سه‌شنبه، آذر ۲۵، ۱۳۹۳

جمهوری اسلامی و منافع ملی

                                       جمهوری اسلامی و منافع ملی

  


ما متحدان و دشمنان همیشگی نداریم. تنها منافع ملی ماست که همیشگی و دایمی است ، و وظیفه ما دنبال کردن این منافع است.   [[ لرد پالمرستون، نخست‌وزیر بریتانیا در سده نوزده میلادی ]]

بی گمان این گفته درست بوده و تمام نخست وزیران پس از جناب لرد پالمرستون این گفته ایشان را آویزه گوش خود کردند و حتما کاملا آنرا رعایت نموده اند که امروزه انگلستان دومین مقصد و رویای مهاجران جهان میباشد .

حال  بیاییم این گفته دویست سال پیش نخست وزیر بریتانیا را با کارکرد امروزه آخوندهای حاکم بر ایران که یک پایشان در ایران است و یک پایشان ( برای خرید! و معالجه !!) در لندن و یا حتما یک آقا زاده شان در آنجا مستقر میباشد  , بسنجیم و مقایسه کنیم .


به گفته آقای پالمرستون هم متحدان و هم دشمنان یک حکومت همیشگی نیستند و دوستی و دشمنی آنها فقط در راستای حفظ منافع ملی مشخص و در تغیر و تحول است و هرگونه که منافع ملی ایجاب کند میبایستی با متحدان و دشمنان ارتباط داشت و رفتار نمود .

دوستان و متحدان و دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی :

متحدان و دوستان جمهوری اسلامی در عمر ٣٦ ساله خود محدود به لبنان و فلسطین و سوریه ( و بورکینافاسو!!) بوده اند وآنها  همیشه و در هر حالتی فقط به کمکهای مالی و نظامی جمهوری اسلامی وابسته بودند و جمهوری اسلامی هم این خواسته های آنها را با پول نفت که سرمایه ملی کشور است تأمین کرده و میکند.
و اگر شما در قبال این کمکهای مرتب و منظم که فشار آن مستقیما بر دوش مردم و زندگی آنها میباشد خیر و برکتی برای منافع ملی ما دیدید لطفا به ما هم بگوئید تا ما هم بدانیم !


برای مثال پس از برپائی جمهوری اسلامی تمام سیاست و روابط بین المللی و حتی زندگی روزمره مردم ایران تحت الشعاع مبارزات مردم فلسطین قرار گرفت و پس از کمکهای مالی ( دلاری )  و انسانی و تسلیحاتی بسیار به یاسر عرفات برای مبارزه با اسراییل و نابودی آن , پس از دوشیدن و چریدن حسابی ناگهان یاسر عرفات با رندی تمام به آقایان پشت کرد و با اسراییل از در دوستی و صلح درآمد و  و صلح کرد و تمام آن کمکها و هزینه ها هم با رویای آقایان دود شد و بر هوا رفت ...

                    

 
و در حال حاضر خودتان شاهد تا وان سنگینی که بابت حمایت از لبنان و سوریه میدهیم هستید و میدانید .

دشمنان جمهوری اسلامی به غیر از سه کشور نامبرده که همان کل دنیا میباشد و به استکبار جهانی معروف است و گل سرسبد آنها هم اسراییل غاصب و آمریکای جهانخوار هستند .



 و اگر چرخ ماشین پسر دختر خاله همسایه یک نماینده مجلس پنچر شود کار ایادی استکبار جهانی است و اگر هر شخصی کوچکترین مخالفتی با حکومت داشته باشد و با رادیو فردا مصاحبه بکند بی برو و برگرد از نوکران و مزدوران استکبار جهانی به سرکردگی صهیونیست غاصب میباشد و از آنها حقوق میگیرد ...

 و فقط این گفته رحلت جانگداز ( ره ) : اسراییل باید از صحنه روزگار حذف شود  استارت تحریم ها گردید و مسبب منزوی شدن ایران در صحنه جهانی شد .


و دشمنی با امریکا که هر چه فریاد دارید باید بر سر او بکشید نه تنها سبب شد که دیگر هیچ منافع ملی برای ما باقی نماند بلکه حالا با اجازه و چشم ابرو آمدن همین امریکا هست که میتوانیم پول نفت فروخته شده خودمان را از هند و چین بگیریم !!

 و با نظر و عدد امر کرده آنها میتوانیم غنی سازی کنیم که به حق مسلم خودمان برسیم !

 

 ولی با درایت رهبر فرزانه و فتانه انقلاب و یک چرخش قهرمانانه ایشان و خوشبین نبودنشان همچنان امریکا دشمن اصلی ماست و فکر میکنم که دیگر چیزی باقی نمانده باشد که بابت تاوان این دشمنی بدهیم و بپردازیم...

این حکایت دوستی با متحدان و دشمنی کردن با دشمنان در راستای دنبال کردن و حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی بود .

                                                       فاتحه مع الصلوات 

در پایان به یک گفته دیگر در مورد منافع ملی توجه کنید : 


 از دیدگاه واقع گرایانه ی هانس جی مورگنتا، دومفهوم اساسی امنیت ومنافع ملی ، نیروی محرکه ی هدایت امور دولت - ملت ها در جهان پرهرج ومرج امروزند.
منافع یک شور از همان منظر قدرت در علم سیاست تعریف

میشود و در تبیین منافع ملی،هیچ گونه ارزشگزاری خوب وبدقابل تشخیص وجود ندارد. 

                   (( قابل توجه برادران ارزشی ...!))


 

هیچ نظری موجود نیست: