سه‌شنبه، مرداد ۱۳، ۱۳۹۴

بیائید قبول کنیم که ایراد کار از یک جای دیگر هست !

           بیائید قبول کنیم که ایراد کار از یک جای دیگر هست !




خبر دستگیری و هتک حرمت سه دختر ایرانی در فرودگاه ترکیه را دیروز در یکی از سایتها دیدم و خواندم .

مسلما با خواندن این خبر و جزییات ماجرا خون به سر آدم میدود و احساسات تمام تفکر و تعقل را تحت الشعاع خود قرار میدهد.


و درست در آن لحظه هست که دوست داری نفرت حاصله از کار آنها را با صدای بلند فریاد کنی وبه ترکها آنچه که لیاقتشان است نثار کنی و بگوئی ...

من هم در آن زمان احساسم همان بود.

اما عقلم فریاد میزد که :

کمی به خودت  مسلط باش و کمی بیشتر به این ماجرا فکر کن !

هنوز ماجرای فرودگاه جده به پایان نرسیده و تکلیفش نا مشخص است و تومیخواهی به جان ترکها بیفتی ؟!!

کمی که فکر کردم دیدم :


اولا , کار از کار گذشته و فقط دیگر قابل پیگیری از طریق مراجع دولتی و بین المللی میباشد.


دوما  , حالا بیاییم و بعد از اعراب اینبار به جان ترکها بیافتیم و آنها را به باد توهین و تهمت و تحقیر بگیریم و ببندیم و دشمن سازی کنیم ؟


و سوما , ما باید قبول کنیم که ایراد کار از جای دیگر است و با های و هوی ما هم به جائی نخواهد رسید و نتیجه ای جز خفت و آبرو ریزی بیشتر نخواهد داشت .


ببینید , بیایید واقع گرا باشیم و حقیقت را همانطور که هست بنگریم و تحلیل کنیم .

دقت کنید این اتفاق چند ماه , تنها چند ماه پس از واقعه فرودگاه جده میباشد!


بنظر شما آیا ماموران فرودگاه ترکیه آن کاری که با سه دختر ایرانی کردند میتوانند با سه دختر آمریکائی یا آلمانی و یا ژاپنی بکنند؟


 و با آنها همان رفتاری را داشته باشند که با دختران ایرانی کردند ؟


مسلما خیر ,

و به هیچ وجه توان و شهامت چنین کاری را نداشته و نخواهند داشت , چرا ؟

چون میدانند که که کوچکترین تعرض و بی احترامی آنها به اتباع آن کشورها , شدیدترین واکنش ها  را برای افراد متهم و سنگینترین تبعات را برای  دولتشان خواهد داشت.


و در اصل , چون دولتهای آنها در گذشته در زمان بروز هر اتفاقی بطور جدی پیگیر آن ماجرا بودند و تمام مسولیت آن را متقبل شدند و حتی لحظه ای درنگ را جایز ندانستند.


 و در حقیقت چون برای اتباع کشور خودشان ارزش و احترام قائل شدند , بنابر این تمام افراد دیگر و دنیا را هم مجبور به احترام گذاشتن و ارزش قائل شدن به اتباع کشور خود کردند و چنین چیزی را در افکار عمومی جهان جا انداخته اند و نهادینه کرده اند...!

اما ما چطور ؟


بنظر شما  وقتی که دنیا در تمام مدت سی و چند سال به ما به چشم تروریست و آدمکش و مردمی وحشی که در وسط خیابان و در ملاء عام با سنگ , زنی تا کمر دفن شده در خاک را میزنند و میکشند...


 و یا هر روز در خیابانهایش چوبه دار بپا میکنند و یا شلاق میزنند...


 و یا جوانهایش را همچون بردگان بر پشت تریلی ها با آفتابه ای بر گردن میگردانند و بدترین تحقیر ها را در مقابل دوربین خبرنگاران خارجی در حق آنها روا میدارند, نگاه کرده و چنین تصوری از ما پیدا کردنده اند ,آیا میتوان متوقع بودکه دیگران  هم ما را قابل احترام بدانند و با ما  با احترام رفتار کنند و برای ما  ارزش قائل شوند ؟


「‫بعد از جده ، اینبار نوبت ماموران فرودگاه ترکیه رسید / هتک حرمت و ضرب و شتم زنان ایرانی توسط پلیس ترکیه !‬‎」の画像検索結果 「‫پشت تریلی ها با آفتابه ای بر گردن‬‎」の画像検索結果      「‫پشت تریلی ها با آفتابه ای بر گردن‬‎」の画像検索結果

آیا زمانیکه سفارت های ما , ایرانی هائی  که به خارج از کشور  میرفتند و میروند را مشتی طاغوتی و فراری و لاابالی و دشمن خود میدید و تصور میکرد و  هیچگاه درست و حسابی از اتباع خودش دفاع نکرده و پیگیر کار آنها نبوده و یا رفتاری داشتند که مسافر و شخص مشکل دار عطای آنها را به لقایشان بخشید...


 ما چگونه میتوانیم توقع داشته باشیم که ماموران اداره مهاجرت و فرودگاه یک کشور دیگر با ما با احترام رفتار کنند و پیگیر مشکلاتی که از عدم شناخت و ناآگاهی مسافران ایرانی هست , باشند ؟!

در این سی سال ما همه توهین های کوچک و بزرگ را از جانب ماموران گمرک و فرودگاه های خارجی  را یا جدی نگرفتیم و یا زیر سبیلی رد کردیم و پیگیر آن نشدیم و دنبال آنرا نگرفتیم....


نگرفتیم و  نگرفتیم تا کار به اینجا برسد که یا به نوجوانان ما تجاوز کنند و یا دختران ما را کتک بزنند و با وضعیتی فجیع از حقوق قانونی خودشان محروم و از آنجا دیپورتشان کنند ...!!

بنظر شما اگر دولت و حکومت ما با مسئله فرودگاه جده برخوردی قاطع و جدی میکرد و واکنشی در خور اهمیت آن به اعراب نشان میداد , آیا ترکها جرات میکردند که با دختران ما چنین رفتاری داشته باشند و بکنند ؟


تا زمانیکه دولتمردان و مسئولین به این حرفها را بصورت جدی گوش نکنند و تا وقتی که عده ای متعصب ابله تنها بخاطر انتقاد از نظام و حکومت , نگارنده و گوینده اینگونه مطالب را  مهره استکبار جهانی و دشمن نظام می دانند و او را به باد توهین و تهمت و افترا میبندند و به هر نحوی که هست میخواهند صدای او را خفه کنند , انتظار نداشته باشید که این بی احترامی ها پایان پذیرد , بلکه باید منتظر خبرهای بدتر و خفت های بیشتری باشیم ....  


「‫پشت تریلی ها با آفتابه ای بر گردن‬‎」の画像検索結果                 「‫پشت تریلی ها با آفتابه ای بر گردن‬‎」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: