یکشنبه، خرداد ۰۳، ۱۳۹۴

محسن رضائی از انتقال کدام تجربیاتش سخن میگوید ؟

         محسن رضائی از انتقال کدام تجربیاتش سخن میگوید ؟

「‫محسن رضایی ویکی پدیا‬‎」の画像検索結果


محسن رضائی یا سبزوار رضائی میر قائد بعد از ارسال نامه‌ای خطاب به آیت الله خامنه‌ای در خصوص بازگشت به سپاه با حضور در یک نشست خبری گفت:

دهه پیش رو در منطقه، دهه‌ای پرآشوب خواهد بود و من به همین دلیل از مقام معظم رهبری درخواست کردم اجازه دهند تجربیاتم را به نسل های آینده منتقل کنم.

ولی ما باید بدانیم که تجارب ناشی از فعالیت ایشان در جمهوری اسلامی به دو بخش تقسیم میشود :


「‫محسن رضایی ویکی پدیا‬‎」の画像検索結果

۱- فعالیت نظامی ؛ که ایشان در سن 27 سالگی و با مدرک دیپلم در نخستین ماه‌های جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۰، به فرمان روح‌الله خمینی به فرماندهی سپاه پاسداران ایران منصوب شد و در دوران جنگ به عنوان فرماندهٔ ستاد کل نیروهای مسلح و به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزیده شد و این سمت را در طول جنگ هشت ساله ایران و عراق برعهده داشت.


 که با مراجعه به اسناد و مدارک موجود و دیدن فعالیتهای او و ارائه نظر امواج انسانی ایشان در جنگ هشت ساله , جز به کشتن دادن جوانان ایرانی هیچ نقطه برجسته و یا پیروزی  در کارنامه او نمیبینید که عملیات کربلای ۵ با ۶۵۰۰۰ کشته و رمضان با ۴۰۰۰۰ هزار تلفات و بدر با ۲۰ الی ۳۰ هزار کشته از شاهکارهای دوران فرماندهی او میباشد و با مراجعه به اسناد ( در ویکیپدیا ) مشاهده خواهید نمود که تمام عملیاتهای گسترده و نیمه گسترده و محدود ایشان که اکثرا هم دشمن قبل از حمله از آنها مطلع و آماده بود ه و جز  تلفات زیاد و یا پیشروی محدود و عقب نشینی پس از آن بعلت بی برنامگی و عدم تدارکات صحیح و یا عدم پشتیبانی به قتلگاه جوانان ایرانی مبدل شد .

و افتضاح فرماندهی او را میتوان در آخرین حمله عراق و بازپسگیری شهر دهلران و اسیر شدن بسیاری از رزمندگان درحمله نیروهای عراقی انهم  پس از قبول قطعنامه ۵۹۸ بوضوح مشاهده کرد و فهمید و به کفایت و درایت و لیاقت ایشان در فرماندهی و نظامی گری پی برد !


「‫محسن رضایی ویکی پدیا‬‎」の画像検索結果

۲- فعالیت سیاسی ؛ که بعد از کناره‌گیری از فرماندهی سپاه پاسداران در سال ۱۳۷۶ از حضور در کلیه نیروهای نظامی کناره گیری نمود و وارد دنیای سیاست شد و در سال ۱۳۷۶ با حکم آیت الله خامنه‌ای، به سمت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب و به ریاست کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت برگزیده شد.


محسن رضایی در این سال‌ها فعالیتش را در مجمع تشخیص مصلحت نظام متمرکز کرد و از کارهای او در این شورا می‌توان به نقش او در تدوین سند چشم انداز بیست ساله ایران و نیز اصلاح قانون سرمایه‌گذاری خارجی در مجمع تشخیص مصلحت اشاره نمود !


یعنی طرح و سندی که چهار پنج سال دیگر بیست سال آن تمام میشود و شما از همین وضعیت افتضاح و داغان فعلی اقتصادی میتوانید میزان موفقیت و کارائی آنرا حدس بزنید...

「‫محسن رضایی ویکی پدیا‬‎」の画像検索結果

 
یکی دیگر از تجربیات ایشان سماجت در اعلام آمادگی و کاندیدا شدن در انتخابات های , مجلس ششم  , ریاست جمهوری نهم و ریاست جمهوری دهم و و انتخابات ریاست جمهوری یازدهم  میباشد و میتوان از آنها نام برد که در هیچکدام از آنها رای لازم را نیاورد و در کمال شجاعت و با خفت شکست خورد و در میان چهار نفر , ایشان یکبار سوم و یکبار به مقام چهارمی  رسیدند  !!

   「‫محسن رضایی ویکی پدیا‬‎」の画像検索結果         「‫محسن رضایی ویکی پدیا‬‎」の画像検索結果

 از میزان فهم و شعور ایشان و آگاهی از تاریخ و سیاست فقط به ذکر همین یک نکته بسنده میکنم  :

او در تاریخ هفتم اسفند سال ۹۱ در همایش "دانشجوی پیشرو، انتخابات پیش رو " شرکت جست و در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که پرسید :

آیا اجرای طرح فدرالیسم ایران، منجر به استقلال مناطقی از کشور نخواهد شد؟

گفت :" ایران تا قبل از دوره رضا شاه نیز به صورت فدرالی اداره می‌شد اما وی که تمایل داشت قدرت را به صورت یکپارچه در دست بگیرد دست به ایجاد حکومت استانی زد لذا اگر قرار بود استقلالی شکل بگیرد در آن دوران شکل می‌گرفت ضمن آن که این طرح فقط در زمینه اقتصاد کشور را فدرالی خواهد کرد."

اما تنها نقطه قابل ملاحظه در تمام طول عمر نظامی و سیاسی وی , تکبیر گفتن دانشجویان پس از تکبیر گفتن ایشان در دانشگاه در همین هفته گذشته بود که توسط سایت بازتاب خودشان ! تا حد سخنرانی هیتلر و تشویق حضار در مقر سران نازی و یا پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم بزرگنمائی و از آن تعریف و تمجید شد , میباشد و بس !! 

حالا ایشان از کدام تجربیات خودشان گفتند و چه چیزی را میخواهند بجای تجربه به نسل بعدی منتقل کنند ؟     آسید علی و اکبر میدانند و بس .//

「‫محسن رضایی ویکی پدیا‬‎」の画像検索結果

هیچ نظری موجود نیست: