دوشنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۲

گرچه نه بر پای توست اندک و بسیار من ...

گرچه نه بر پای توست ،اندک و بسیار من ...



خواجه غلط   کرده ای  ،  در  روش  یار  من   

صد چو توهم  گم شود  ، در من و در کار من

 
نبوده  هر   گردنی  ،  لایق    شمشیر   عشق      

خون سگان کی خورد ، ضیغم   خونخوار  من



قلزم من   کی   کشد ، تخته  هر  کشتیی         

شوره  تو  کی چرد ، ز  ابر   گهربار من



سر  بمگردان  چنین  ، پوز مجنبان  چنان        

چون تو خری کی رسد ، در  جو انبار من



خواجه به خویش آ  یکی  ، چشم گشا  اندکی   

گرچه نه بر پای توست ، اندک و  بسیار من



گفت که عاشق  چرا ، مست  شد  و بی حیا          

باده  حیا  کی  هلد  ، خاص  ز  خمار  من




فتنه   گرگی  شده ، هم دغل  و مکر او              

دام وی  از وی  کند ، قانص  عیار  من



بر  سر بازار  او ، گرگ  کهن  کی خرند            

هر طرفی  یوسفی ، زنده  به  بازار  من



همچو تو  جغدی کجا ، باغ  ارم  را  سزد          

بلبل جان  هم نیافت ، راه  به  گلزار  من



مفخر  تبریزیان ، شمس حق و دین  بگو      

بلکه صدای تو است  ، این همه گفتار  من

هیچ نظری موجود نیست: