , برید از خودش بپرسید ...

  

خ . ک . ن : باشه , باشه اونو از آقای ولایتی میپرسیم , داشتید از شوخی دستی میگفتید ...بله ,

ک . خ : آهان , بله , در زمان آقای ولایتی این شوخی ها در حد پس گردنی زدن و ان دماغ مالیدن و ادا درآوردن و موقع مصاحبه ها شیشکی بستن بود که در دوره آقای احمدی نژاد و آقایان صالحی و متکی به انگشت کردن و بی هوا از پشت شلوار کشیدن پایین و پریدن و خایه گرفتن ارتقاء پیدا کرد که وزیران امور خارجه کشورهای غیر اسلامی با وزیران زن شوخی های بدتری هم میکردند که مجبور شدیم این روابط و شوخی ها را تا سطح  سفیر و سپس کا ردار پایین بیاریم و محدود بکنیم  ,

چون بعضی از اعضای سفارت همانطور که میدونید این روابط و شوخی ها را حتی تا استخر های دخترانه هم گسترش دادند ...میدونید که ....زمان احمدی نژاد و .....سفارت ما در برزیل و...... کارمند ما تو استخر و ...اینا ....

خ . ک . ن : میتونید چندتا از شوخی هاتون را برای ما تعریف بکنید .

ک . خ  : بله یکبار من آقای ظریف , همین آقای ظریف که الان وزیر امور خارجه هست , رفتیم عراق , آقا این طارق عزیز یک آدم گند بی جنبه ای بود که نگو و نپرس ...

من موقع دست دادن باهاش بشوخی تا دستش را آورد جلو که دست بده , دستم را دراز کردم و یهو دستم را پس کشیدم و گفتم : یه بچه این قدی ندیدی ؟

که آقا بهش برخورد و رفت صدام را آورد و صدام هم دوتا تیپا به ظریف و یکجفت کشیده هم به من زد که برق از چشمم پرید و عراقی ها همه زدند زیر خنده که بعد از اون رهبر فرزانه و با درایت انقلاب , شوخی با عراقی ها را مکروه اعلام کردند...



 
ولی خانم مادلین آلبرایت هم که آنزمان وزیر خارجه امریکا بود هم خیلی گند دماغ بود و اصلا شوخی نمیفهمید و بیشتر تحریم های اون زمان هم بخاطر شوخی های دستی بود که ( خانم آلبرایت وقتیکه با خبرنگارها مصاحبه میکرد اگه از پشت دست میمالیدی هم هیچی نمیگفت و بروی خودش نمی آورد و فقط لپش قرمز میشد , اینو هم همین جک استراوای تخم سگ به ما یاد داد )  که باهاش میکردیم بر علیه ایران اعمال شد , اولها ما کلی میخندیدیم و کیف میکردیم که بعد ها فهمیدیم تحریم ها بیشترش بخاطر همونها بوده ...

ولی چی بگم از کوفی عنان , خدائی خیلی بچه باجنبه و بحالی هست , آقا هر کاری باهاش میکردی و هر چی بهش میگفتی و هر شوخی که باهاش میکردی فقط میخندید , آقا خیلی جنبه داشت ,

آقا شب چهل پدرش بود و ما همه سیاهپوش رفتیم خونشون , یکی از بچه های امور خارجه خودمون جای نوار قرآن , نوار مایکل جکسون را گذاشت تو ضبط و کوفی عنان هم که گوشش سنگینه رفت ضبط و روشن کرد و مایکل جکسون شروع کرد بخوندن  و همه زدند زیر خنده و مجلس عزا شد خنده بازار , ولی این کوفی دمش گرم اومد وسط و دوتا قر داد و یه چرخ زد و گفت فاتحه مع الصلوات و جمع و جورش کرد ...خدائی خیلی مرده ....

 


اما این یوشکا فیشر وزیر امور خارجه آلمان یه بچه ننه ای بود که چی بگم...
آقا این لنگ دراز قالتاق , دیده بود بچه های ما به هر کی میرسند دوشاخه محبت شون را میگیرند جلو و مستر سیگار , مستر سیگارت میکنند و سیگار تیغ میزنند , یه بآر توی یه سیگار گوگرد کبریت پر کرده بود و داد به یکی از آقایون روحانی هیئت همراه ما  ( که اسمشو نمیتونم بیارم ) تو سازمان ملل , تو نیویورک که آقا تا روشن کرده بود دوتا پک زد ترکیده بود و نصف ریشش سوخت  و کز خورد که بعد دوتا از محافظان آقا زاغ یوشکا فیشر را چوب زدند و وقتی رفته بود تو توالت سازمان ملل دو تا آفتابه آب از بالا خالی کردند رو سرش که خیس خالی شد و همه بهش خندیدند ولی همان سال هیئت اقتصادی اروپا که ریاستش با آلمان بود ما را تحریم کرد ....

ولی خدا شاهده ما هر کاری کردیم بدون صحنه سازی  و صحنه آرائی بوده و اینو میتونید از بقیه وزیر امور خارجه ها بپرسید .

بعله , خاطره زیاده و وقت کم و منهم دیگه باید برم بیت رهبری ... باقیش باشه برای بعد , صلوات بفرستید .

خ . ک . ن : آقای خرازی از وقتی که به ما دادید بسیار متشکرم .//

هیچ نظری موجود نیست: