یکشنبه، اردیبهشت ۱۵، ۱۳۹۲

بهرام مشیری و مردم بیدار و آگاه ایران زمین

           بهرام مشیری و مردم  بیدار و آگاه  ایران زمین

 یکی از برنامه های تلویزیون آپادانا  که گفتگوی آقای مهدی ذوالفقاری پژوهنده تاریخ سیاسی و آقای بهرام مشیری استاد بزرگ را نگاه میکردم  (( میدانیم این دو شخصیت ، در اوپوزیسیون  و در میان ایرانیان خارج از کشور صاحب نام واز ملی گرایان و مصدقی های  دارای وزن و جایگاه سیاسی میباشند ))


http://www.youtube.com/watch?v=e7kBgHnajT8
 
 سخن را  آقای بهرام مشیری آغاز کرد و در همان اولین کلمات گفتند که :

مردم ایران صد و سی سال است که بیدار شدند و دیگر نمیتوان آنها را خواباند  و مردمی آگاه میباشند و نمیشود آنها را نا آگاه کرد و دراین مقطع زمانی ، این آگاهی را بخوبی نشان دادند و .....

و جناب آقای ذوالفقاری هم مرتب و پشت سرهم  گفته های ایشان را کاملا تصدیق و تائید میکردند !!

من دیگر مابقی گفتگوی آنها را نشنیدم و شدیدا فکرو توجهم به این نکته و گفته آقای مشیری جلب شد که آیا ما مردم ایران واقعا از خواب غفلت بیدار شدیم و از جهل در آمده ایم ؟

آیا براستی این آقایان شناخت صحیح و درستی از ایران و مردم ایران دارند ؟

و آیا این بزرگان  از سیر اتفاقات و مسائل مملکتی خودشان آگاهی درستی  دارند ؟

نگاهی به خودمان کردم ،  به وضعییت و روزگارو زندگی امروز خودمان !!

دیدم که ما ایرانی ها ؛
ملتی اسیر و گرفتاردر کرده خویش هستیم ، مردمی از هم گسیخته و پراکنده در تمام دنیا ، مردمی که در چنگ چند آخوند و دراعتیاد و فقر و نداری و آلودگی هوا وآلودگی  صوتی و تشعشعی و بیماری روانی و سرطان و دارو های تقلبی و دزدی و ناامنی و بی ثباتی و تحریم و تهدید و  .....اسیر و گرفتارهستند.

ملتی که در کمال ناباوری با آنهمه ثروت خداداد اینک برای گذران زندگی ، اجبارا از همدیگر میدزدند و سر یکدیگر را کلاه میگذارند !

و غیرتمندان و با شرف هایشان کلیه های خود را میفروشند !!

این جناب مشیری کدام مردم را میگویند ؟

همان ملتی که سرانه مطالعه آنها دو یا پنج و یا هفت دقیقه است !

همان مردمی که رییس جمهورشان محمود احمدی نژاد است !

موسوی هم اگر بودند چندان فرقی نداشت و بحال این مردم توفیری نمیکرد

آیا منظور آقای مشیری همان مردمی هست که عکس آقا و امامشان را درماه دیدند و بر بالای بام ها  با دست  بهم نشان میدادند و الله اکبر میگفتند و صلوات میفرستادند؟!

آیا جناب مشیری از آگاهی و بیداری همان مردمی میگویند که هنوز اکثرشان برای مسلم بن عقیل بر سر و کول خود زنجیر میکوبند و برای رفع گرفتاری های 
خودشان دعای جعفر طیار میخوانند و مشکلات و خواسته های خودشان را به خط فارسی بر کاغذی مینویسند وبرای عربی داخل چاه جمکران می اندازند ؟؟

یا ایشان دلشان را به جماعتی که برای نشان دادن انزجار و مخالفت و مبارزه با حکومت اسلامی هنوز هم  بر بالای بام ها الله اکبر و لا اله الا الله میگویند و فریاد میزنند خوش کرده اند و از آنها سخن میگویند ؟! 

همان مردم بیدار و آگاه با روشنفکرانی که فقط برای نداشتن آزادی بیان ، تمام آزادی های فردی و اجتماعی و انسانی خودشان و حتی امنیت و آبرو و احترامشان را هم برباد دادند و به درد چه کنم , چه کنم مبتلا شدند ؟؟ !

یا از آن مردمی که گروهی از آنها هنوز در قعر چاه جهل و غرور و منیت باز هم 
ادعای فهم میکنند و هنوز هم طلبکار هستند ؟

همان کسانیکه هنوز شهامت پذیرش و اقرار به اشتباه خودشان را ندارند؟

همان اشخاصی که هنوز معتقدند که طغیان جهلشان ( انقلاب شان ) را منحرف کردند و یا دزدیده اند؟

یا آنهائی که به اصطلاح در مبارزه بی امان خودشان زنده ها را ول کردند و هنوز هم با مرده ها مخالفت میکنند؟

یا آنانکه هنوز قاب عکس پیرمردی که سالها قبل مرده را رهبر خود میدانند ؟

همان ها که بعلت نداشتن یک آدم حسابی و یک عضو متفکر و نه حتی یک گروه 
درست و درمان همچنان  در گرد عکس یک مرده سینه میزنند و فریاد میکشند !!

یا شاید منظورشان از مردم همان  نسلی هست که آن آتش را برافروخت که خودشان و چند نسل بیگناه بعد از خود را هم  تباه کردند و سوزاندند و هنوز هم میسوزا ند ؟

آقایان خود من هم یکی از همین مردم هستم و هیچ ادعائی هم ندارم  ,
ولی آقای مشیری ، شما مردم کجا را بیدار دیدید؟
 و از کدام ملت آگاه سخن میگوئید ؟



آقای ذوالفقاری و جناب مهندس مشیری ، آیا شما میتوانید در همین صد و چند  سالی که از مشروطه میگذرد یک کار و فقط یک کار که همین مردمی که میگوئید
 آنرا درست انجام داده  باشند که به نتیجه خوبی رسیده باشد و سبب آبادی و پیشرفت ایران و آسایش و امنیت مردم ایران ( خودشان ) شده باشد را به ما بگوئید و نشان دهید ؟؟

و بازهم تاکید میکنم کاری که به نتیجه درست و خوبی رسیده باشد ( نه آنکه میخواستیم و نشد ) ، تا نشان از صحت حرف شما  و دلیلی در مورد بیداری و آگاهی مردم ایران  باشد ؟

و اگر در این میان و دراین صد سال , از میان همین مردم یکی , دو نفری هم آمدند وبه یاری تلاش و پشتکار خودشان توانستند مقداری امنیت و آسایش و رفاه  برای همین مردم  هر چند در مدت زمانی کوتاه فراهم کنند و بسازند , از نظر شما  و همفکران شما آنها دیکتاتور و مستبد و جنایتکار و دست نشانده و خائن و دزد و سرکوبگر ودشمن حقوق بشر و دمکراسی بودند و از آب در آمدند و تمام تقصیرها را هم که  به گردن آنها انداختید !!

و به همین هم بسنده نکردید و گناه نکرده آنها را هم بطور موروثی به گردن فرزند و نوه و نتیجه و نبیره و ندیده آنها هم  انداختید و خواهید انداخت ...

آیا بنظر شما در میان همان مردمی آگاه و بیداری که فرمودید  فقط  آن دو نفر در خواب غفلت بودند وفقط آن دو نفر اصلا شناخت و آگاهی نداشتند ؟!

پس چطور توانستند به مدت پنجاه سال بر آن همه مردم بیدار و آگاه حکومت کنند ؟

آیا میخواهید خودتان را گول بزنید یا هندوانه زیر بغل این مردم بگذارید ؟

آیا میخواهیم با این تعارفات مردم را در همین جهل وخودبینی شان نگه دارید ؟ 

آیا میخواهیم با این دروغ ها ، مشتری جذب کنید و مخاطبان و بیننده گان و طرفداران  خودتان را راضی کنید ؟

هرچند که میدانم صلاح نیست برای حفظ  وجهه به مردم حقیقت تلخ را گفت
و معایبشان  را برویشان آورد و با آنها مستقیما تند حرف زد ...

اما نمیتوانیم و چنین حقی نداریم که آنها را بفریبیم و به آنها دروغ بگوئیم و کاری کنیم که آنها در همان جهل و اشتباه خودشان باقی بمانند .

      
   

هیچ نظری موجود نیست: