پنجشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۹۳

ما خیلی وقت است که عبرت جهانیان شدیم

                           ما خیلی وقت است که عبرت جهانیان شدیم




ما عبرت جهانیان بودیم  و این << فاجعه شیر >> فقط کلکسیون زمینه های درس عبرت شدن ما را برای عبرت جهانیان تکمیل میکند .

شما هم حتما این تیتر [[  "فاجعه شیر" ، ایران را عبرت جهانیان می کند؟! ]] را امروز در تمام سایت ها و خبر گزاری ها و مطبوعات دیدید , که در مورد گرانی شیر و ناتوانی مردم درخرید و تهیه و نوشیدن آن است .

 ما چندین سال است که عبرت جهانیان شدیم و بسیاری ازحکومتهای جهان برای نشان دادن بدبختی و فلاکت حاصله از زیاده خواهی مردم , از ایران یاد میکنند و فیلم ها و مستند هایی را از فلاکت ما برای گرفتن درس عبرت به  مردمشان نشان میدهند .

مگر ما در فرار مغزها و نخبگان عبرت سایر ملل نیستیم ؟

مگر ما در زمینه اعتیاد و معتادان تحصیلکرده انگشت نمای جهان نشدیم ؟

مگر درمورد فراراز ایران و مهاجرت با لنجهای فرسوده سوژه اخبار جهان نیستیم ؟

مگر دول دیگر برای نشان دادن عطوفت خودشان به ملت از اعدام های فله ای ایران نمیگویند ؟

مگر در هر نقطه ای از جهان که اعتراضی شد رهبرمخالفانشان نگفتند که ما ایران  نیستیم  و تضمین میکنیم که مانند ایران نشویم ؟

مگر تلویزیون های کشورهای عربی هفته ای یکبار با نشان دادن وضعیت مردم ایران در قبل و بعد از انقلاب از اعتراضات و توقعات بیجای مردمش جلوگیری نمیکنند ؟

مگر امریکا برای نشان دادن  قدرت تحریم های خودش همیشه از ایران بعنوان متمرد نام نمیبرد و با آن از دولتهائی که تمایل به تمرد دارند زهر چشم نمیگیرد ؟

مگر شیوه مملکت داری آخوندها سالها سوژه برنامه های کمدی تلویزیون های جهان نبود ؟

مگر هشت سال جنگیدن و کشتن و ویران کردن ایران بزرگترین درس عبرت برای تمام حکومتها و مردمش نشد ؟

مگر پاسپورت های ما جز بدترین پاسپورت ها در فرودگاه های جهان نیست ؟

مگر در خیال بسیاری از مردم دنیا تروریست و آدمکش نیستیم ؟

مگر یکی از بی ارزشترین پولهای جهان ریال ایران نیست ؟

و هزاران مگر دیگر که از ما ایرانیان نه تنها در جهان بلکه در تاریخ بشریت درس عبرتی ساخت که از ما بعنوان کشور و مردمی یاد میکند که:

 نمیدانند  چه کردند؟

و نمیدانند  چه میخواهند؟

 وهنوز هم نمیدانند که چه میکنند؟

 و حتی نمیدانند که به کجا خواهند رفت؟

مردمی با کشوری که دارنده بزرگترین ذخایر انرژی جهان میباشد و سالیانه صدها میلیارد دلار از آن درآمد دارد  ولی بعلت فقر نمیتوانند شیر بنوشند !!



(( امروزه در اهمیت مصرف شیر در جوامع، ژاپن را مثال می زنند که با افزایش میزان مصرف شیر در آن طی دهه های اخیر، متوسط قد مردم این کشور نسبت به گذشتگان شان افزایش داشته است. اگر وضعیت مصرف شیر در ایران همین گونه ادامه یابد و مدام کاهش یابد و از یک چهارم متوسط مصرف جهانی هم کمتر شود، دیر نخواهد شد که در اهمیت شیر، به جای ژاپن، ما را مثال بزنند و این بار نه به عنوان "الگو" که به عنوان "عبرت" بگویند: به ایران بنگرید که افت مصرف شیر در این کشور چه بر سر مردم و کشورشان آورد؟! ))

هیچ نظری موجود نیست: