شنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۴

کرسی آزاد اندیشی , یک شوخی مسخره یا دامی برای آزاد اندیشان !

 کرسی آزاد اندیشی , یک شوخی مسخره یا دامی برای آزاد اندیشان !



 کرسی آزاد اندیشی که بنابه فرموده رهبر عظما تشکیل گردید و اولین نشست آن نیز در مورد حجاب اجباری برگزار شد , بیشتر به یک شوخی مسخره شباهت دارد تا گامی برای ایجاد فضائی برای گسترش تفکر و اندیشیدن در جمهوری اسلامی ...!

چطور میتوان از آزادی فکر و اندیشه سخن گفت در حالیکه که در جمهوری اسلامی هر نظر مخالفی سرکوب و هر انتقادی مخالفت با دین و خدا و پیغمبر محسوب میگردد ؟


چگونه میتوان این ادعا را باور کرد در حالیکه افراد بسیاری در مورد همین آزاد اندیشی در زندان بسر میبرند و به اعدام محکوم میشوند ؟

مگر میشود از کسانیکه هنوز معتقد به اجرای احکام ۱۴۰۰ سال پیش به همان شکل در قرن بیست و یکم میباشند , چنین حرفی را پذیرفت و قبول کرد ؟

مگر کسیکه به حکم قرآن به طاعت بی چون و چرا محکوم شده میتواند آزاد فکر کند و آزاد بیندیشد ؟

اصلا مگر یک مسلمان یا کسیکه پایبند به دین است و بر آن تعصب دارد میتواند یک آزاد اندیش  و از آزادی فکر برخوردار باشد؟


 در حالیکه میدانیم  که آزاد اندیشی یعنی :


اندیشه آزاد یک دیدگاه فلسفی بدون محدود شدن تفکر به طرز فکر دینی ...!

「‫آزاد اندیشی‬‎」の画像検索結果

در یک تعریف کوتاه و جامع :

[[   برپایهٔ اندیشهٔ آزاد، افراد نباید چیزی را بدون استفاده از خرد و دانش و بر اساس تعصب و بدون مدرک به عنوان حقیقت، رد یا قبول کنند. بنابراین آزاداندیشان تلاش می‌کنند تا باورهای خود را برپایهٔ فاکتها، روش علمی و اصول منطق و دلیل برهانی بنا نهند؛ و از مغالطات منطقی، یا تاثیر محدودکنندهٔ مرجعیت، فرهنگ غالب، پیش‌داوری، بنیادگرایی، سنت، افسانه‌های شهری و هرگونه دگم دیگری دوری کنند. بر این اساس وقتی فلسفه اندیشه آزاد در مورد دین به کار برده می‌شود، با توجه به داده‌های علمی، نظریه‌های علمی رسمی و اصول منطقی، شواهد ناکافی برای باور به پدیده‌های فراطبیعی وجود دارد.
شاید خطی از ویلیام کلیفورد، ریاضیدان و فیلسوف بریتانیایی، اندیشه آزاد را بهتر توصیف کند: «این همیشه نادرست است، برای همه و در هرکجا، تا هر چیزی را بدون مدارک کافی باور کنند». به این خاطر که بسیاری از مسائل حقوقی، اعتقادات و باورهای رایج برپایهٔ دگما هستند، در بسیاری از اوقات طرز فکر آزاداندیشان مخالف باور رایج است.ویکیپدیا ]]


 حالا اگر ولایت مطلقه فقیه مزاح کردند و قصد سربسر گذاشتن دارند که جای خود ...


وگرنه این گفته یا یک شوخی مسخره برای سرکار گذاشتن مردم است و یا دامی گسترده برای شناسائی افراد آزاداندیش , تا از این راه بتوانند آنها را با کمترین هزینه و خیلی راحت شناسائی کنند و با استناد به گفته های خودشان از آنها مدرک جرم تهیه کنند تا مابقی دگر اندیشان و آزاد اندیشان را هم روانه زندانها و آماده چوبه های دار و جوخه های مرگ سازند .// 

「‫آزاد اندیشی‬‎」の画像検索結果



   

هیچ نظری موجود نیست: