جمعه، آبان ۰۱، ۱۳۹۴

شما بودید چه احساسی داشتید و چه حالی به شما دست میداد ؟

   شما بودید چه احساسی داشتید و چه حالی به شما دست میداد؟


خواهش میکنم این مطلب را شوخی نگیرید و کمی به آن فکر کنید , شاید در وهله اول کمی خنده دار بنظرتان بیاید ولی زمانیکه به عمق آن برسید ...

ولش کن , خودتون  میرسید دیگه... !!

تصور کنید , عربستانی ها اسم بچه های خودشان آرشعلی  و فریدون و گودرز و عبدالشاهپور و غلام بابک و پریچهر و بنت ماهرخ میگذاشتند !


تصور کنید , شیوخ امارات می آمدند در ایران و قبر پیروز نهاوندی ( فیروز ابولولو) را میساختند و گنبد آنرا طلا میکردند و هر ساله به زیارت آن می آمدند .


تصور کنید , در کتابهای درسی مدارس عربستان سرگذشت بهرام گور و از دادگری انوشیروان و از خردمندی بزرگمهر مینوشتند و بچه ها در باره آنها امتحان میدادند !


تصور کنید , بخاطر مرگ آریوبرزن و بابک و مازیار سالروز کشته شدن آنها در تاریخ هجری قمری قرمز و تعطیل بود!


تصور کنید , در قهوه خانه های حجاز و یمن مراسم نقالی بود و اشعار شاهنامه و حافظ را میخواندند و مردم بر سر کله خودشان میزدند و گریه میکردند !

 
تصور کنید , که هر ساله در مکه و مدینه ده روز برای یزدگرد سوم و اهل بیت او مراسم عزاداری و زنجیر زنی بر پا میکردند !


تصور کنید , عراقی ها قبر شاه عباس را طلا میکردند و از بغداد با پای برهنه به زیارت قبرش می آمدند و شما به خیک آنها آب زیپو میبستیید و آنها خر کیف میشدند و میرفتند مملکت خودشان و از مهمان نوازی ها تعریف و تمجید میکردند !

تصور کنید , هر عربی به تخت جمشید و داریوش و کوروش و هرمز و آتشکده و طاق بستان و نقش رستم توهین میکرد او را اعدام میکردند !

تصور کنید , با تمام این رفتار ما از اعراب بدمان می آمد و به بچه زائرین آنها تجاوز میکردیم و بقیه زائرین را زیر دست و پا له میکردیم و با آنها بدترین برخورد را داشتیم !


تصور کنید , در دنیای مجازی اعراب , عربهائی بودند که  مخالف این رفتار هموطنان خودشان بودند و آنها از این کار منع میکردند و در باره بدی این کار مینوشتند ولی  بقیه عربها در زیر پست هایشان , آنها را به فحش خواهر و مادر میبستند و آنها را وطنفروش و خائن و جاسوس و مزدور استکبار جهانی به سرکردگی اسراییل غاصب میدانستند و آنها را متهم به دریافت پول از بی بی سی و صوت الامریکی میکردند .


و جمعیت معتدل تر اعراب هم آنها را از توهین به مقدسات برحذر میداشتند و راه به راه زیر پست آنها مینوشتند ؛ یا الاخی به اعتقادات مردم توهین نکن , یا السیدی , به مقدسات مردم کاری نداشته باش و در آخر آنها را متهم به نفهمی و بیشعوری و خودباختگی و وطنفروشی  میکردند و میگفتند ؛ انا همه تون لا الانسان و لاتفهم ...

حالا , خدا وکیلی اگر اینطوری بود و چنین چیزهائی واقعیت پیدا میکرد و حقیقت داشت.... ,


شما چه احساسی داشتید؟!

 و چه حالی به شما دست میداد؟!


و در مورد این رفتار عربها چه فکر میکردید ؟
 


 
           


 

هیچ نظری موجود نیست: