دوشنبه، مهر ۰۷، ۱۳۹۳

ایران تحریم ها را دور زد , آمریکا تنگه هرمز را ...!

             ایران تحریم ها را دور زد , آمریکا تنگه هرمز را ...!



خوب حالا باید ببینیم آقای حسین شریعتمداری و سرداران تنگه ندیده دیگر با چه چیزی میخواهند آمریکا و غرب را تهدید کنند و آنرا ببندند  ؟

ولی فکر میکنم که از این به بعد آقایان بجای تهدید به بستن تنگه هرمز دیگر باید دهان خود را بندند و حرفی نزنند !

لوله ی نفتی جدید در فجیره امارات تکمیل شد و نفتکش های غول پیکر هم اکنون برای حمل نفت یا سوخت گیری مجدد در فجیره (امارات متحده عربی) صف بسته اند.

 

 دیلی تلگراف نوشت: در واکنش به کنترل کامل ایران بر تنگه ی هرمز، راه دیگری برای انتقال نفت در ساحل دریای عرب با پتانسیل تغییر شکل بازارهای انرژی جهان در حال رشد است.

در سال 2008،  نگرانی های ناشی از بستن تنگه هرمز توسط ایران باعث افزایش بی سابقه قیمت نفت به  سطح 147 دلار در هربشکه شد.

اما افتتاح و بازگشایی یک لوله نفتی صادراتی به طول 240 مایل در دو سال گذشته که بزرگترین میدان های نفتی امارات را به دریای عرب متصل می کند، باعث کاهش نگرانی ها شده و می تواند فجیره را به مسیری بی سر و صدا تبدیل کند.

این لوله ی نفتی از حشبان امارات حدود 800 هزار بشکه نفت در روز جا به جا می کند و قابلیت انتقال 1.5 میلیون بشکه در روز را دارد.

سهیل المزروعی وزیر انرژی امارات گفت: فجیزه تنها امارتی است که دسترسی قابل توجهی به دریا دارد و همواره دولت به دنبال استفاده از این محل استراتژیک به عنوان مسیری برای صادرات بوده است.

وی (( خیال همه را هم راحت کرد ))  افزود: زیرساخت هایی که فجیره دارد و در آینده نیز خواهد داشت، آن را تبدیل به شهر و مقصدی بزرگ برای بخش انرژی می کند.

آنقدر مثل ندید بدید ها تنگه هرمز , تنگه هرمز کردند که اعتبار آنرا هم از بین بردند و آنرا از چشم انداختند .//



 

هیچ نظری موجود نیست: