پنجشنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۹۲

چند حدیث و روایت درباره [ ساپورت ] از حضرت ( ع - ر )

چند حدیث و روایت  درباره [ ساپورت ] از حضرت ( ع - ر )
 

 ضعیفه هایی که ساپورت به پا نمیکنند از نزول بلاهای ناگهانی و دردناک ( مانند سکته و مرگ های ناگهانی و... ) در امان نیستند  و دعای اهل آن خانه مستجاب نمیشود و ملائکه نیز در آن خانه وارد نمیشوند.  عین الحیوة صفحه 229 /



الیزابت بن تیلور بن اشعثی ( رحمه الله علیه )  ,از قبیله عوف هالیوود نقل میکند که :
با حضرت عازم آرایشگاه بودیم . در میانه راه چند تن از دختران انصار را دیدیم که ساپورت بر پا داشتند و چون کبک خرامان میرفتند , حضرت ایستادند و یک دل سیر آنها را چریدند و فرمودند : همانا به  بهشت نمیروند زنانی که از ساپورت دوری جویند و آنرا نکوهش کنند و بد حجابی بدانند .


هر زنی که به جای ساپورت  به برش شلوارک در برکند و از خانه بیرون رود خداوند و هفتاد هزار ملائکه او را لعنت کنند تا به خانه برگردد. و در آن دنیا در جهنم به شکل ماچه الاغی شود که ساپورت آبی پوشده باشد .                    

ثواب الاعمال صفحه 591

 
جنیفر بن لوپز قنبلی میگفت : پدرم از جدم که در بوتیکی در مدینه منوره مشغول بوده شنیده است که در صدر اسلام همه مومنین در خانه با ساپورت تردد میکردند و هیچ موردی برایشان پیش نیامده و ضربه ای به اسلام وارد نیامد.

حلیه المتقین اول دوم صفحه ۱۸

در حدیث حسن از حضرت منقول است که هر مرد مومن که عمامه بپیچد بر سر و تحت الحنک نبندد؛ به او دردی برسد که دوا نداشته باشد؛ پس ملامت نکند مگر خود را و هر زن مومنه ای  مانتو بپوشد و زیر آن ساپورت نپوشد 

پوست صورتش چروک شود و پیسی بگیرد و اگر بچه بزاید سه چشم و شش دست و پا داشته باشد .

روزی با حضرت در بازار مشغول چشم چرانی بودیم , یکی از زنان قریش  ساپورتی خوشرنگ بر پا داشت , حضرت آهی کشیدند و فرمودند : بر مرد مومن واجب است  که به ساپورت رنگین خیره شود , چراکه  نور چشم را زیا دت بخشد و در درمان قولنج نافع افتد و قوه باه را  فزونی بخشد ,  یبوست را برطرف کند , و دیدن ساپورت قرمز خوشرنگ با هفتاد سفرعمره به سانفرانسیسکوی مکرمه برابر باشد .

اصول شافی جلد چندم 



باز حضرت میفرمود : تازه از سنت شب جمعه فارغ  شده بودم  وام المومنین مدهوش به زیر پتو بود , آیه الکرسی خواندم و آماده خواب شدم که دیدم جبرئیل در حالیکه ساپورت صورتی به پا داشت , نازل شد . گفتم : جبرئیل این چیست که بر پا کردی ؟
گفت امر خداست که تمام ملائک  در شب جمعه ها ساپورت صورتی بپا کنند ,که هیچ چیز نزد خدا عزیز تر از نمیباشد و از این   کار رحمت خدا بر آنها همینطور نازل میگردد .



از دختر جابر بن حیان روایت است که پدرم با حضرت در اتاق نشسته بودند که مردی از اعراب تخم دولدوول ,سراسیمه  و نالان به اتاق اندر آمد و با گریه گفت : یا یبن رسول الله یا باد فتقم را شفا ده یا ترک اسلام کنم و دیگر برنگردم , که این درد کشته است مرا ...... حضرت فرمودند : آرام باش , که شفای هر درد دست خداست , برخیز و به بازار برو و یک ساپورت تنگ بخر هر شب بعد از نماز آنرا بپا کن و دور اتاق لی لی قدم بزن و هفتاد بار بخوان [ واعتصموا بحبل ساپورته جمیعا و لا قرقرکم ]
اعرابی رفت و پس از سه روز شفاء یافت , حضرت به پدرم فرمود : اگرمسلمانان  به خواص ساپورت آگاه بودند و منافعش را میدانستند , مردهایشان هم ساپورت از پای بیرون نمیکردند و با ساپورت نماز میخواندند .
  
   

هیچ نظری موجود نیست: