شنبه، اردیبهشت ۱۲، ۱۳۹۴

معجزات قرآن و معجزات ایرانیان

                             معجزات قرآن و معجزات ایرانیان

「‫معجزات قرآن‬‎」の画像検索結果

اگر توجه کرده باشید هر روز یا هر چند روزی یکبار به نوشته ها و مطالب و پست هائی بر میخوریم که از معجزات علمی قرآن گفته اند و نوشتند و با آب و تاب بسیار از آن تعریف کرده اند.

اما بسیار جالب است که برای خیلی از آنها , مثلا آیه دوم سوره رعد: «خدا همان کسی است که آسمان را بدون ستونی که قابل رؤیت باشد - آفرید» مصداق همان جاذبه عمومی زمین است و با افتخار میگویند که چند صد سال قبل از کشف نیوتن و تلاش دانشمندان , قرآن آن را گفته و از آن یاد کرده و آنرا معجزه قرآن میدانند!


ولی برای آنها پیل اشکانی یا باتری بغدادی را که پانصد سال قبل از نزول قرآن و هزار و چند صد سال قبل از اختراع دوباره آن , که در خرابه های شهر تیسفون کشف شده و نشانگر آگاهی ایرانیان از جریان الکتریسیته و مهار آن و ساختن مخزن و استفاده از آن در آبکاری فلزات ( و جدیدا فرض و گمانی در مورد شوک درمانی در آنزمان ) میباشد را معجزه نمیدانند و از آن حرفی نمیزنند !

「‫پیل اشکانی‬‎」の画像検索結果

 
و یا بر اساس آیات متعدد درباره حرکت خورشید، عبارت قرآنی «خورشید رو به قرارگاهی روان است»[۶] اشاره به حرکت وضعی و درونی (درون‌جرمی) خورشید و «هر کدام -خورشید- در سپهری شناورند»[۷] اشاره به حرکت انتقالی خورشید و «خورشید و ماه هر دو در حال حركت هستند» [۸] اشاره به حرکت طولی خورشید و ... برای آنها از ابتکارهای قرآن در تطبیق با دستاوردهای جدید علمی و اعجاز علمی است!!

ولی شناسائی جریان آبهای زیرزمینی بدون تجهیزات پیشرفته و حفر چاه هائی درست بر روی آن جریان ها و وصل کردن آنها در زیر زمین به یکدیگر و ساختن قنات آنهم در دو سه هزار سال قبل یعنی درست زمانیکه پدر پدر بزرگ جد عبدالمطلب در پوست پیاز بوده توسط ایرانیان معجزه نیست و کار چندان شاق و بزرگی بنظر آنها نمی آید !!

「‫قنات‬‎」の画像検索結果

و یا برای آنها , چون در زمان نزول قرآن کریم هنوز قاره‌ها کشف نشده بودند و تعیین نسبت دریاها به خشکی‌ها به هیچ وجه امکان پذیر نبوده است از جمله آنکه قاره آمریکا در قرن (15) کشف شده است. در آیات قرآن جمعاً (۱۳) بار از دو کلمه البر و العراء (به معنی خشکی) و (۳۲) بار از دو کلمه البحر و والبحر (به معنی دریا) یاد شده است. یعنی نسبت خشکی \tfrac{13}{45} برابر با ۲۹% و نسبت دریا \tfrac{32}{45} برابر با ۷۱% محاسبه می‌شود که با محاسبات دقیق و پیشرفته علمی امروز مطابقت دارد و این خودش یکی از بزرگترین معجزه های قرآن است !!!

ولی چشم مصنوعی با رگه های طلا و لوازم و ابزار جراحی مغز و کاسه ای که با چرخاندن آن اولین انیمیشن و کارتون ساخته شده در جهان که در شهر سوخته ایران کشف شده هیچ عجیب نیست و اصلا قابل حرف زدن نمیباشد!!!


「‫شهر سوخته‬‎」の画像検索結果      「‫شهر سوخته‬‎」の画像検索結果    「‫شهر سوخته‬‎」の画像検索結果

 
 چرا که گفتن مشرقین و مغربین در قرآن نشانگر گرد بودن زمین است و این برای آنها معجزه میباشد در حالیکه یکی از آنها از خودش نمیپرسد که چرا قرآن بجای گفتن مشرقین و مغربین نگفته که : [[ انا ارض گردنا ..]]  یا همان [[ همانا زمین گرد است ]] و لقمه را دور سر گردانده !

تازه برای آن به انجیر و زیتون و خربزه هم قسم خورده ؟؟!

فقط میتوان گفت که برای این برادران و خواهران همانا :

مرغ همسایه نه غاز بلکه یک گاو و یا شاید هم یک فیل است .//

هیچ نظری موجود نیست: