یکشنبه، بهمن ۰۱، ۱۳۹۱

نمایش هنرمندانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی در پارک هنرمندان

نمایش هنرمندانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی در پارک هنرمندان
آیا تبدیل عمل مجرمانه به محاربه و افساد فی الارض برای صدور حکم اعدام یکی دیگر از هنرمندی های مسئولین حکومت اسلامی است ؟
 
آیا به همین دلیل پارک هنرمندان را برای اجرای حکم اعدام در نظر گرفتند ؟
 
و آیا تنها راه سرپوش نهادن بر بی کفایتی مسئولین نیروی انتظامی در پیشگیری از جرائم و ناتوانی در ایجاد امنیت مردم و بی لیاقتی حکام در اداره صحیح امور مملکتی اعدام دو جوان ٢٥ ساله برای سرقت با چاقو و
مبلغ ٧٠ هزار تومان و ٤٠ هزار تومان و ١٥ هزار تومان و یک کاپشن بعلت فقر یا زیاده خواهی است ؟
 
متهم ردیف اول این پرونده متولد 1368 و سابقه‌دار است. بر حسب مندرجات کیفرخواست اتهام وی محاربه و افساد فی‌الارض از طرق سرقت مسلحانه با سلاح سرد و ایجاد رعب، وحشت، هراس و نیز ایراد ضرب و جرح عمدی به شاکی پرونده است. سهم او ٤٠ هزار تومان است ./
متهم ردیف دوم این پرونده نیز متولد 1371 و فاقد سابقه است. اتهام وی محاربه افساد فی‌الارض از طریق سرقت مسلحانه با سلاح سرد و ایجاد رعب و هراس است.در حدود 15 هزار تومان./
 
متهم ردیف سوم این پرونده هم متولد 1370 و سابقه دار است. سهمش حدود 30 هزار تومان!
 
متهم ردیف 4 این پرونده نیز متولد 1368 و سابقه دار است .سهمش هم فقط 17 هزار تومان بوده است!!
 
که اتهامات متهمان ردیف سوم و چهارم، سرقت مسلحانه با سلاح سرد است.//
 
سه نفراز متهمین خود نیز قبلا قربانی زورگیری ( موبایل و پول نقد ،) و یکی برای اصابت آجر زورگیران به سرش مورد عمل جراحی قرار گرفته !!
 
شعبه 15 دادگاه انقلاب قاضی ابوالقاسم صلواتی نیز حکم به اعدام متهمان ردیف اول و دوم با اتهام محاربه و حبس 10 سال و تبعید تا 5 سال برای متهمان ردیف سوم و چهارم این پرونده داد.//
 
 
اصلا قصدم دفاع از کار وحشیانه و ناجوانمردانه و کثیف مجرمان نیست و هیچ گونه نمیتوان آنرا قابل اغماض وچشمپوشی دانست ، اما آیا جرم آنها برابربا حکم اعدام قاضی بود و آیا رعایت عدالت و انصاف را کرده اند ؟
 
آیا تجربه ثابت نکرده که اینگونه احکام هیچ تاثیری نداشته و ندارد ،
که اگر کارساز و چاره ساز بود با رشد انفجاری خلاف و خلافکاری مواجه نبودیم .//
 
هر ٤ وکیل تسخیری چهار متهم معتقدند که فعل و عمل موکل شان عملی مجرمانه است و اصلا مصداق محارب و محاربه و افساد فی الارض نمیباشد ، و حتی یکی از شاکیان نیز این نکته را یادآور میشود و به صراحت نیز آنرا بیان میکند و هر دو شا کی نیزخواستار اجرای قانون شدند.//
 
ویکی از وکلای مدافع گفت :
[[ وکیل متهم ردیف اول پرونده تصریح کرد: البته من برای دادگاه متهم، تعیین تکلیف نمی‌کنم، ولی عمل متهم به نظر من منطبق با ماده 652 قانون مجازات اسلامی است./ وی افزود: نظریات قضات محترم، علما و اساتید حقوق نیز این است که عمل این افراد محاربه نیست منتهی در دادگاه تصمیم‌گیری با ریاست محترم دادگاه است که بی‌طرف و فارغ از هیاهوی رسانه‌ها تصمیم می‌گیرد و احساسات بر او غلبه نمی‌کند./ وی افزود: شاکی دوم پرونده مطلب قشنگی را گفت و با این که مال باخته بود، گفت نظرش این نیست که برای متهم اتهام محاربه در نظر گرفته شود ]]
 
و متهم ردیف اول یک ورزشکار و فرزند یک جانباز و شهید بوده که برای اختفای مطلب اینگونه آنرا عنوان میکنند [[ پدر متهم به واسطه‌ی آسیبی که در سربازی و در زمان جنگ دیده فوت کرده است !!! ]]
 
 یعنی مجروح نشد فقط آسیب دید و به واسطه همان آسیب به لقاء الله پیوست ولی شهید نشد !!!
و قاضی صلواتی که متهمین را با مسوولین نیروی انتظامی و پلیس اشتباه گرفته و سوالی را که باید از آنها بپرسد و جویا شود از متهمین میپرسد و چهار با ر میگوید : پس امنیت جامعه چه می‌شود؟
 
که جواب آنها :
 
١- من را ببخشید، من محارب نیستم!مرا اعدام نکنید، لطفا!
 
٢- پشیمانم،‌ من گول رفقیم را خوردم و اشتباه کردم.
 
٣- من اشتباه کردم. من را عفو کنید.
 
٤- وی نیز ضمن اظهار پشیمانی از ارتکاب عمل انجام شده، گفت: کسانی که این کار را انجام می‌دهند باید بدانند که عاقبت خوبی در انتظار آنها نیست.
 
قاضی صلواتی برای اثبات جرم و محکومیت متهمین از همان فیلمی که سردار احمدی مقدم به دنبال ناشر آن میگردد ،استفاده کرد !!
 
در ادامه قاضی صلواتی گفت: در خاتمه لازم می‌دانم که با توجه به رهنمودهای ریاست محترم قوه قضاییه عرض کنم که کشیدن سلاح اعم از سرد و گرم به قصد اخافه‌ الناس و ترساندن مردم و ایجاد رعب و وحشت در جامعه از مصادیق محاربه است و اگر پرونده‌ای به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارجاع شد، دادگاه انقلاب اسلامی تهران به شدت و با قاطعیت با آن برخورد خواهد کرد و من این را به عنوان یک هشدار یادآوری می‌کنم.وی هم‌چنین ضمن تشکر از مسوولان نیروی انتظامی مستقر در جلسه وکلا و اصحاب رسانه‌ تاکید کرد که انشاء الله در مهلت قانونی حکم پرونده صادر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: