شنبه، مهر ۱۸، ۱۳۹۴

سهم قطری ها در میزان مصرف آب کشاورزی کرمان چقدر است ؟!

 سهم قطری ها در میزان مصرف آب کشاورزی کرمان چقدر است ؟!



در خبرهای امروز این خبر را خواندم :

[[ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: میزان مصرف آب کشاورزی استان کرمان معادل آب شرب کل کشور است و  از 110 میلیارد مترمکعب بیلان منفی کل کشور 24 میلیارد مترمکعب مربوط به استان کرمان است و متاسفانه در استان کرمان 115 درصد از آب های تجدیدپذیر برداشت می‌شود.]]
( منبع خبر :
http://www.asriran.com/fa/news/422345/مصرف-آب-کشاورزی-کرمان-معادل-آب-شرب-کشور )


که یاد خبر :


[[ اجاره زمين‌هاي کشاورزي جنوب کرمان به قطري‌ها ]] افتادم !


نمیدانم شما این خبر که درزمان خودش (( مرداد سال ۱۳۹۱ )) جنجالی بپا کرد را یادتان هست یا نه ؟

اما برای کسانی که در جریان این خبر نبودند و یا این خبر در یادشان نیست بطور خلاصه آنرا بازگو میکنم ؛


[[ اواخر تیرماه و اوایل مرداد ( سال ۱۳۹۱ ) بود که رسانه ‏ها دست به انتشار خبر قابل توجهی زدند: "قطری‏ ها اراضی کشاورزی ایران را اجاره می‏کنند."
جالب این است که مسئولان کشور در آغاز صرفاً به تکذیب خبر پرداختند.اما پیگیری‏های اصحاب رسانه، عاقبت صحت خبر را تأیید کردند  و معلوم شد که خبر مربوطه حقیقت دارد !
و چون سفارت قطر درباره این مسئله صراحت بیشتری داشت، مراجعه به آن‌ها فقط این جواب را به همراه داشت:

" از محل دقیق این زمین‏ها خبر ندارم، ولی فقط می‏دانم که از تهران با هواپیما به آنجا می‏روند و بعد که علاقمندی مردم به موضوع را می‏بینند، اضافه می‏کنند: شما چرا خبرها را این قدر دیر می‏خوانید؟
زمین‏های مورد نیاز حدود ۷ تا ۸ ماه پیش از ایران اجاره شده است."
نقل از :
http://www.alef.ir/vdcjoieviuqemaz.fsfu.html?165785  ]]


البته باید تاکید کنم که مسئولین شریف و زحمتکش و دولتمردان پاکدست و نجیب آنزمان قول دادند که :

[[ رئيس کميسيون کشاورزي خاطرنشان کرد: کل موضوع واگذاري زمين‌هاي کشاورزي به قطر در حال بررسي است و پس از مشخص شدن نتايج اين بررسي دراين خصوص اطلاع رساني مي‌کنيم.
رجايي درباره اينکه اساسا اين زمين‌ها متعلق به کدام منطقه است و يا آيا اين واگذاري قانوني انجام شده يا نه اظهار نظري نکرد و گفت: پس از مشخص شدن بررسي‌ها در اين مورد اظهارنظر مي‌کنيم.
منبع خبر :
http://mardomsalari.com/template1/News.aspx?NID=141250  ]]

که هنوز هم پس از گذشت دو سه سال آقایانی که قرار بود بررسی کنند تا به اطلاع ما برسانند , رفتند و تا حالا که هیچ خبری هم از آنها نشد ...

(( البته ما سماجت کردیم و دوبار دم در خانه ایشان رفتیم که بار اول مادرشان گفت که : رفته گل بچینه ...!
و بار دوم خواهرشان در را باز کرد و گفت : رفته گلاب بیاره ...!! ))


خلاصه , که معلوم شد این زمینها واگذار و اجاره داده شده و پول آن هم با پول فروش نفت بشکه ای صد دلار آنزمان برای دور زدن تحریم ها , توسط بسیجی اقتصادی بابک زنجانی هاپولی شده است ...همان پولهائی که رهبر معظم انقلاب گفت که فتیله آنها را پائین بکشید و قضیه اش را کش ندهید !

حالا با خبری که امروز در مورد مصرف آب کشاورزی کرمان که برابر با آب شرب کل کشور است , خواندم ...

فقط از سر کنجکاوی بسیار مایل شدم که بدانم سهم این قطری ها که آن زمینها را اجاره کردند ( میدانیم هیچ شتری هم زمین کشاورزی بدون آب اجاره نمیکند حتی اگر قطری باشند ...!) از کل میزان مصرفی آب کشاورزی یاد شده چقدر و چند درصد است؟

و آیا اجازه حفر چاه عمیق به آنها داده شده یا قطری های بیچاره هم آب خودشان را با دبه و گالن پلاستیکی از آب باغهای پسته اطراف ( حول وحوش رفسنجان و دور و برش  ) می آورند و  اینجوری کشاورزی کردند و میکنند ؟

و آیا قطری ها در صادرات هندوا نه به کشورهای حاشیه خلیج فارس هم دست دارند یا خیر ؟

امیدوارم نتایج بررسی این پرسشها زیاد طول نکشد تا ما بدانیم سهم برادران مسلمان قطری در تباه کردن و برداشت ۱۱۵ درصدی از آبهای تجدید ناپذیر استان کرمان چقدر است ؟!   

   

هیچ نظری موجود نیست: