سه‌شنبه، شهریور ۱۹، ۱۳۹۲

این گفتگو ها و مجادلات ودعواهای مجازی چندان بیخود هم نیست !

 
این گفتگو ها و مجادلات ودعواهای مجازی چندان بیخود هم نیست!



دقت کردید وقتی میخواهند یک جسم زبر و زایده دار و ناهموارو زمخت را مسطح و زیبا و قابل استفاده بکنند با سوهان و یا رنده و یا سمباده ( که خود اینها هم دارای ناهمواری و زبری و برجستگی هستند )  آنقدر بر روی سطح آن  میمالند و میکشندو میسابند  (( که اکثرا با  صدای گوشخراش و چندش آوری همراه هست , که خیلی ها مخصوصا خانم ها تحمل شنیدنش را ندارند))  تا تمام برجستگیها آن صاف و ناهمواری ها مسطح و زشتی های  آن برطرف گردیده و پاک شود تا به یک سطح صیقلی و صاف و هموارو زیبا مبدل گردد  .

این اختلاف سلایق و اشتباه عقاید و حق بجانب داشتنها و  عصبانیت ها و توهین ها و تهمت های ما هم در دنیای مجازی و در قسمت نظرات و در کامنت ها,  درست حکم همان  زایده ها و زبری و زمختی و ناهمواری ها را دارد و مثل آن میباشد .

 که ما با جدیت وتلاش همانند سوهان و سمباده به جان آنها افتادیم تا انقدر آنها را به بمالیم و بسابیم تا به یک سطح فکر صیقلی براق و تمیز و زیبا برسیم.

به چند لینک سالهای گذشته که  مربوط به تابوهای هر سلیقه و گروهی هست نگاه کنید, بسیاری از آنها شکسته و مالیده و صاف شده و اینک حرف های مخالف با آن چندان حساسیت برانگیز نیست و کسی به آن اهمیتی نمیدهد و توجهی نمیکند.

چرا که هر دو یا چند طرف گفتگو و مجادله , ناخودآگاه به یک نتیجه مشترک رسیدند.

 و نتیجه مشترک و وفاق جمعی بر روی یک مطلب , سبب پیوستگی و هماهنگی و همدلی میگردد.

ولی  چقدر خوب و زیبا و انسانی بود , اگر میتوانستیم  در این گفتگوها و مجادلات و سابیدن ها ,  حرمت کلام را پاس میداشتیم و احترام همدیگر را حفظ میکردیم ویکدیگر را آزرده خاطر و دل شکسته نمیکردیم و از خود نمی رنجاندیم .        

هیچ نظری موجود نیست: